זה זמן רודוס: המלצות עדכניות והנחיות קורונה לאי היווני הכי שווה

ברודוס תמיד תמצאו חופים ומפרצים עם מים צלולים, אוכל מענג ואת היוונים מסבירי הפנים - אבל בקיץ הזה תוכלו להגיע לאי הנהדר הזה במחירים נמוכים, בלי צפיפות ואפילו עם יחסית מעט בירוקרטיה הקשורה בקורונה. רעות שוגר טסה לרודוס לסופש ארוך וחזרה עם כל ההמלצות על האי היווני החמוד הזה

Rhodes Greece Sugar Travels
מלון אספרוס ווילג' | צילום: רעות שוגר

לא חסרות סיבות לטוס ליוון ולאי רודוס אבל בעידן הפוסט קורונה חופשה ביעד האטרקטיבי הופכת להיות אפילו עוד יותר משתלמת. בלוגרית הטיולים רעות שוגר טסה עם חברה לרודוס לחגוג יום הולדת ומספרת לנו על החוויה. "לאחר התבלטות אינסופית בין האיים היפיפיים ביוון הגענו למסקנה שרודוס תהיה האופציה הכי זולה מבחינת מלונות, מסעדות ועוד כמה הוצאות. מבחינת טיסות המחירים היו די דומים לאיים שונים ושילמנו בסביבות ה250 דולרים לטיסה ישירה."

Rhodes Greece Sugar Travels
חופים נהדרים עם המים הכי צלולים שאפשר לבקש | צילום: רעות שוגר

בדיקות קורונה לקראת טיול ברודוס

אחרי מחקר קצר הבנו שלהיכנס לרודוס בתור ישראלים עם תעודת מתחסן זה די פשוט!

אז כדי להרגיע אתכם אתחיל עם מה שצריך לעשות כדי להיכנס ולצאת מיוון:

  1. תעודת מתחסן/מחלים עם QR קוד.
  2. טופס PLF בו ממלאים את כל הפרטים שלכם ושל הנספחים לטיסה (חברים, בני משפחה או כל נוסע נספח). את הטופס הזה תקבלו בלילה לפני הטיסה עם QR קוד. לא קיבלתם? כנסו לאיזור האישי שלכם באתר ותוכלו להוריד אותו משם. לינק לטופס

עם שני המסמכים האלה אתם נכנסים ליוון וסורקים לכם את הקודים בנחיתה.

Rhodes Greece Sugar Travels

בדיקות קורונה לקראת החזרה מטיול ברודוס

פשוט עד פה נכון? אז אחרי שביליתם לכם ביוון בואו נדלג לחזרה לארץ:

  1. עד 72 שעות לפני טיסת החזור תצטרכו לעשות בדיקת PCR ביוון. תוכלו לעשות את הבדיקה באחד המלונות או במרפאות באי בו אתם נמצאים בעלות של 25-80 יורו.
  2. באתר של משרד הבריאות תצטרכו למלא הצהרת בריאות ואותה להציג בשדה התעופה ביוון לפני העלייה לטיסה. לינק להצהרת בריאות
  3. בנחיתה בארץ תצטרכו לעשות בדיקת קורונה נוספת בעלות של 100 ש״ח אלא אם כן קבעתם תור מראש דרך אתר ואז תשלמו 80 ש״ח.

איפה לישון ברודוס- מלון אספרוס ווילג׳

הבחירה שלנו ברודוס נעשתה בעיקר בגלל שהמלונות בהם התעניינו היו הרבה יותר זולים לעומת שאר יוון. טסנו שתי בנות ורצינו מלון למבוגרים בלבד וכך הגענו למלון Esperos Village & Spa  Adults Only. הזמנו חדר אקסלוסיב עם בריכה פרטית ונוף לים והתפנקנו לאורך כל החופשה!

המלון בנוי על צלע ההר והחדרים בו מפוזרים כך שאין תחושה של ריזורט המוני. בנוסף לבריכה הפרטית בילינו גם בבריכה שמשותפת לאיזור שלנו במלון ומהבריכה הראשית שמוקפת במיטות חוף מרופדות וממוקמת בצמוד לבר. ארוחות הבוקר היו ברמה גבוהה והשף פינק אותי בפנקייקים טבעוניים כל בוקר. בערב האחרון הוזמנו לסקר את ארוחת הערב שהייתה מגוונת וכללה סושי, מנות יווניות, מערביות וקינוחים שלא מהעולם הזה.

Rhodes Greece Sugar Travels
חדר עם בריכה פרטית מול הים | צילום: רעות שוגר

המקומות הכי שווים לבקר בהם ברודוס:

ברודוס תוכלו למצוא מפרצים כמו St. Paul’s Bay או Quinn Bay בהם אפשר לבלות יום שלם! תוכלו לשחות במים הצלולים, לצלול או להשכיר קיאק או סאפ, לנוח על מיטות החוף ולאכול משהו במסעדות באיזור.

מפרץ סיינט פול נמצא בסמיכות ללינדוס שמזכירה את הגלויות של יוון עם הבתים הלבנים. אם תטפסו במעלה הרחובות הצפופים ועמוסים בחנויות תיירותיות תגיעו לאקרופוליס. בכניסה תצטרכו לשלם 12 יורו ואז תוכלו לבלות בסביבות השעה בין שרידים ארכיאולוגים ולצפות על המפרצים של לינדוס. בכיכר המרכזית של לינדוס תראו חמורים שעומדים שעות בשמש ויכולים להעלות אתכם במעלה הגבעה אבל כמובן שזוהי התעללות ואין בכך צורך שכן העלייה ברחובות לינדוס היא נעימה ועוברת בין חנויות ובתי קפה.

Rhodes Greece Sugar Travels
החופים של רודוס | צילום: רעות שוגר

מקום נוסף בו תוכלו לבלות יום שלם הוא מרחצאות קליתאה בהם תוכלו ליהנות ממבנים לבנים צחורים וכמובן עוד חוף מרהיב! הכניסה לאתר עולה 3 יורו בלבד ומיטות החוף עולות 14 יורו לשתי מיטות, שמשייה, 2 בקבוקי מים קרים ועוד 2 משקאות לבחירתכם שמוגשים בדלי של קרח.

בנסיעת החזור מכל אחת האטרקציות האלה מומלץ לעצור לארוחת צהריים או ערב במסעדת סמביקוס (Tsambikos) שנקראת על שם הבן של הטבחית, הלא הוא המלצר הראשי. במסעדה זו תוכלו למצוא תפריט מגוון עם מנות צמחוניות, דגים ופירות ים. לסיום הארוחה תקבלו קינוח (או במקרה שלנו שלושה קינוחים) על חשבון המסעדה- דבר נהוג במסעדות רבות באי.

במידה ואתם לא חובבי חופים מומלץ לטייל ברחובות העיר העתיקה של רודוס. מעבר לחומות תוכלו למצוא מסעדות, חנויות תיירותיות ומבנים עתיקים.

Rhodes Greece Sugar Travels
להתאהב ברודוס

טיפים מנצחים לחופי רודוס

פרט חשוב שכדאי לזכור הוא שבחופים ביוון לא תמצאו חול אלא סלעים קטנים לכן מומלץ להוציא את השקפקפים שלכם מהבוידעם או כל גרסה של סנדלים סגורים כדי שתוכלו להתהלך בנוחות. 

מומלץ להביא שנורקל ומשקפת לחוף זה אבל תוכלו גם לצלול עם מדריך מקצועי לעבר מערות בתוך המים שדרכם חודרות קרני אור ומעניקות לצלילה נופך דרמטי.

בנוסף, כל האטרקציות בהן ביקרנו ממקומות בצד המזרחי אבל אם תרצו לעשות ספורט ימי מומלץ לעבור בחופים בצד המערבי של האי.

השכרת רכב ברודוס

אנחנו התניידנו ממקום למקום עם רכב שהשכרנו מראש דרך אחד ממנועי החיפוש (פרייסליין)  כשראינו שמונית מהשדה למלון תעלה לנו בערך 30 יורו והמחיר הבסיסי של השכרת רכב עולה 30 יורו החלטנו שזה יותר משתלם. לאחר שלקחנו ביטוח מלא והוספנו נהג שילמנו 260 דולרים לחמישה ימים.

במקרה של יוון אין יותר מדי מה להתלבט, ברודוס תמצאו את כל מה שאתם מחפשים!

 

רעות שוגר היא בעלת הבלוג SugarTravels ומנהלת קהילת ברזיל למטייל. אפשר לעקוב אחריה גם באינסטגרם https://www.instagram.com/sugar.travels/