לנפוש כמו קים קרדשיאן: איך לבלות באי הכי יקר ביוון מבלי לקרוע את הכיס?

היפים, הנכונים והעשירים, מקים קרדשיאן ועד עומר אדם, מצטלמים באי הפופולארי מיקונוס. אבל האם חייבים להיות בעלי ממון כדי לבלות באי שנחשב לאחד האיים היקרים באי יוון? עדי ארצי שלו יצאה לבדוק כיצד אפשר ליהנות במיקונוס בזול

Mykonos,island,in,greece
מיקונוס | צילום: shutterstock

חופים

במיקונוס יש מגוון חופי ים יפים, מבודדים (קאפרי או פוקוס), מלאי סטייל ועמוסי קישוטי בוהו-שיק לבנבנים (Paraga Beach) או מלאי צעירים ומסיבות (פרדייס). בחופים המבודדים תוכלו למצוא בעיקר חול וגלים, אבל באלו המתויירים ישנן לאורך החוף מיטות שיזוף במגוון גדלים ומחירים. כלל האצבע הוא שככל שמתקרבים לקו המים מחירי מיטות השיזוף עולים, והם מגיעים ל- 60 יורו כולל קוקטייל.

ראינו הרבה חבר'ה שחלקו מיטה גדולה יחד, אבל אנחנו החלטנו להיות כמו המקומיים ולפרוש שמיכה – שורה ראשונה מול הגלים. הבחירה שלנו נבעה גם מהעובדה שרצינו לטייל בין כמה חופים, אם אתם מתכוונים להישאר כל היום באותו חוף, על אותה מיטת שיזוף, אולי תחליטו שעבורכם ההצעה משתלמת! אגב, בין חוף פאראגה וחוף פרדייז עובר אותו קו אוטובוס וממשיך חזרה למיקונוס טאון, זו דרך נוחה וזולה להגיע לשניים מהחופים המומלצים באי.

טיפ חסכוני: במתחם פרדייז יש מקלחות מסודרות ונקיות, אז אפשר בכייף להתארגן צ'יק צ'ק לבילוי לילי במרכז. זה מה שאנחנו עשינו וכך לקראת ערב חזרנו באוטובוס ישר לסמטאות מיקונוס סיטי והגענו לאזור יפהפה שנקרא ונציה של מיקונוס. בתי הקפה שם נמצאים ממש על קו הים, וטיפות מים קטנות ניתזות על ההולכים בשביל הצר.

החופים היפים של מיקונוס הם בחינם. צילום עדי ארצי שלו

התניידות באי

במיקונוס ניתן להתנייד בשלוש דרכים, אוטובוס, מונית ספיישל ו... ברגל. בהרבה מקרים המליצו לנו המקומיים על הליכה קצרה של כמה דקות, זה אולי נפלא למי שרוצה לשלב קצת פעילות אירובית בטיול שלו, אבל לאחר שהתנסינו פעם אחת בהליכה קצרה כזו, הבנתי שזה פחות מתאים לחודשי הקיץ החמים, מה עוד שאין בצידי הכבישים המתפתלים מדרכות וזה לא בטיחותי.

הדרכים במיקונוס יפות וקל להסתדר בכבישים, כך ששווה לקחת רכב לרוד טריפ קצר. התנועה לא רבה, ובאופן כללי תמיד כיף להתנייד חופשי במקום זר. הנסיעות קצרות בין מקום למקום וביום אחד תוכלו להגיע ליעדים הנחשקים כך שאין טעם לקחת את הרכב ליותר מיממה אחת. מה גם שמחיר ההשכרה גבוה יחסית במיקונוס ועומד על ממוצע של 70 יורו. אנחנו ביקרנו בחופים הצפוניים וגם במגדלור העתיק, ולמרות שבמפת האי נראה שהם במרחקים גדולים זה מזה, זמן הנסיעה קצר מאוד.

טיפ חסכוני: כמעט שאין ברחבי האי חניות בתשלום. גם מול חופי הים הכי פופולאריים החניה חינם.

טיפ חסכוני: אם שכרתם רכב ליותר מיום - ברב סוכנויות הרכב יש דיל בו יגיעו אליכם לאסוף את הרכב בחזרה, אך ניתן לבקש גם שיאספו אתכם מהמלון ויקפיצו ישר לשדה התעופה, מה שיחסוך את המונית שעולה בדר"כ 30- 40 יורו.

לחופי הים הדרומיים, הפופולאריים, יש אוטובוסים סדירים ונוחים. רוב הקווים יוצאים ממיקונוס טאון, ומגיעים בנסיעה ישירה עד לחופים. לפעמים אותו אוטובוס עוצר בשני חופים שונים, וזו דרך מעולה להגיע לכמה חופים ביום. אנחנו לקחנו אוטובוס ישיר מהכניסה של המלון ועד לכניסה לרחוב הראשי של מיקונוס טאון, המחיר 2 יורו לכרטיס.

ים במיקונוס
החנייה בחינם וגם הכחול של הים. צילום: עדי ארצי שלו

הפן הגסטרונומי

המחירים במסעדות הטובות במיקונוס יקרים יותר מאלו שנמצאים באזורים הפחות מתויירים של יוון, אבל גם זולים יותר מאלו שתשלמו בתל אביב. אפשר לחסוך חלק מהארוחות במסעדות על יד קנייה בסופמרקטים, וזו גם דרך טובה לגלות מאכלים מקומיים ותמיד אפשר למצוא הפתעות שאין אצלנו במכולת השכונתית. הנה כמה המלצות למקומות מיוחדים ולא יקרים שכדאי לנשנש בהם:

מדרגות מסתוריות אל מתחת לאדמה הובילו אותנו מהשביל הראשי למאפייה מיוחדת. מאפייה של פעם (Gioras Wood Medieval Mykonian Baker)  כזו שבה עדיין קיים ומתפקד כל הציוד הישן, כזו שהשירותים שלה הם גם המקלחת של הבעלים. מדובר במאפייה משפחתית בה נאפים סוגים של בורקסים ומאפי פילו מסורתיים, מתוקים ועוגות. לפנות בוקר קמים זוג האופים ומכינים מאפים טריים לאותו היום. אני ממליצה על– בורקס של התרד והגבינה המסורתי .

עוד מאפייה שאהבנו, ושווה לבקר בה אם אתם קופצים לחוף הים והעיירה אורנוס, נקראת – XWPIATIKO. מדובר במאפייה פינתית במרכז האזור המסחרי הקטן  .יש שם מגוון מאפים, סנדוויצ'ים, סלטים, עוגות, עוגיות ומטעמי קונדיטוריה. נראה שכל המקומיים יושבים שם ויש להם סיבה. גם הפרפה, הקפה היווני, שטעמנו שם – מעולה.

אם בא לכם לשבת בטברנה עם נוף לים, אמליץ לכם על זו שבחוף קאפרי המבודד. אוכל טוב ואווירה נפלאה. המלצה נוספת לדוכן רחוב משודרג, שכולל מקומות ישיבה ואפילו מזגן, בו תוכלו לאכול מנת גירוס נדיבה מאוד וסלט יווני טעים נקרא, Sakis Grill House, תוכלו למצוא את המקום בסמטאות מיקונוס טאון.

מאפים טעימים ולא יקרים. צילום: עדי ארצי שלו

שופינג

במיקונוס טאון ישנן סמטאות לבנות מפותלות שבהן תוכלו למצוא מותגי יוקרה בינלאומיים, מעצבים מקומיים ובוטיקים קטנים. כיף להסתובב בחנויות יוקרה כמו דולצ'ה וגבנה, אבל לא פחות ברשתות האופנה האירופאיות שעדיין לא עשו עלייה ארצה - ולהתחדש במשהו יפה.

טיפ שופינג חסכוני לסמטאות מיקונוס טאון - גילינו שאותה השמלה, מבד טבעי, תוצרת איטליה, נמכרת בבוטיק מקומי ובדוכן רחוב פתוח, רק שהראשון תמחר אותה פי שלוש... אז תעיפו מבט גם בדוכנים הקטנים שנקרים בדרככם.

מקומות חינמיים שכדאי לבקר בהם

1. המגדלור העתיק

2. טחנות הרוח של מיקונוס  -קאטו מילי: טחנות הרוח המסוידות בלבן ממוקמות בשורה על גבעה שמשקיפה על העיירה מיקונוס. הן נבנו במאה ה-16 כדי לטחון קמח אבל היום משמשות בעיקר אטרקציה צילומית. ויש סיבה, כי התחנות הלבנות בעלות גג הקש על רקע הים הכחול באמת יוצרות סלפי משגע!

3. נמל חורה: תוכלו לטייל בנמל כשמעליכם שחפים, מאחוריכם מסעדות, בתי קפה וגלידריות ומולכם הים הכחול הגדול מנוקד בסירות ויאכטות. נמצא במיקונוס טאון

4. ונציה הקטנה: ממוקמת גם היא במיקונוס טאון. סמטאות צרות עם הרבה סועדים יקבלו את פניכם. אם יתמזל מזלכם ותוכלו למצוא מקום באחד השולחנות שנושקים למעקה שנושק למים – לא תצטרכו לתבל את הסלט במלח שולחן כי תקבלו הרבה נתזים מהים. זהו ספוט רומנטי במיוחד בשקיעה.