נתקענו בחו"ל - מה עושים? מידע פרקטי למי שטיסתו בוטלה עקב המצב

קרוב למאה אלף ישראלים נתקעו בחו"ל, בשיא עונת התיירות, בשל השהיית הטיסות של החברות הזרות. בדקנו איך אפשר למזער נזקים ומה ניתן בכל זאת לעשות בימים הקרובים. במקביל, לאור המצב הביטחוני: אל על וסאן דור מתגברות את לוח טיסותיהן

טיסה מבוטלת ביטול טיסות אישה עם טרולי בטרמינל שדה תעופה מזוודה
זה לא נעים להיתקע בחו"ל | צילום: שאטרסטוק

יש הרגשה של דז'ה וו באוויר. בדיוק כמו באוקטובר 2023, חברות התעופה הזרות ביטלו בזו אחר זו את טיסותיהן. בינתיים רק לשבוע הקרוב.

כאשר חברת תעופה מבטלת טיסה היא מציעה אופציה של טיסה חלופית או החזר כספי. היות ורב החברות שביטלו מתכננות לשוב רק באמצע-סוף השבוע הנוכחי, מרבית מהנוסעים שבוטלה טיסתם נותרו ללא אופציה ריאלית של טיסה חלופית ונתקעו בחו"ל. ההערכות מדברות על כ-150 אלף ישראלים שנמצאים כעת בחו"ל לאחר שטיסתם בוטלה.

הפתרון, שכרוך בעלות כספית לא מבוטלת, הוא להזמין טיסה באחת מהחברות שעדיין לא השהו את פעילותן.

הבעיה שבניגוד לאירועי אוקטובר 2023, שחלו בסופה של עונת התיירות, כיום אנחנו נמצאים בשיאה של העונה, מה שאומר שקשה מאד למצוא מקומות זמינים על טיסות חלופיות.

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

הנה בכל זאת מספר אפשרויות שעומדות לרשותכם:

* להישאר בחו"ל. במידה והחלטתם להישאר בחו"ל עד שתתאפשר טיסה חלופית, מומלץ לשמור את כל הקבלות של המלונות/ שהייה. אמנם ייתכן ולא תהיו זכאים להחזר על הוצאות בחו"ל, אבל כדאי לשמור במידה וכן.

* לחפש טיסה של אחת מהחברות שעדיין טסה לארץ מיעד שתוכלו להגיע אליו ברכבת או בטיסה. לפני שאתם יוצאים לדרך תבדקו מראש שיש לחברה מושבים זמינים ורכשו כרטיס טיסה. עלות הטיסה לארץ, כמו גם עלות ההגעה ליעד החלופי היא על חשבונכם.

* אופציה ריאלית: לטוס לאתונה או לרנקה מהן יש היצע יחסית גדול של טיסות חזרה לארץ בזכות התגבור של החברות הישראליות שמבצעות טיסות חילוץ. אגב, חלק מחברות התעופה שביטלו מציעות טיסה חלופית ללא תשלום לאתונה.

* טיפ חשוב: לא רק החברות הישראליות ממשיכות לטוס. יש עוד מספר לא מבוטל של חברות זרות שממשיכות להגיע לארץ ואפשר לבדוק זמינות מושבים גם אצלן.

כך למשל אייר פראנס ממשיכה לטוס מפריז, בריטיש איירווייז מלונדון, ריינאייר למרבה ההפתעה טרם ביטלה, TUS ובלו בירד מפעילות טיסות מאגן הים התיכון ויעדים נוספים, וכמובן פליי דובאי ואיתחאד, שלא הפסיקו לטוס מאז תחילת המלחמה ממשיכות לטוס לישראל מאבו דאבי ודובאי ונותנות מענה לישראלים שנתקעו בהודו ומדינות נוספות באסיה ואפריקה.

* טיפ חשוב 2: אל על וסאן דור הכניסו לאפליקציה ולאתר שלהם ממשק חדש של זמינות מושבים ,המתעדכן אוטומטית, שבו תוכלו לראות האם וכמה מקומות פנויים יש בטיסות ל/מ ישראל.

* טיפ חשוב 3: אל תשכחו להאריך את ביטוח הנסיעות שלכם!!! חלק מחברות הביטוח האריכו אוטומטית ולא תשלום את ביטוח הנסיעות למי שנתקע בחו"ל, חשוב מאד לבדוק מול החברה בה עשיתם את הביטוח.

טיסה מבוטלת ביטול טיסות טרמינל
מה עושים כשהטיסה בוטלה | צילום: שאטרסטוק

 

אל על וסאן דור ממשיכות לתגבר את לוח טיסותיהן נוכח המצב הבטחוני

חברת אל על (ביחד עם חברת הבת סאן דור) ממשיכה לתגבר את לוח טיסותיה, נוכח המצב הביטחוני ומפעילה טיסות חדשות מלרנקה ואתונה שיוצעו במחיר אחיד לנוסעים שטיסתם בוטלה בחברה אחרת ומעוניינים לטוס בכיוון אחד לישראל.

ניתן לרכוש את הטיסות החדשות באתר אל על ואצל סוכני הנסיעות.

על מנת לסייע לנוסעים שטיסתם המקורית בחברה המקורית בוטלה, הטיסות החדשות יוצעו במחיר אחיד בעבור כרטיסי כיוון אחד לישראל במחלקת תיירים:
* טיסות בכיוון אחד מלרנקה לת״א יעלו 228$ עבור כרטיס LITE.
* טיסות בכיוון אחד מאתונה לת״א יעלו 283$ עבור כרטיס LITE.

בנוסף, על מנת לאפשר את פעילות לוח הטיסות של חברת סאן דור כסדרו, נוכח המצב הביטחוני בארץ, חלק מהטיסות שיבוצעו על ידי חברת KLAS JET יבצעו עצירה קצרה בדרכן לישראל להחלפת צוותים בלרנקה שבקפריסין.

בחברת אל על מדגישים כי לא מדובר על כלל הטיסות שתפעיל החברה, וכי הטיסות הרלוונטיות יופיעו באתר אל על והלקוחות יקבלו סמס עדכון בסמוך למועד הטיסה.

שינויים ותוספות ללוח הטיסות של אל על
שינויים ותוספות ללוח הטיסות של אל על

 

גם ארקיע ובלו בירד מתגברות טיסות ליעדים אתונה, כרתים ולרנקה

על מנת לתת מענה לביקושים ולעומסים, ארקיע מתגברת היום (יום א') ובימים הבאים את לוח הטיסות ככל שניתן ומוסיפה טיסות ליעדים אתונה ולרנקה.

היום יצאו לאתונה 4 טיסות. כך גם מחר ומחרתיים. מעל ל-10 טיסות בשלושת הימים הבאים.

היום יצאו 4 טיסות ללרנקה. ועוד שתיים נוספות בכל יום. כ-8 טיסות בשלושת הימים הבאים

נכון לרגע זה, לוח הטיסות של החברה מתעדכן מעת לעת וארקיע מפרסמת באתר החברה וברשתות החברתיות כל עדכון לו"ז.

גם חברת התעופה בלו בירד מתגברת את טיסותיה בדגש על אתונה, לרנקה וכרתים.

מטוס של חברת ארקיע
ארקיע

 

 

שאלון עבור אזרחים ישראלים השוהים בחו״ל המבקשים לשוב לארץ

המחלקה לישראלים בחו״ל במשרד החוץ פרסמה שאלון עבור אזרחים ישראלים השוהים בחו״ל ומבקשים לשוב לארץ. המטרה היא לקבל עדכון אודות מיקומם של הישראלים השוהים בחו״ל ומספר המבקשים לשוב, כדי שהרשויות הישראליות יוכלו לסייע במציאת פתרונות וטיסות מסחריות חלופיות.

קישור לשאלון באתר של משרד החוץ.

 

אל על מאפשרת ללקוחותיה מדיניות ביטולים מקלה

בעקבות המצב הביטחוני, אל על מאפשרת ללקוחותיה מדיניות ביטולים מקלה עד מוצ״ש הקרוב:

לקוחות אל על שרכשו כרטיס טיסה עד היום (א) לטיסה המתוכננת להמריא עד מוצאי שבת, 10 באוגוסט 2024 (כולל), רשאים לבטל את כרטיס הטיסה ללא דמי ביטול ולקבל שובר למימוש עתידי לטיסות אל על. השוברים ניתנים למימוש עד ל-31 בדצמבר 2025.
הנפקת השובר מתאפשרת בכל סוגי הכרטיסים הנמכרים באל על: לייט, קלאסיק ופלקס.

ניתן להנפיק שוברים עצמאית באתר אל על. 

באל על מדגישים כי לא ניתן לקבל שוברים לכרטיסי טיסה שנוצלו באופן חלקי, לכרטיסי בונוס או לכרטיסי טיסה שנרכשו במסגרת קבוצות.

אל על
מטוס אל על | צילום: דוברות אל על

 

המלצות לרוכשי טיסות ומוצרי תיירות בימים הקרובים

יו"ר ועדת הבריאות בלשכת סוכני הביטוח נחמה גולדווסר:
"כפי שנוכחנו לדעת בעת מלחמה יש ביטולי טיסות וזאת ללא שיפוי כספי מפוליסת ביטוח הנסיעות. לכן, חשוב לרכוש כרטיס טיסה בר ביטול או שינוי. כמו כן, כדאי למזער סיכונים בתקופת אי ודאות ולהזמין מלון ורכב שניתן לבטל עד הרגע האחרון או לדחות בו את התאריכים, או לבטל אותו בעלות מופחתת".

"כשאתם שוהים בחו"ל וחברת התעופה מבטלת את הטיסה, אמנם מגיע לכם החזר כספי מלא. אבל בדרך כלל יהיה פער גדול במחיר בין הכרטיס שבוטל לכרטיס החדש הנרכש ויהיו עוד הוצאות שהייה שייתכן ולא יוחזרו לעומת הכרטיס שבגינו תקבלו שיפוי. לכן, בתקופת מלחמה חשוב לתמחר סיכונים ולהשתדל לקנות כרטיסי טיסה בחברות ישראליות (מומלץ לוודא שלא מדובר בטיסות המופעלות על ידי צוותים זרים), לבדוק עם סוכן ביטוח מורשה מה פוליסת הביטוח מכסה ובאלו תנאים".