בטן גב וספר: 6 ספרים מושלמים שתרצו לקחת לחופשה שלכם

אין כמו ספר טוב להעביר איתו טיסה או חופשה ומה יותר מתאים מאשר ספר שהעלילה שלו מתרחשת בעצמה בחופשה? חופשה עירונית ברומא, לילה על אי בודד, חופשה שהשתבשה על יאכטה מפוארת ועוד. בחרנו לכם שישה ספרים שתשמחו לארוז לנסיעה הבאה שלכם

ספרים מומלצים לקרוא בחופשה
קריאה נעימה | צילום: Shutterstock

אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה - אמילי הנרי

הוצאת מודן

"בחופשה את יכולה להיות כל מי שאת רוצה. כמו ספר טוב או בגד מדהים, עצם היותך בחופשה הופך אותך לגרסה אחרת של עצמך"

מזדהים? כך נפתח הספר "אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה" - קומדיה רומנטית חביבה על אהבה וסיכויים שניים, רומן על חברות והתבגרות אשר החופשה מהווה להם קטליזטור.

פופי היא כתבת במגזין תיירות, אלכס הוא מורה ושניהם החברים הכי טובים אחד של השני. בכל קיץ, במשך עשור, הם יצאו יחד לחופשה, עד אותה חופשה גורלית לפני שנתיים, שאחריה הפסיקו לדבר. כעת יש לפופי הזדמנות לתקן הכול, מכיוון שאלכס הסכים לצאת לעוד חופשה יחד.

האם יש דרך לשקם את החברות ביניהם? הא היא תצליח להתעלם מהאמת הגדולה שתמיד עמדה באמצע מערכת היחסים שלהם? ואולי מה שהם רוצים זה בכלל לא להיות החברים הכי טובים, אלא יותר מזה?

אמילי הנרי רקחה שילוב מושלם של צחוק, בכי, רגישות ושנינות, ויצרה מהם ספר קולח ומענג.

People Master
אנשים שאנחנו פוגשים בחופשה - אמילי הנרי

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

מדריך האוהבים לרומא – מארק למפרל

הוצאת כתר

סיפורם של שלושה זוגות המגיעים לחופשה ברומא מארבע ארצות שונות בעולם.

אליס טסה לרומא באופן ספונטני וקובעת להיפגש עם הארוס שלה למחרת בפירנצה, בדרך היא נתקלת בבחור בריטי שנון שמאיים להסיט אותה מהתכנית, ליזי וקוסנטנס מגיעות לרומא כדי לפזר את אפרו של הנרי, בעלה‭ ‬של‭ ‬קונסטנס‭ ‬ואחיה‭ ‬של‭ ‬ליזי‭.

ואילו מג ואלק, זוג ותיק ושחוק, הגיעו לרומא כדי למצוא אריחים לשיפוץ ביתם, האם העיר בה בילו בירח הדבש תצליח ולו במעט לחדש את אהבתם?

ספר‭ ‬מקסים‭ ‬ושנון המהווה הזמנה‭ ‬למסע‭ ‬בסמטאות‭ ‬הנסתרות‭ ‬של‭ ‬העיר‭ ‬הרומנטית‭ ‬ובנבכי‭ ‬הלב‭ ‬האנושי. ‬

איטליה היפה מככבת בשלל ספרי חופשות הנה עוד כמה מומלצים: "ליזי ודאנטה" של מרי בליי, המתרחש באי אלבה, "הרפתקאה איטלקית" של לוסי גורדון, "חלום על איטליה" מאת ניקי פלגרינו, "איטלקית למתחילים" של קריסטין הרמל ועוד רבים אחרים.

Rome Master
מדריך האוהבים לרומא – מארק למפרל

 

לילה אחד על האי - ג'וזי סילבר

הוצאת דני ספרים

חופשה על אי בודד נשמעת רומנטית, לא? תלוי את מי שואלים.

קלואי נשלחת לאי קטן באירלנד כדי "להתחתן עם עצמה" ולדווח על כך לקוראות המסורות שלה, בדיוק ביום ההולדת השלושים שלה ומה שיותר נורא שהיא נאלצת, בשל טעות ברישום, לחלוק את הבקתה שלה עם מאק, שהגיע לאי לאחר שאשתו נפרדה ממנו, בתקוה לזכות לקצת זמן איכות עם עצמו.

בתחילה הם מתקשים להתמודד עם הסיטואציה המביכה, אבל לאט-לאט הם מגלים שאולי דווקא נעים להם זה בחברתו של זה.

רומן מקסים על שתי נשמות אבודות על אי קטן באירלנד שמגלים כי לפעמים במקומות הבלתי צפויים ביותר ניתן למצוא חום ואהבה אמיתיים

Lila Ehad Master
לילה אחד על האי - ג'וזי סילבר

 

גלויה מפריז - אלכס בראון

הוצאת פן, ידיעות ספרים

ספרים על חופשות בפריז זה תמיד טוב ואכן על העיר הרומנטית הזו נכתבו רומנים למכביר. אבל דווקא גלויה בפריז הוא לא בהכרח רומן רומנטי אלא סיפור מסע מרגש ומרתק על נשים חזקות.

שכנתה של אנני לובל יורשת מאדם לא מוכר דירה נטושה בפריז, אנני קופצת על ההזדמנות ונוסעת לבירה הצרפתית על מנת לחשוף פרטים נוספים. היא מגלה צרור של יומנים סודיים מוסתרים בתוך הקירות המספרים על חייה של צעירה אנגלייה בשם ביאטריס קרופורד, אשר התנדבה כאחות בזירות הקרב בצרפת בשנת 1916.

אנני עוקבת אחר מסעה של ביאטריס החל ממלחמת העולם הראשונה, דרך שנות העשרים הסוערות ועד לפריז האפלה של מלחמת העולם השנייה. במטרה לממש את המורשת שביאטריס השאירה עבורה.

את הספר כתבה הסופרת אלכס בראון אשר באמתחתה עוד ספרי מסע כגון "גלויה מאיטליה" או "גלויה מקאפרי".

Postcard Master
גלויה מפריז - אלכס בראון

 

ספר הקיץ - טובה ינסון

קרן הוצאה לאור, ליברוס

חופשה בפינלנד נמצאת אצלי גבוה במגירת החלומות ואת הסופרת טובה ינסון אני אוהבת עוד מהילדות בזכות סדרת הספרים המומינים, כך שעל ספרה "ספר הקיץ", שהיה האהוב עליה מבין כל היצירות שכתבה למבוגרים, אני ממליצה בחום.

גיבורות הספר, שראה אור בשנת 1972, הן אמנית קשישה ונכדתה בת השש שמבלות יחד את הקיץ באי קטנטן לחופי פינלנד. ברומן שופע ההומור, אנו מגלים את הפחדים, הגחמות והכמיהה לעצמאות של כל אחת מהן ואת האהבה שלהן לאי, על סלעיו הטחובים, עצי האשוח סחופי הרוחות והים שסביבו.

Sommarboken Master
ספר הקיץ - טובה ינסון

 

גוב האריה - קתרין סיינט ג׳ון

הוצאת כנרת זמורה דביר

חופשה יכולה להפוך גם לסיוט בדיוק בזה עוסק הספר "בגוב האריה" במהלכו חופשה חלומית על יאכטה מפוארת הופכת למלכודת קטלנית. בל זקוקה לחופשה ולכן שמחה כשהיא מוזמנת לחופשה מהסרטים על יאכטת הפאר של החבר המיליארדר של חברתה, סאמר. אלא שעד מהרה חופשת החלומות מתגלה כסיוט. קומץ החברות שסאמר הזמינה מגלות שהן אסירות, יותר מאשר אורחות, על היאכטה המפוארת של המארח האובססיבי שלהן.

באופן אישי אני לא בטוחה שהייתי לוקחת לנופש ספר על חופשה שהשתבשה, אבל מי שאוהב מותחנים דווקא ייהנה המספר הזה או כמו שנכתב בביקורת בניו יורק טיימס " חופשה שהשתבשה היא כיף גדול, כל זמן שאתם לא נוכחים בה."

Govhaarayot Master
גוב האריה - קתרין סיינט ג׳ון