האטרקציות שאסור לכם לפספס בקפדוקיה, טורקיה

עכשיו כשישראל סוף כל סוף הסירה את טורקיה מרשימת המדינות המסוכנות, זה הזמן לספר לכם על אחד היעדים הכי מעניינים בטורקיה: קפדוקיה. הבלוגרית יפעת חן כהן חזרה משם עם המלצות חמות

Img 20210616 Wa0002
ארץ האגדות הטורקית | צילום: יפעת חן כהן

קפדוקיה, הידועה גם בכינוי הקסום ארץ האגדות, היא בדיוק המקום עליו חלמתם. כדורים פורחים שמעטרים את השמיים כל יום, חנויות שטיחים צבעוניות, אוכל מעולה ומלונות מיוחדים החצובים באבן- שלא תמצאו כמותם באף יעד אחר. בקפדוקיה קיימת תצורה טופוגרפית ייחודית במינה- סלעי טוף המזדקרים מהקרקע ומזכירים בצורתם פטריות ארוכות. סלעים אלו נקראים "עמודי פיות" או "ארובות", ומעניקים לקפדוקיה חלק מהקסם והייחודיות שלה. 

19ftwu
תצורה טופוגרפית ייחודית | צילום: יפעת חן כהן

אז אחרי ששתיתם את התה המסורתי, נהניתם מכל המטעמים השווים שיש ליעד הזה להציע לכם והעליתם את מפלס ההתרגשות למקסימום, יפעת חן כהן הכינה לנו המלצות לארבע אטרקציות שוות שאסור לכם לפספס בקפדוקיה:

טיסה בכדור פורח
אין ספק שגולת הכותרת בביקור בקפדוקיה היא הטיסה בכדור פורח. כל בוקר, לקראת הזריחה, עולים בין עשרות למאות כדורים פורחים בגדלים שונים אל האוויר, ואתם תוכלו לבחור את גודל הכדור בו תטוסו לפי תקציב. זוג? תשלמו יותר, אבל אם הרומנטיקה לא חשובה לכם, תוכלו להצטרף לקבוצות של עד 16 אנשים.

 


את הטיסה תוכלו להזמין מראש במלון בו תתארחו, או באחד מדוכני הסוכנויות ברחוב הראשי. חבילת הטיסה כוללת גם איסוף מהמלון, כך שלכם נשאר לבחור רק את התאריך וגודל הכדור הפורח- ולהתחיל להתרגש.
הטיסה אורכת כשעתיים, מתחילה לפני הזריחה, וכמובן מגיעה לשיא בזמן הזריחה- פלא מטורף שלא תשכחו בחיים.
מלבד הטיסה עצמה, תצפו גם בניפוח הבלון, חוויה מרגשת מאד, ובסופו תקבלו תעודת טיסה ותרימו כוסית לחיים. איך אומרים בקפדוקיה? החיים הטובים זה כאן!

Img 20210616 Wa0003
זריחה לנוף המדהים הזה | צילום: יפעת חן כהן

ביקור במוזיאון האוויר הפתוח - Göreme open air museum
המוזיאון הזה, הוא שמורת טבע בה תמצאו מבנים עתיקים שנשתמרו במשך אלפי שנים. במוזיאון יש כנסיות חצובות באבן, אמנות ביזנטית נדירה מהמאה ה- 17 ומנזרים החצובים בסלע.
אחד המקומות הייחודיים במוזיאון הוא ה- Dark Church, בה ניתן לראות ציורים שנשתמרו בצורה כמעט מושלמת, חגיגה לחובבי האמנות וההיסטוריה.
עלות כרטיס כניסה: 75 לירות טורקיות (30 ש"ח). כניסה ל- Dark Church תעלה 25 לירות טורקיות נוספות (10 ש"ח).

עלייה לנקודת התצפית הפנוראמית בעיר
בעיירה המרכזית בקפדוקיה – גורמה (Göreme) ישנה נקודת תצפית פנוראמית - Göreme View Point.
מהפסגה, תקבלו תצפית נוף לכל הפנינים של קפדוקיה, מעמק הכדורים הפורחים ועד לעמודי הפיות ותצורת הסלע הייחודית למקום.
הנקודה הזו מושלמת לשקיעה, אבל דווקא משכימי הקום ייהנו לא פחות- מכיוון שמעל הנקודה הזו ממש עוברים הכדורים הפורחים בטיסת הבוקר, קרובים אל הקרקע עד לכדי נגיעה כמעט. רוב התמונות המפורסמות מקפדוקיה, של אנשים, נוף וכדורים פורחים ענקיים- הן מהנקודה הזו ממש. תודו לנו אחר-כך.
ניתן להגיע לתצפית ברגל (כדי לעשות זאת- פשוט לכו בסמטאות העולות אל הדגל הגדול) או לקחת מונית שתעלה לא יותר מ-  20 שקלים, כמעט עד הפסגה.
עלות כרטיס כניסה: 3 לירות טורקיות

14zshx
תצפית מרהיבה אל הסביבה

טיפוס לפסגת Uchisar Castle – הנקודה הכי גבוהה בקפדוקיה
בגובה 1,600 מטרים מעל פני הים, על סלע בן 11,000,000 שנים, נמצאת הנקודה הגבוהה ביותר בקפדוקיה.
הטירה, ששימשה בתקופה הביזנטית כבית קברות, היא היום אחת הנקודות המפורסמות והיפות בקפדוקיה. הנוף הפנוראמי הנשקף ממנה עוצר נשימה ובלתי-נשכח.
שימו לב- הטיפוס לטירה הוא ברגל, וכולל לא מעט מדרגות. זמן הטיפוס הוא כ- 20 דקות. גם את הדרך למטה עושים ברגל כמובן, אז הכינו היטב את הברכיים.
ניתן להגיע למקום בנסיעת אוטובוס קצרה של 10 דקות מתחנת האוטובוסים במרכז גורמה.
עלות כרטיס כניסה לטירה: 8 לירות טורקיות.

מוזמנים לעקוב אחרי יפעת בבלוג שלה או באינסטגרם.