לא רק דואומו ובית אופרה - קבלו 5 מקומות מיוחדים במילאנו וסביבתה

רב התיירים שמגיעים למילאנו מבקרים ברחבת הדואומו, שכונת בררה, קורסו קומו, תעלות מילאנו, בית האופרה וגלריית ויטוריו עמנואלה. רינתי דור דבורסקי, ממליצה על חמישה מקומות ורעיונות פחות מוכרים

זמן צפייה: 04:29

רינתי דור דבורסקי, המתגוררת במילאנו מעל 15 שנה, היא צלמת, מדריכת סיורים במילאנו וסביבתה ובעלת המיזם התיירותי "מילאנו שלי".

1. שכונת סיטילייף Citylife Milano 

מילאנו ידועה בזכות היותה מצד אחד בירת העסקים והאופנה של איטליה ומצד שני עיר של אמנות, עיצוב ותרבות. את השילוב הזה ניתן למצוא בשכונת סיטילייף היוקרתית, הקרובה יחסית למרכז העיר העתיקה במילאנו.

זהו אזור שמשלב דירות מגורים נוצצות ובנייני משרדים, תמצאו בה קניון אקסלוסיבי ופארק רחב ידיים. תוכלו לטייל לאורך הפארק שמשלב בתוכו אמנות עכשווית ופסלים, להמשיך לשופינג במרכז הקניות המותחכם (Torri Tre 5M). במזג אוויר נעים יותר תוכלו גם לשכב על הדשא של פארק Torri Tre ולהתפעל משלושת גורדי השחקים שתוכננו על ידי אדריכלים מפורסמים בעולם.

Milan,,italy, ,may,2021:,view,of,citylife,skyscrapers,,milan
שלושת המגדלים הידועים של שכונת סיטילייף | צילום: שאטרסטוק

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

2. נסיעה בחשמלית מצד לצד של העיר 

החשמלית במילאנו תיקח אתכם אחורה בזמן, הקרון הישן עתיר שיק ונחמד לבלות בו שעה קלה. זמן. קחו כל חשמלית שעוברת ליד המלון שלכם וסעו איתה סיבוב מלא. בדרך תקבלו רעיונות איפה קוסם לכם לבלות בעיר. אחד הקוים המומלצים של החשמלית הוא מספר 16, שעובר בנקודות מרכזיות רבות בעיר.

נסיעה בחשמלית עתיקה ברחובות מילאנו
נסיעה בחשמלית עתיקה ברחובות מילאנו | צילום: רינתי דור דבורסקי

 

3. מוזיאון הזיכרון לשואה – Shoah della Memoriale 

מוזיאון הזיכרון לשואה פתח את שעריו לראשונה בינואר 2013. הוא ממוקם ברחוב תחתי ממש מתחת לתחנה המרכזית הגדולה במילאנו, ברציף מס' 21 אשר היה מוסתר בפני העוברים והשבים, ממנו נשלחו רכבות היהודים למחנות הריכוז של פלוסנבורג, רוונסבריק, ברגן-בלזן, מאוטהאוזן ואושוויץ-בירקנאו.

המוזיאון בנוי בסגנון מודרני ומארח קבוצות רבות של תלמידים ותושבי העיר. על אף שאין בו כל הסברים בעברית (הרבה איטלקית ומעט אנגלית), המקום מומלץ לביקור ומצמרר בשל אופן התצוגה המיוחד שלו והעבר הנורא שהתרחש בו.

Piazza Edmond J. Safra, 1 – 20124 Milano

אתר מוזיאון הזיכרון לשואה

Memoriale Della Shoah
Shoah della Memoriale

 

4. פארק הצפון Parco nord 

על אף היותה עיר תעשייתית, מילאנו היא גם עיר ירוקה ועתירה בפארקים, אחד מהם הוא פארק הצפון. הפארק ממוקם בצפון העיר ומכאן מגיע שמו. זהו הפארק הגדול ביותר באזור מילאנו והוא משתרע על פני כ-6000 דונם. בפארק אזורים מיוערים, שבילי רכיבה וריצה, תעלות ובריכות מים, ואזורי משחק לילדים. בסמוך לכניסה לפארק מרחוב Suzzani נמצא גם בית קפה.

איך מגיעים: כתובת הפארק היא Testi Fulvio viale לכיוון Lecco-Monza, הכניסה לפארק נמצאת כקילומטר אחד אחרי היציאה ממילאנו, השילוט מורה על כניסה ל Nord Parco-Bresso.

אתר האינטרנט של פארקו נורד

 

5. בקרבת העיר - אגם קומו 

מילאנו מהווה גם בסיס יציאה טוב לאזור העיירות והאגמים שבצפון איטליה, כשמכל האגמים אגם קומו הוא הקרוב ביותר למילאנו. העיירה קומו נמצאת בקצה הדרומי של אגם קומו. עיירה עצמה מקסימה וניתן לעשות שם טיול נחמד על הטיילת סביב האגם. בצד המזרחי של הטיילת נמצא הנמל שממנו יוצאות מעבורות למגוון עיירות לאורך חופי האגם.

אחת העיירות המפורסמות ששוכנת בדיוק בין 2 הזרועות של אגם קומו נקראת בלאג'יו Bellagio, הידועה כ"פנינה של אגם קומו", בה שוכנים בתי קיץ של מפורסמים רבים בעולם.

בבלאג'יו ניתן לבקר בוילות מדהימות שהפכו למוזיאונים, בחלקן גנים מרהיבים ששווים ביקור בפני עצמו, הידוע בניהן היא וילה מלצי Melzi. תוכלו להגיע ספונטנית אל הנמל ולהתעדכן בהפלגות הקרובות, וכן לקנות את הכרטיסים. תוכלו גם להיערך מראש ולברר מתי ולאן יוצאות ההפלגות.

קומו מרוחקת כ 50 ק"מ ממילאנו, וניתן להגיע אליה בקלות ברכב פרטי או ברכבת.

אני ממליצה לארגן טיול יום עם נהג פרטי לעיירה הציורית בלאג'יו ומשם לעיר קומו בנסיעה לאורך חופי האגם הציוריים.

אגם קומו
אגם קומו | צילום: מיכל בן ארי מנור