עיירת הנופש האולטמטיבית בשווייץ שתגרום לכם לא לחזור לארץ

גישה נוחה לטיולים ושפע של פעילות לכל המשפחה. היעד המושלם לפסח

זמן צפייה: 00:44

קנטון טיצ'ינו בדרום שווייץ

אם עוד לא סגרתם חופשה לחג הפסח, כדאי שתכירו את אחד מאזורי התיירות הפופולריים ביותר בשוויץ לאורך כל ימות השנה ובעיקר באביב ובקיץ:  קנטון טיצ'ינו בדרום שווייץ, הקרוי על שם נהר הטיצ'ינו המנקז את מימיו מהאלפים אל נהר פו באיטליה. הוא מציע גישה קלה ונוחה לטיולים, ושפע של חוויות ופעילויות לכל אחד: חופשות עירוניות בעיירות הנופש השוכנות על גדות האגמים, חובבי הטבע ימצאו מגוון רחב של אגמים, עמקים, ופארקים, מסלולי הליכה ואופניים, ספורט אתגרי, וכמובן, גסטרונומיה איטלקית משובחת, לצד שלווה ונופים קסומים.

הקנטון מונה כ- 400,000 תושבים חמים ומסבירי פנים, כאשר השפה השולטת היא איטלקית. לא תראו כאן לכלוך ברחובות, השירות ברמה גבוהה, והכל קורה בדיוק בזמן, כי אמנם האווירה מאוד איטלקית, אך אנחנו עדיין בשווייץ. בירת הקנטון היא בלנצונה ובה שלושה מבצרים מדהימים שנשתמרו היטב  וזיכו אותה במעמד אתר מורשת עולמית של אונסקו. עמקי הצפון שופעים מסלולי טיול יפי-נוף, שפזורים בהם כנסיות רומנסקיות, מגדלי פעמונים עתיקים ושרידי מבצרים מימי הביניים. לחובבי האמנות מומלץ לעשות סיור ב"מוזאון העירוני לאמנות מודרנית" השוכן בוילה מפוארת שנבנתה בשנת 1890, ומציג תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית. הפארק היפהפה המקיף את הוילה הוא פארק בסגנון אנגלי מהמאה ה-19. יש בו גם כרם וסמוך לספריית המוזיאון נמצא גם גן שעשועים קטן.

לוגאנו: פסטיבל ג'ז ידוע, עיירות דייג משגעות והר ברה

דרומית מבלצונה שוכנת לוגאנו, העיר הגדולה ביותר בטיצ'ינו, הממוקמת לחופי אגם רחב ידיים, השייך בחלקו הקטן לאיטליה. מידי קיץ מארחת לוגאנו את אחד מאירועי הג'אז הגדולים והנחשבים ביותר בעולם- "פסטיבל הג'אז של לוגאנו". מומלץ לצאת לשייט על האגם מחופי העיר ולעצור לטייל בעיירות דייגים יפהפיות ושלוות הנמצאות לאורך הדרך, כמו גנדרייה  ומורקוט. הר ברה (Monte Brè) השוכן במזרח לוגאנו, מתנשא לגובה 933 מטרים ומפסגתו נוף נפלא של האזור, תצפית אל האלפים הברניים ואזור וואלס וגם כמה מסעדות. מכאן אפשר לצאת לטיול רגלי קצר לעבר הכפר ברֵה, ששמר על סגנון מסורתי לאורך השנים. ערי הנופש התוססות לוקארנו ואסקונה, שעל גדות אגם מאג'ורה הסמוך, מצטיינות בגנים ופארקים פורחים ובשפע של פסטיבלי קיץ המביאים לשווייץ מבקרים מכל העולם, כגון "פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של לוקארנו".

נוף מרהיב, אגמים קסומים ואטרקציות לכל המשפחה

חובבי הטבע יאהבו את תצורות הנוף המרהיבות של עמק מאג'יה ועמק ורצאסקה שמצפון ללוקארנו ואסקונה, ואת המים הצלולים, שצבעם ירוק איזמרגד, הזורמים בין הסלעים הגדולים של הנהר בעמק ורצאסקה. בין אגם לוגאנו ואגם מאג'ורה נמצא פארק ההרפתקאות השוכן בהר טאמראו אשר היה בעבר אתר סקי פופולארי, ולאחרונה נפתח במקומו פארק הרפתקאות לכל המשפחה, שממוקם בתחנה האמצעית של הרכבל העולה אל הפסגה (שגובהה 1,530 מ'). בפארק 45 פלטפורמות של גשרי חבלים ב-5 דרגות קושי, למשפחות וגם לחובבי פעילות אתגרית. בפסגת ההר יש אתר מגלשות הרים (טובוגן), מסעדה ונקודת תצפית מרהיבה. אלו המחפשים קצת אקשן, יוכלו למצוא אותו בשייט קייאקים, רפטינג, קניוניג, סנפלינג, קיר טיפוס, באנג'י או צניחה חופשית, כאשר רובן של האטרקציות מותאם גם לילדים. צפונית לאגם מאג'ורה, בפונטה ברולה, נערכת מידי קיץ אליפות אירופה לקפיצת צוקים. מדובר באחד מהצוקים המפורסמים המהווים גורם משיכה לעשרות אמיצים המנסים את מזלם בקפיצה מגובה רם הישר למימי האגם.

יעדים נוספים ומומלצים באירופה:

היעד החדש למשפחות: מאמאיה ברומניה

[brightcove_iframe video_id='mood_destination_guide_75' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_pn71kv1u' duration='76'']

גם באמסטרדם: 5 אטרקציות חובה

[brightcove_iframe video_id='mood_destination_guide_01' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_n8jp3fb0' duration='49'']

מונטנגרו: ניעד הלוהט והזול לחופשה הבאה

[brightcove_iframe video_id='mood_haschani_tourism_ep03' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_aa61b0e6' duration='339'']

חברת swiss1 מציעה חבילות לפסח ולחודש אפריל לכל המשפחה, בכפר נופש הממוקם על גבעה כ- 5 ק"מ מהעיר לוגאנו, החל מ- 490 אירו לאדם ל- 7 לילות, 7 ימי השכרת רכב משפחתי של עד 5 אנשים, ואפשרות לבניית תכנית טיולים מלאה ומפורטת.

לעוד המלצות על חופשות מהממות היכנסו לפייסבוק שלנו