להמריא על כנפי רוח: 3 יעדי גלישת רוח המתאימים לחופשה מושלמת

רוחות עזות וסדירות, חופים משגעים, תשתיות תיירותיות ושפע של פעילויות. לכבוד שתי המדליות שזכו בהן השייטים האולימפיים שלנו, קבלו 3 המלצות על מקומות מושלמים בעולם לגלישת רוח

גלישת רוח באי פארוס יוון
גלישת רוח באי פארוס | צילום: שאטרסטוק

גלישת רוח היא ענף ספורט אולימפי חדש יחסית (הוכר כספורט אולימפי בשנת 1984) המורכב מאלמנטים של גלישה ושיט.

גלישת רוח היא גם פעילות פנאי של ספורט ימי ויש לא מעט גולשים ישראלים שנוסעים ברחבי העולם כדי להשיג את התנאים הטובים לגלישת רוח.

כמחווה לתום ראובני שזכה בזהב אולימפי, ולשרון קנטור שזכתה במדליית כסף בחרנו 3 יעדים שתוכלו לשלב בהם פעילות של גלישת רוח ביחד עם חופשה מהנה.

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

פארוס ונקסוס, יוון

יוון היא אחת המדינות הבולטות ביותר בתחום גלישת הרוח באירופה בזכות רצועת החוף הארוכה ביותר באירופה ולמעלה מ- 1800 האיים. אולם לא בכל חוף ביוון מתאים לגלישת רוח, וישנם איים או חופים בהם מצב הרוח אינו אופטימלי כלל.

לאן ביוון כדאי להגיע כדי לגלוש?

שני האיים הקיקלאדיים נאקסוס ופארוס נחשבים כגן עדן יווני לגלישת רוח וזאת בזכות רוח המלטמי. הרוח הזו מייצרת רוחות עזות מאד במהלך כל עונות השנה, אבל  עיקר פרסומה מגיע בחודשי הקיץ. בקיץ הרוח מצננת את מזג האוויר הלוהט של יוון ובזכות עוצמתה, אליפות העולם לגלשני רוח מתקיימת בחודש אוגוסט גם באי פארוס.

למעשה לפני כל אולימפיאדה או אליפות עולם בגלישת רוח מגיעות לפארוס ולנקסוס משלחות של גולשי רוח להתאמן לקראת תחרויות.

לא מפליא אם כן שתוכלו למצוא באיים מועדוני שייט ובתי ספר גלישה המעבירים סדנאות גלישת רוח בכל הרמות.

פארוס
פארוס | צילום: שאטרסטוק

 

פארוס ונקסוס הם גם שני איים יפהפיים המושלמים לחופשה יוונית נינוחה ואותנטית.

בפארוס תמצאו חופים מהיפים ביוון, מפרצי טורקיז צלולים, מקדשים היסטוריים, את מערת הנטיפים העמוקה ביותר זאת לצד וילות ומלונות מפנקים ברמת תיירות גבוהה מהממוצע ועיירות וכפרים ציורים עם ארכיטקטורה קיקלאדית מסורתית, וסמטאות עם בתים מסוידים לבן מעוטרים בבוגנוויליה. בעיר הנמל היפה נאוסה תמצאו נמל דייגים שוקק גם בלילות, עם עשרות טברנות בין הסירות.

נקסוס הוא האי הגדול ביותר מקרב האיים הקיקלאדיים, תמצאו בו רצועת חוף מערבית ארוכה עם חופים של חולות זהובים, חלקם פראיים וחלקם חופי נופש מוסדרים, מלונות בוטיק וריזורטים, לצד שפע של אתרים ארכיאולוגיים, מנזרים ומבצרים. שמה של עיר הבירה הוא נקסוס והיא עיר יפה ותוססת המציעה חיי לילה פעילים.

איך מגיעים לפארוס: אין לפארוס טיסות ישירות והדרך הטובה להגיע אליו היא לטוס לאתונה ולקחת מעבורת מפיראוס לפארוס (ההפלגה מפיראוס לפארוס אורכת 4 שעות) או לטוס למיקונוס ומשם לקחת מעבורת לפארוס.

גם רודוס ולפקדה נחשבים כיעדים טובים לגלישת רוח.

סמטה ציורית באי נקסוס יוון
סמטה ציורית באי נקסוס | צילום: שאטרסטוק

 

האיים הקנריים

האיים הקנריים, ארכיפלג בריבונות ספרדית,  הם יעד נפלא לגלישת רוח ויש הטוענים שהם מהווים מקבילה לתנאים ולחופים של הוואי. האיים הקנריים מורכבים משבעה איים והמיקום שלהם כ-150 ק"מ מערבית לחופי צפון מערב אפריקה, ביחד עם מזג אוויר קייצי רוב השנה ורוחות עזות אך סדירות (האיים ממוקמים בנתיב רוחות הסחר) יוצר תנאים אידיאליים עבור  כל סוגי הגלישה.

אחד האיים הטובים לגלישת רוח באים הקנריים הוא האי פוארטוונטורה, שפירוש שמו בספרדית הוא 'רוח חזקה' ואכן הרוח בפוארטוונטורה מקבלת אפקט תאוצה כאשר היא חולפת בין שני הרים גבוהים. באי שאינו מפותח תיירותית, מתקיימות תחרויות פריסטייל ויש בו בי ספר ומועדוני גלישה גדולים.

גם גראן קנרייה, האי המרכזי בין ששת האיים, נחשב לאי טוב, אם כי יותר מאתגר לגלישת גלים וגם בו נערכות תחרויות של פרי סטייל. גם העיירה הקטנה פוארטו דה לה קרוז, בטנריף מושלמת למתחילים בזכות חוף מוגן ורוחות צדדיות.

האיים הקנריים הם כמובן גם יעד תיירותי מדהים המציע שפע של פעילויות בין אם אתם מחפשים חופים מדהימים, טבע פראי, או תרבות עשירה. אחד המאפיינים הבולטים של האיים הקנריים הם החופים השחורים שנוצרו מהפעילות הוולקנית. ואפרופו הרי געש - תוכלו לעלות ברכבל לפסגת הר הגעש טיידה, ההר הגבוה ביותר בספרד, ולהנות מנופים עוצרי נשימה של האיים.

לצד הטבע והים תוכלו לבקר בערים היסטוריות כמו סנטה קרוז דה טנריף, לה לגונה, ולס פאלמס, ולגלות את הארכיטקטורה המיוחדת, המוזיאונים, והכנסיות.

איך מגיעים: אין טיסות ישירות לאיים הקנריים והדרך הטובה להגיע אליהם היא באמצעות קונקשן בספרד - ברצלונה או מדריד.

Shutterstock 1595538268 1
גראן קנריה | צילום: Shutterstock

 

אלגרבה, פורטוגל

פורטוגל, עם חופיה הארוכים והמגוונים, הרוחות הסדירות והאקלים הנוח, היא יעד פופולרי ביותר לגולשים מכל העולם. בין אם מתחילים או גולשים מנוסים. פורטוגל ידועה כגן עדן לגולשי גלים, אבל היא מהווה גם יעד נהדר לגולשי רוח.

אחד האיזורים הטובים ביותר לגלישת רוח הוא חבל אלגרבה שנמצא בדרום המדינה, הוא מציע תנאי גלישה מצוינים: רוחות סדירות חזקות וגלים משתנים, זאת לצד תשתיות מתקדמות בתי ספר לגלישה רבים, חנויות ציוד, ומלונות המתאימים לגולשים.

אזור אלגרבה הוא גם מקום נהדר ללמוד בו גלישת רוח. במהלך חודשי הקיץ נושבות בו רוחות הנורטראדה הצפוניות, היוצרות תנאי גלישת עפיפונים וגלישת רוח מהשורה הראשונה.

בקצה המערבי הרחוק של אלגרבה תמצאו את Sagres, אחד האתרים הנפלאים לגלישה. ישנם שם חופים מהממים הפונים לכיוונים שונים מה שמייצר כיווני רוח שונים.

אלגרבה היא גם יעד נופש מספר אחד בפורטוגל בזכות 300 ימי שמש בשנה. האזור מאופיין בחופים מדהימים עם עם צוקים דרמטיים, מפרצים חבויים ומים צלולים. עוד במחוז - מסלולי הליכה מרהיבים, העוברים בין צוקים, מערות, כפרים ציוריים ושמורות טבע. מלבד טבע וים תמצאו גם עיירות נופש תוססות עם מרכזים היסטוריים מעניינים.

איך מגיעים לאלגרבה: יש טיסות של אל על לליסבון ומשם אפשר להגיע ברכב או בטיסת פנים לאלגרבה.

החופים הנפלאים, באלגרבה פורטוגל
החופים הנפלאים באלגרבה, פורטוגל | צילום: שאטרסטוק