הזדמנות של פעם בחיים - קטאר נפתחת לישראלים לחודש אחד בלבד

יש בה כמעט הכל: גורדי שחקים, קניונים ומבנים מפוארים, שווקים מסורתיים, מדבריות חול, חופים יפהפיים ושמורת מנגרובים: לכבוד חגיגות המונדיאל, קטאר נפתחת לישראלים לחודש אחד בלבד והנה כל מה שחייבים להספיק לראות בה

קטאר מונדיאל 2022

לישראל אין אמנם יחסים דיפלומטיים עם קטאר וישראלים אינם מורשים להיכנס אליה בשגרת היום יום, אולם בזכות משחקי המונדיאל, שייערכו בקטאר בחודש נובמבר, יוכלו ישראלים לזכות בהזדמנות חד פעמית ולבקר באחת האמירויות העשירות בעולם.

איך מגיעים וכיצד נכנסים לקטאר?

בתחילת חודש יוני אישרה פיפ"א סופית את כניסת ישראלים למשחקי המונדיאל בקטאר ללא צורך בויזה. ישראלים שירכשו כרטיס לאחד המשחקים  יצטרכו להנפיק כרטיס אוהד בשם Haaya Card, אישור הבקשה יהווה אשרת כניסה לקטאר לתקופת המונדיאל ויאפשר הזמנת מקום לינה באתר הייעודי ברשת. עם כרטיס האוהד תוכלו להיכנס לאצטדיונים והוא גם יקנה לכם נסיעה בתחבורה ציבורית ללא עלות.

הסכם בין ישראל, פיפ"א וקטאר, שנחתם בשבוע שעבר, מאפשר טיסות ישירות למונדיאל!.

משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט הגיעו להסכמה עם נציגי פיפ"א ומארגני גביע העולם בקטאר לקיום טיסות צ'רטר ישירות בין ישראל לקטאר במהלך המונדיאל.
הטיסות משה התעופה בן גוריון לשדה התעופה חמאד (HAMAD) יאפשרו לישראלים להגיע ישירות לקטאר ללא צורך בעצירות ביניים וקונקשיין וצפויות להקטין את העלויות עבור ישראלים שיגיעו לצפות במשחקים.
בנוסף, הוסכם על הענקת שירותים קונסולרים לאזרחים הישראלים באמצעות צוות קונסולרי ישראלי.

חברת TUS, לה יש כבר את זכויות הטיסה לקטאר, הגישה בקשה (בשיתוף חברת טיקטיק הישראלית) להפעלת טיסות למונדיאל מנמל התעופה בן גוריון וקיבלה אישור מהקטארים. ביום ראשון ה-20 בנובמבר תמריא הטיסה הראשונה של TUS - מבן גוריון לדוחא, בירת קטאר, שהינה גם הטיסה הראשונה בהיסטוריה שתטוס מישראל לקטאר.

 

כתבות נוספות מ-mood:

 

לצד המונדיאל שהוא חוויה בפני עצמה (ומדובר במונדיאל הכי מושקע והכי יקר עד כה) קטאר עצמה מציעה מגוון רחב של אפשרויות בילוי ותיירות, חנויות יוקרה ומרכזי קניות ענקיים, מוזיאונים, שווקים, חופי ים ומגוון מסעדות ומלונות בסגנונות שונים ובטווח מחירים רחב.

קטאר מונדיאל 2022
ברוכים הבאים לקטאר - מונדיאל 2022

 

מה אסור לפספס בקטאר?

 

סוק וקיף – Souq Waqif

שוק בן מאה שנה שהינו מבוך של חנויות גדוש בבדים, תבלינים, ממתקים, כלי בית (תחשבו על סירים ענקיים) מזכרות ופריטי אומנות. השוק ממוקם במרכז דוחא, עיר הבירה של קטאר, ומבטא את העבר ואת מורשת הבנייה ההיסטורית של דוחא באמצעות בניינים מעוטרים בבוץ וסמטאות מפותלות. כיום יש בו כ200 חנויות, בתחום הטקסטיל, עיצוב הבית, תכשיטים, תבלינים ועוד. לצד דוכני השוק תמצאו גם מסעדות סוריות ולבנוניות ובתי קפה.

 

הכפר התרבותי קטארה – Katara

כפר התרבות קטארה, הממוקם בדרך אל איי הפנינה, הוא פנינה של סצנת האמנות והתרבות של קטאר. קטארה הוא כפר תרבותי עם בניינים בסגנון ערבי מסורתי הגובל בחוף עצום מצד אחד, ובגבעות קטארה התאומות מצד שני. הכפר, שתוכנן על ידי האדריכל הצרפתי הנודע, ז'אן נובל, הוא ה-מקום בדוחא לחובבי אמנות, תרבות וקולינריה.

לצד גלריות, מסעדות וחוף ים יפה תמצאו בו את מסגד קטארה – מסגד בסגנון טורקי שכולל עבודות אריחים ואמייל פרסיים וטורקיים בגווני כחול וזהב ושני שובכי יונים עצומים, את המסגד המוזהב, שכשמו כן הוא, מצופה כולו זהב ואת האמפיתיאטרון של קטאר – אמפיתאטרון קלאסי בסגנון יווני עם השפעות אסלאמיות.

The,katara,mosque,with,pigeon,towers,on,the,right,in
מסגד קטארה, דוחא. צילום:shutterstock

 

מוזיאון השייח' פייסל בין קאסים אל תאני 

המוזיאון הוא אחד המוזיאונים הייחודיים ביותר בכל המזרח התיכון. זהו למעשה האוסף הפרטי של השייח' פייסל בן קאסים אל תאני, שאוסף חפצים כבר מגיל עשר וכדי שיהיה לו היכן לאכסן אותם בנה מבצר מפואר, שהפך למוזיאון.

תוכלו להתפעל במקום מאוסף עצום ואקלקטי של פריטים מתקופות שונות בהיסטוריה ומארבע יבשות שונות. בין היתר תמצאו שם יותר מ-600 מכוניות וינטג', שטיחים אקזוטיים ארוגים ביד מרחבי העולם, ספרי דת עתיקים, חבילות סיגריות ישנות, סירות פנינים ואפילו פצצה עות'מאנית מהמאה ה-18.

 

המוזיאון לאמנות אסלאמית - MIA

האדריכל שעיצב את המוזיאון לאמנות האיסלאם, IM Pei, הציע שהוא ייבנה על אי פרטי כדי שאף מבנה חדש לא יחסמו אותו. המוזיאון שמוקם לבסוף על אי מלאכותי ממש ליד הטיילת של דוחא, נראה, מזוויות מסויימות כאילו הוא צף על המים. העיצוב הגיאומטרי שלו מושפע מאדריכלות איסלאמית עתיקה.

האוסף העצום, משלוש יבשות, שהינו האוסף הגדול ביותר בעולם של אמנות אסלאמית, כולל קליגרפיה, הדפסים איסלאמיים, תכשיטים וטקסטיל, כאשר חלק מהפריטים מתוארכים למאה ה-7 עד המאה ה-19. לצד תצוגת קבע יש גם תערוכות מתחלפות.

המרפסת החיצונית, בקומה העליונה של המוזיאון, מציעה את אחד מהנופים הטובים ביותר של דוחא. מבית הקפה החיצוני MIA שנמצא מאחורי המוזיאון, תוכלו גם לקבל מבט מקרוב על נקודת ציון נוספת, הפסל הידוע "7".

Museum,of,islamic,art,,,doha,qatar,in,daylight,exterior,view
המוזיאון לאמנות איסלאמית צף על המים. צילום: shutterstock

 

חוויות מדבריות

השנה, לראשונה בהיסטוריה, משיקולי מזג אוויר, נערך  המונדיאל בסוף הסתיו (21 בנובמבר עד 18 בדצמבר), מה שמבטיח מזג אוויר נעים המזמין לטייל גם במדבר. המבקרים יוכלו לחוות אווירה מדברית ייחודית וליהנות ממגוון אטרקציות בדיונות המדבריות האינסופיות שמחוץ לדוחא. במהלך תקופת המונדיאל, יוקמו באזורים המדבריים מאהלים ייחודיים, מה שמבטיח את שגשוג התיירות המדברית באזור. הפעילות האולטימטיבית למדבר היא כמובן ספארי מדבר בג'יפים או ברכב 4X4, אבל יש גם אפשרות לצאת לטיול רכיבה על גמלים. רצוי להזמין סיור מאורגן על ידי מדריכים שמכירים את הדיונות.

המנגרובים של אל-ת'אקירה Al Thakira Mangroves

לא רק דיונות חול תמצאו מחוץ לדוחא, אחד המקומות המיוחדים ביותר בקטאר הם המנגרובים של אל-ת'אקירה. אזור גדול של צמחייה ומים, עם מערכת אקולוגית משלו, במדבר חולי ולוהט, המלא בציפורים נודדות, אנפות ופלמינגו נודדים. הדרך הטובה ביותר לחוות את המנגרובים היא לשכור קייאק וללכת לאיבוד בצמחייה הסבוכה.

 

Dead,tree,in,al,khor,mangroves, ,al,khor,,qatar
שמורת מנגרובים. צילום: shutterstock

 

קטאר משלבת בין תרבות ערבית מסורתית לבין קידמה מערבית, יש בה גורדי שחקים, קניונים ומבנים מפוארים לצד שווקים מסורתיים. אז מי שירצה 'לברוח' מההמולה של העיר דוחא, יוכל ליהנות מנסיעה למדבר הסמוך, לרכב על גמלים, ליהנות מנסיעה בספארי לאורך הדיונות ולראות נופים מדבריים עוצרי נשימה. גם מבחינת מזג האוויר, חודשים נובמבר ודצמבר מתאפיינים בטמפ' של 20-25 מעלות, מה שיאפשר חווית תיירות מהנה במיוחד", אומר מתן פלד, סמנכ"ל איסתא ספורט ואחראי הפרויקטים הגדולים בחברה.