התפרצות מגפה באירופה? בלונדון כנראה לא שמעו על זה

רחובות מקושטים לחג המולד, המונים בחנויות, במסעדות ובמועדונים. אפס ריחוק חברתי, אפס מסיכות. נסענו לבדוק מה מצב הקורונה בלונדון ובמזל – חזרנו בריאים

Image00011
קורונה מה? בלונדון ממשיכים כמעט כרגיל | צילום: גייל זאבי ציבלין

נדמה שבלונדון הזמן עצר מלכת. כאילו לא למדו כלום משנתיים של מגפה, החיים בבירה הבריטית הם כימי טרום המגפה. היחידי שהיה עם מסיכה הוא הדובי הענק שהוצב בכניסה לחנות של ראלף לורן ברחוב בונד היוקרתי. אולי העדות היחידה לזה שמישהו זוכר שיש קורונה בעולם.

בזמן כתיבת הכתבה מעל 42 אלף חולים ביום באנגליה, אבל נדמה שלבריטים זה לא מאד מזיז. החיים חזרו למסלולם כרגיל, מה שאומר שאין חובת עטיית מסיכות או הגבלות התקהלות בשום מקום. המלצרים או עובדי המטבח אינם חובשים מסיכות, בבית המלון הצוות אף הוא אינו עוטה מסיכות וממשיכים להידחף למעליות ולא לשמור על ריחוק חברתי מינימלי. אפילו בתחבורה הציבורית היחידים שתראו עוטים מסיכות יהיו ישראלים או סינים...המקום היחידי בו יש הקפדה יתרה הוא במוניות ושם ידרשו מכם לעטות מסיכה. בשום מקום לא נדרשנו להראות אישור שאנחנו מחוסנים.

Image00009
בתחבורה הציבורית לא מאוד שומרים על מסיכות | צילום: גייל זאבי ציבלין

אם לפני כמה חודשים הקפידו הקפדה יתרה בשדה התעופה על ריחוק חברתי ומסיכות, הרי שעכשיו הוסרו המדבקות מהריצפה המסמנות היכן ניתן לעמוד ובוטלו המרווחים בין המושבים בהמתנה בשדה. כן מקפידים על מסיכות בשטח הטרמינל.

הרחובות הומים מאנשים בעיקר במרכז העיר, שם חגיגות הקניות בעיצומן. זה הזמן להגיד, שהבלאק פרידיי מתקרב עם ההנחות שלפני חג המולד. אל תצפו להנחות מאד משמעותיות, מדובר בעד 40 אחוזי הנחה ועל פריטים מסויימים. אם תחכו לאמצע ינואר, או אז, ירדו המחירים בצורה דרמטית להנחות של עד 70 ואפילו 80 אחוזים. עוד טיפ קטן בנוגע לקניות – אפשר להתמקח על המחירים גם בחנויות היוקרה. אנחנו קיבלנו את הנחות הבלאק פריידי שבוע קודם, רק כי ביקשנו אותם. עם התחזקות השקל המחירים בלונדון אינם מרגישים גבוהים כמו שהיו פעם, אבל קחו בחשבון שעדיין לונדון יקרה יותר מרוב בירות אירופה ושבוטל ה- TAX FREE, מה שהופך את הנסיעה לשם לפחות אטרקטיבית אם שופינג זו המטרה.

Image00008
רחובות העיר כבר מקושטים לקראת הכריסמס | צילום: גייל זאבי ציבלין

אבל, אם אתם רוצים להנות מאוירת טרום חג המולד, לונדון מקושטת להפליא. כל הרחובות המרכזיים, כדוגמת OXFORD, REGENTS, COVENT GARDEN ועוד מהממים ביופיים ועיצוב חלונות הראווה של החנויות  הם תענוג לעיניים והיצירתיות מדהימה. בערב, כשכל האורות דולקים החויה מועצמת. שווה לקחת מונית לסיור בערב בין הרחובות המקושטים לחג.

מה צריך לדעת לפני שנוסעים בתקופה הזו?

בדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה (פטורים: מחוסנים בשתי מנות לפחות שעברו 14 יום ממתן החיסון ובתנאי שלא היו במדינה אדומה ב- 10 ימים האחרונים, ילדים מתחת לגיל 11) +  יש למלא עד 48 שעות לפני הטיסה בטופס PLF + להזמין בדיקת קורונה שיש לבצע עד היום השני לשהייה במדינה (את מספר ההזמנה יש להכניס בטופס PLF). מי שלא מחוסן פעמיים לפחות שעברו 14 יום ממתן החיסון ומעל גיל 18 מחוייב להיכנס לבידוד של 10 ימים ולהזמין בדיקה ליום השני והשמיני (ניתן לבדוק אופציה לשחרור מוקדם).

קישור לטופס PLF - https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk

הנחיות ליציאה מישראל עם קישור לטופס משרד הבריאות - https://corona.health.gov.il/directives/air-travel-covid19-leaving-israel/?tab=by-air

הנחיות לנכנסים לישראל - https://corona.health.gov.il/directives/air-travel-covid19-green/?tab=by-air

לגבי בדיקת היום השני – כדאי לקנות את הבדיקה הביתית שנשלחת בדואר למלון. היא הזולה ביותר (אנחנו מצאנו ב-25 ליש"ט) ואתם לא באמת נדרשים לעשות אותה. רק לרכוש כדי לקבל קוד, שאותו הנדרשים למלא בטופס הכניסה לאנגליה. אף אחד לא בודק אם עשיתם את הבדיקה ותמיד אפשר להאשים את הדואר...

Image00006
צילום: גייל זאבי ציבלין

לגבי בדיקת ה-PCR עבור הכניסה לישראל – בידקו טוב מחירים. ההבדלים גדולים. אנחנו עשינו את הבדיקה בבית מרקחת LIFE שעל רחוב אוקספורד במחיר של 95 ליש"ט, אבל מצאו את המקום שהכי קרוב אליכם. שימו לב שהבדיקה שאתם עושים היא הבדיקה המתאימה לפני עלייה לטיסה!

אם אתם לא רוצים להתנייד בתחבורה הציבורית מחשש להידבקות, כדאי לכם להוריד את אפליקציית UBER, המחירים זולים יותר מאשר אפליקציות אחרות וכמובן זולים יותר מלעצור מונית שחורה ברחוב. נסיעה ב-UBER ממרכז העיר לשדה התעופה הית'רו תעלה כ-40 ליש"ט.

Image00007
צילום: גייל זאבי ציבלין