לא רק מרקש: הערים המיוחדות שאתם חייבים להכיר במרוקו

עכשיו שיש טיסות ישירות למרוקו אין צורך בויזה, אתם יכולים לתכנן לכם לפחות שבועיים של טיול במדינה היפהפה הזאת ולבקר בערים המיוחדות שלה. הנה שלוש שלא כדאי לכם לפספס בביקור כאן

4piyou

לאחר שנים רבות בהן התייר הישראלי נאלץ לעבור מסוכות על מנת להיכנס למרוקו, כעת באמצעות טיסה ישירה ניתן להגיע לאחת המדינות המיוחדות שיש לצפון אפריקה להציע, וזאת ללא צורך בויזה. לאחר שחברות התעופה הישראליות הכריזו כי ייקחו חלק בקו הטיסות שבין ישראל למרוקו, השיקה השבוע חברת התעופה הבינלאומית של מרוקו, 'רויאל אייר מרוק', קו טיסות בין תל-אביב וקזבלנקה. החלטה זו הגיעה בעקבות צפי הגעת תיירים ישראלים למדינה, אשר מגיע להערכה של 200,000 תיירים שיגיעו לבקר במהלך השנה את היעדים המוכרים. 

6sdcfj
הנוף לרחובות טנג'יר

רובנו, מכירים את קזבלנקה מהסרט המפורסם שיצא לאקרנים בשנת 1942, העיר מרקש עם השוק התוסס בכיכר הראשית ואת עיר הבירה רבאט, שכן טיולים מאורגנים רבים מתחילים את ביקורם שם. כיום, עם האפשרות לקחת טיסה בלבד ולבקר באופן עצמאי ברחבי המדינה, צצים להם יעדים פחות מוכרים ויותר אטרקטיביים לתיירים הישראלים ולאלו המרחיקי לכת. לקראת תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2022, שתתקיים ב-EXPO ת"א ותהיה פתוחה לקהל הרחב בין התאריכים 29-30 במרץ שבה ישתתפו עשרות מדינות מרחבי מעולם ובניהן גם מרוקו, אספנו בשבילכם את הערים המיוחדות ביותר במרוקו שהתיירים הישראלים חייבים להכיר, כבר עכשיו.

העיר הכחול למרגלות ההר:

העיר שפשאוון (Chefchaouen), נבנתה על צלע הר שנמצא בצפון מערב המדינה, זכתה לכינוי "גן העדן על ההר". כאשר תגיעו לעיר, תזכו למראה מדהים ביופיו של בתים כחולים, סמטאות צרות ומפותלות והזדמנות להכיר את התרבות והקולינריה הייחודית של האזור. העיר מציעה אווירה מיוחדת וקסומה ושבמראית עין חלקכם תרגישו בחלום. 

3ubtps
הדוכנים הכחולים בשפשאוון

העיר שפשאוון היא יותר מסתם קישוט יפה לעין ומציעה שפע של אטרקציות לכל תייר - טיול בסמטאות העיר זו הזדמנות מצוינת להעמיק במורשת העשירה של המקום, הכרות עם האוכלוסייה המקומית תספק לכם הצצה לתרבותם, והאפשרות להריח ולטעום מתענוגות הקולינריה, מלחם טרי שנאפה במקום ועד טאג'ינים מיוחדים תגרה את החך. במרכז העיר שפשאוון, ניצב הרובע העתיק המכיל גנים שופעים, שהם גן עדן של רעננות לעין ולנפש, מוזיאון של אוסף כלי נשק ישנים ואומנות ייחודית לעיר והמסגד הגדול המחזיק קהילה שלמה של מוסלמים מאמינים. לאוהבי הטבע, ישנם שבילים ומסלולים נעימים להליכה סביב ההר המקיף את העיר. 

השפעה ספרדית בעיר המרוקאית:

בצפון מרוקו, קרוב למצרי גיברלטר, שבו מתכנסים הים התיכון והאטלנטי, תגלו עיר ייחודית הנושאת מורשת רב-תרבותית המחברת בין שני עולמות – הספרדי והמרוקני ושמה מזכיר לרובנו מאכל או כלי מרוקאי – טנג'יר (Tangier). כאשר אתם מגיעים לעיר, קחו לעצמכם מספר שעות להסתובב בין סמטאות ה"סוקו", האזור המרכזי של העיר, ולהתפעל מהמבצר הגדול שעומד שנים אורכות במקומו. אם הגעתם לעיר ואתם רוצים לחקור אחר התרבות והאמנות של המקום, הגיעו אל "ארמון הסולטן", אשר כיום משמש להצגת פרטי אומנות מרוקנית אותנטית מרהיבים ביופיים. העיר טנג'יר ידועה בהשפעה הספרדית על התרבותה, החל מהזירה הניצבת על "פלאזה דה טורוס" ועד אדריכלות של תיאטרון "סרוונטס" שנבנה ב-1913.

2rbpmx
סמטאות טנג'יר

הרים מושלגים לצד מדבריות:

איפראן (Ifrane), עיר הפלאים של מרוקו, מציעה אוויר נקי, רחובות מצוחצחים, בתים עם גגות אדומים ובחורף שלג לבן. העיר ממוקמת בגובה של 1650 מטרים בהרי האטלס ומהווה יעד מרכזי לתיירים מרחיקי לכת. העיר מוקפת ביערות ארזים הגדולים בעולם עם עצים ירוקים וציוריים. עולם החי מסביב לעיר, עשיר ומקשט את מסלולי ההליכה היפים ביותר שניתן למצוא במדינה. בטיול בוקר או צוהריים בהרים מסביב, ניתן למצוא מגוון של מיני ציפורים, קופים והאיילים הברבריים שיקסימו אתכם.

1dtnwz
הקופים של איפראן (Ifrane)

5jjbny
יערות הארזים מסביב לאיפראן

בביקור במרוקו תזכו להכיר מקרוב את התרבות העשירה, האוכל המגוון והנופים עוצרי הנשימה שמייחדים את מרוקו משאר מדינות צפון אפריקה. לאחר שנים בהם התיירים הישראלים נאלצו להתמודד עם שינויים במדיניות הכניסה למדינה, כעת התיירים הישראלים יכולים להגיע בהמונים לאחת הארצות המרתקות שקיימות בעולם.