הדנובה הכחולה: איך לטייל באוסטריה בדרך מקורית ומפנקת

גילי מצא, עיתונאית, צלמת ובלוגרית, עלתה על ספינה ויצאה לקרוז מרענן בעמק הווכאו, בין כרמים, עיירות ציוריות, מנזרים עתיקים והרבה מאד יין

ספינת קייזר אליזבט. צילום: גילי מצא

אם התעייפתם מוינה העמוסה בתיירים, בצורה מעיקה לעיתים, אני מציעה לכם דרך מרעננת לקחת פסק זמן של יום. במהלך היום, לא תצטרכו לדאוג לשום דבר, כי תתארחו בספינת "קייזרין אליזבט" האלגנטית, שתיקח אתכם מוינה לטיול מענג בעמק הואכאו. מדובר בחוויית הפלגה על הדנובה, עתירת כרמים, עיירות תוססות ביין, כפרים ציוריים, מנזרים עתיקים וטירות עם חתיכת היסטוריה.

מה מיוחד בהפלגה

לקרוז של DDSG-Blue Danube הגענו כבר בשבע וחצי בבוקר, מחשש להחמיץ את שעת השין. תפסנו כסא ושולחן במסעדה הפנימית, מה שהתברר כמהלך נכון בשעות המוכות שמש. ספינת הקייזרין, דהיינו הקיסרית, בנויה משני סיפונים, כאשר הסיפון הפנימי מקורה בתקרת זכוכית, שמאפשרת לנוף פנורמי של 360 מעלות להשתקף בתוכה.

עוד מתוך mood:

מסע בזמן ליד באר שבע: חדר הפלאות ישלח אתכם לתקופת הרנסאנס

היכן כדאי לבקר השבוע? מקומות מומלצים לבילוי בשבוע האחרון של חודש יוני

חמש עגלות קפה מומלצות בשרון

ההפלגה, שמתבצעת רק בשבתות ובימי ראשון, אורכת יום שלם, במהלכה משייטים בלב עמק הואכאו שנמתח על פני 40 קילומטרים.  העמק נמצא בין שתי עיירות נחמדות – קרמס (Krems) ומלק (Melk), בהן אנשים עלו, או ירדו כדי להגיע לליבת הסיור, הלוא היא העיירה דורנשטיין (Dürnstein), בה מקבלים פסק זמן של שעתיים כדי לשוטט עצמאית.

כרמים בוכאו. צילמה: גילי מצא
כרמים בוכאו. צילמה: גילי מצא

מה יש בעמק הואכאו

הפוטנציאל התיירותי של הואכאו, נחשף רק בשנות השבעים של המאה הקודמת ורק בשנת 2000, הפך העמק לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

אם אתם בקטע של דרינקים ומינגלינג, זה המקום בשבילכם. במחווה לכך שבעמק, שמצטיין בקילומטראז' עצום של כרמים ויקבים (מעל 200), משגשגת תעשיית היין, ההפלגה כוללת אופציה לארוחה בת שלוש מנות ויין  לבן, שהאזור מתמחה בו. יש בר בכל סיפון, ונהנינו לטעום בו, גם אפריטיפים נוטפי סטייל.

אי אפשר לפספס את כרמי הגפנים, לאורך כל הדרך, שנטועים על מדרונות תלולים, שהן טרסות עתיקות. 

בורא פרי הגפן. צילום: גילי מצא
בורא פרי הגפן. צילום: גילי מצא

תחנות בדרך ואיך לקצר זמן

שלוש העיירות העתיקות, שובות לב ומצלמה הן שפיץ (Spitz), מלק (Melk), שאת המנזר היפהפה שלה, Melk Abbey, רואים מהספינה וקרמס (Krems). כעשר דקות אחרי קרמס, עצרנו בדורנשטיין (Dürnstein). דורנשטיין התפרסמה בזכות כרמי הגפנים שבה ובזכות המלך האנגלי ריצ'רד לב הארי, שנכלא בה כי הפגין זלזול במלך האוסטרי. 

כאשר ירדתי מספינת הפאר, ראיתי קרונות בסגנון רכבת ילדים, והחלטתי לעלות עליהם. מסתבר, שתמורת עשרה יורו, הגעתי היישר ללב העיירה, במקום לצעוד אליה. המדהים הוא לראות את הרכבת נוסעת במרחק אפס סנטימטר מקירות הרחובות הצרים וכל העוברים והשבים, נצמדים עם הגב לקיר.

העיירה דורנשטיין צילום: גילי מצא
העיירה דורנשטיין צילום: גילי מצא

מה יש לראות בדורנשטיין?

חוץ מחורבות הטירה שבה נכלא המלך האנגלי, בעיירה ישנם מבנים וכנסיות עתיקים מימי הביניים, תצפית יפה על האזור כולו ורחוב ראשי עם מזכרות, יינות, ליקרים ועוד. יש פה גם מסעדת שף מכוכבת, אבל העדפנו לצלם את הנוף שומט הלסת ולהסתפק בגלידה מצננת, ובטעימת יין שזה עתה נבצר. 

העיירה דורנשטיין צילום: גילי מצא
העיירה דורנשטיין צילום: גילי מצא

מתי כדאי להפליג בעמק הואכאו?

הזמן הטוב ביותר להפליג לעמק הואכאו, הוא בין החודשים מאי לאוקטובר, אך אפשר ליהנות ממנו גם בימי שמש קרים בתקופת החורף.

בתחילת יולי מתקיים פסטיבל Wachauer Kirtag – בכפר הקטן וייסנקירכן, שבו נשפך יין מקומי מחביות, על שולחנות ענק מוגשים מאכלים אוסטריים וברקע נשמעת מוזיקה וריקודי דרינדל והלדר–הוזה. 

פסטיבל Marillenkirtag – בסוף חודש יולי מתקיים פסטיבל המישמש של עמק ואכאו, הזדמנות נפלאה לטעום מגוון מוצרי משמש, בינהם מארילנקנודל (Marillenknödel), שנאפס וריבות. 

פסטיבל Rieslingfest der Wachau – בשבוע השני של אוגוסט, מתקיים פסטיבל יין הריזלינג, היין המשובח של עמק ואכאו. 

עוד מידע על ההפלגה בקרוז של חברת DDSG

1.יש הפלגות נושא, למשל עם מוסיקאים נחשבים.

2.יש גם הפלגות בנות יום מוינה לברטיסלבה השכנה, בירת סלובקיה.

3.הקרוז הזה עולה בין 55-65 יורו, תלוי אם אתם לוקחים גם ארוחה, נשנושים וכדומה.

לקבלת מידע על ההפלגה, שעות ותאריכים, מחירים כנסו לאתר הבית של חברת DDSG

כרטיס הואכאו – Wachau Ticket

אם אתם לא מעוניינים בהפלגה של יום שלם, דעו שיש גם כרטיס תחבורה משולב המכונה Wachau Ticket. לוקחים רכבת מוינה לעיירה מלק, שהביקור במנזר שלה הוא עצמאי. משם, הפלגה של שעתיים ממלק לקרמס וחוזרים לוינה, ברכבת.

גילי מצא, היא עיתונאית-צלמת ובעלת הבלוג "לטייל עם גילי"

האינסטגרם של גילי מצא

שייט על הדנובה צילום: גילי מצא
שייט על הדנובה צילום: גילי מצא