עולים על הגל: מבאלי ועד מרוקו, קבלו 4 יעדים מושלמים לחובבי גלישה

זו העונה המושלמת לחופשת גלישה חלומית הרחק מעבר לים, היכן שהחופים אינסופיים והגלים מרשימים ומאתגרים. אמנם קיימים אינספור חופים אטרקטיביים ברחבי העולם, אולם, ישנם מספר יעדים מנצחים, במראה גן עדן, פראיים ומרהיבים, בהם כל גולש הרפתקן ימצא את מבוקשו. קבלו 4 יעדים שווים במיוחד

זמן צפייה: 02:03

יעדים מושלמים לגלישה באיים המלדיביים

נקודה מדהימה באוקיינוס ההודי היא האיים המלדיביים, שרשרת של 1,192 איים טרופיים, מתוכם רק 200 מיושבים. המקום ידוע באקלים הנוח והנעים לאורך כל השנה, כאשר הטמפרטורות בממוצע נעות בין 25 ל-32 מעלות. ללא כל ספק, האטרקציה הגדולה ביותר שבאיים היא החופים - חולות לבנים, מעוטרים בדקלים ירוקים וצמחייה טרופית, ומים צלולים, תכולים וטורקיזיים.

טלי יטיב, מנכ"לית ובעלים של ספיריט הפקות עולם, המוציאה חופשות למלדיביים, מסבירה על יעד הגלישה: "האטול הצפוני של מאלה, בקבוצת האיים הצפונית, ממוקם במרחק קצר משדה התעופה במאלה, כשעה של הפלגה בסירה מהירה. מומלץ לגלוש באזור Pasta Point עם הריף החד והחי, אך האזור מיועד לנופשים באתרי הנופש הסמוכים. באי Cokes תיהנו מתנאי גלישה טובים רוב הזמן עם גלים חלולים יחסית הנשברים לימין, ויש מגוון פתרונות לינה באזור אך היעד עשוי היות עמוס בגולשים. כמו כן, כדאי לגלוש ב-Sultans, היעד מציע גלים ארוכים הנשברים ימינה, ודרומית ליעד תוכלו לגלוש ביעד פחות מוכר הנקרא Honky`s ובו גלים הנשברים שמאלה בגובה של עד 1.5 מ’.

Huraa,,,maldives,march,10,,2019:,young,man,surfs,the
תנאי גלישה מעולים - האיים המלדיביים | צילום: שאטרסטוק

אל תפספסו גלישה באי Jailbreak, היעד מתאים לגולשים ברמה בינונית ומעלה, עם שבירות ימינה. האטול הדרומי של מאלה בקבוצת האיים הדרומית יש לא מעט יעדים מושלמים לגלישה, ורוב היעדים פתוחים לציבור, הם פחות עמוסים לעומת החופים בצפון. היעד המומלץ ביותר באזור זה הוא Blue Bowls המציע גלים ארוכים ושבירת צינור לימין, עם זאת כאשר יש שפל יש סיכון לפציעות בגלל הריף החד".

חופשת גלישה במלדיביים יכולה להתמקד באחד האיים המבודדים יותר, לחוויה שקטה וחלומית של אי בודד, או הגדולים יותר, לחוויית גלישה מקצועית יחד עם גולשים מכל רחבי העולם שפוקדים את האיים ואת מועדוני הגלישה המרכזיים.

אפשרות נוספת היא להצטרף לשייט יאכטות בין מרכזי הגלישה הטובים ביותר באזור, וכך להנות מכמה שיותר חופים לאורך החופשה. הגלים הגבוהים, שבממוצע מגיעים לגובה של כשני מטרים (אם כי ניתן גם לתפוש גלים גבוהים יותר בחופים הדרומיים, המגיעים עד לארבע מטרים), מאופיינים במבנה צינורי ארוך וצלול, מבנה וגובה מושלם עבור גלשנים חובבי אקסטרים שחולמים על גלים ממש כמו בסרטים.

האיים המלדיביים בכלל הם מקום מושלם לְגולשים
האיים המלדיביים הם מקום מושלם לְגולשים | צילום: אורן דלל

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

בא לי לגלוש בבאלי

באלי הוא אי אינדונזי מדהים הממוקם דרומית לקו המשווה, באוקיינוס ההודי. בניגוד לשאר איי אינדונזיה המוסלמיים, באלי הוא אי הינדי, מלא במקדשים ואתרי דת מרהיבים. הפולחן הדתי ומראה גן העדן של האי, שמעוטר בשרשרת הרי געש גבוהים וצוקים, אגמים, נהרות, כפרים, מטעי חקלאות, חופים יפים לבנים מלאי דקלים וצמחייה טרופית, זיכו את באלי בכינוי “אי האלים".

בעוד שחלקו הצפוני של האי מאופיין במים רגועים ללא גלים, החוף המזרחי, המערבי והדרומי, נהנים מגלי ענק שמגיעים מהקוטב הדרומי ומצפון מערב אוסטרליה, ונחשבים למרכזי גלישה מהטובים בעולם. קיימים מרכזי גלישה רבים באזור, המתאימים לרמות גולשים שונות, בחלקם ניתן להנות מגלים רגועים יותר, ואילו חלקם מאופיינים בגלים גדולים, כבדים ועוצמתיים, המגיעים גם לגובה של חמישה מטרים.

Picture,of,surfing,a,wave.,bali,island.,indonesia.
חופי באלי נחשבים למרכזי גלישה מהטובים בעולם | צילום: שאטרסטוק

.

גלים עוצמתיים במאוריציוס

במרחבי דרום מערב האוקיינוס ההודי, כ-900 ק”מ מהאי מדגסקר, שוכנת רפובליקת מאוריציוס, מדינת איים אפריקאית טרופית ויפהפייה. רוב האיים אינם מיושבים, ואילו הגדול והמיושב ביותר הוא גם המתוייר ביותר, הודות לשמורות טבע הייחודיות, בליל התרבויות והקולינריה הקריאולית, אפריקאית, הודית, סינית וצרפתית, המלונות והאטרקציות המפנקות וכמובן, רצועת החופים הארוכה והחלומית, המשתרכת לאורך של כ-150 ק”מ.

מסביב לאי, בטבעת מושלמת, נמצאת שונית אלמוגים שופעת וצבעונית, שיוצרת ריף שקט ורגוע ברדיוס של כ-500 מטרים אל תוך המים. לאחר שלב הכניסה החלומי למים הטורקיזיים והצלולים, מצדה השני של שונית האלמוגים, מתפרש אוקיאנוס סוער וגועש, מלא בגלים מאוריציוסיים עוצמתיים וארוכים שאינם נגמרים, ונחשבים בעיניי גולשים רבים לבין הטובים בעולם.

בעוד צפון האי מאופיין בחופים לבנים ובתיירות רבה, החופים של דרום האי הם פראיים, אחרים. החוף הדרומי ירוק במיוחד, הררי ומלא בצמחייה טרופית. מאחר והוא מתוייר הרבה פחות, ניתן למצוא חופים ריקים ומבודדים, במראה בתולי, כמעט נקי ממגע אדם.

מאוריציוס
מאוריציוס | צילום: יחצ ספיריט

 

חווית גלישה ייחודית  במרוקו

קרוב לוודאי שאם תחשבו על טיול גלישה בחו"ל, מרוקו לא תהיה המדינה הראשונה שתחשבו עליה. אך לא הרבה יודעים כי מרוקו מציעה חווית גלישה ייחודית במיוחד.

מרוקו ידועה בעיקר בזכות התרבות המרתקת והשווקים הצבעוניים שנמצאים במרקש, אך תוכל לספק לכם גם נופי טבע עוצמתיים, חופי ים מקסימים ויעד מבוקש בקרב גולשי גלים מכל העולם אשר מגיעים אל המדינה במסגרת חופשת גלישה שנהנים מהסוולים המגיעים ממעמקי האוקיינוס האטלנטי. למרות שמזג האוויר במרוקו מאפשר לטייל כמעט בכל חודשי השנה, העונה המומלצת לגלישה הינה בין ספטמבר למרץ.

שלושה יעדים מומלצים ביותר לגלישה במרוקו הם: חוף דוביל, סמוך למאזאגן ביץ' (לא רחוק מאל ג'דידה) המשתרע על שטח עצום מהים ועד לשדרות קורנוצ'ה. האזור מכונה לפעמים גם 'lais de mer'. מבחינה היסטורית, האזור תמיד היה פופולרי מאוד בקרב רוחצים, נופשים וחובבי ספורט כאחד. אזור הרחצה משתרע על רצועת חוף באורך 550 מטר וברוחב של 300 מטר.

חוף טאגזוט (Taghazout) - מדובר בנקודת גלישה מפורסמת. כפר דייגים הממוקם ליד העיר אגאדיר. באיזור אגאדיר תוכלו למצוא חופים שיתאימו לגולשים מתחילים ועד חופים לגולשים מתקדמים.

איסווירה, עיר נמל, שנמצאת צפונית לאגאדיר, המשלבת היסטוריה, חופים, ומורשת עתיקת יומין של מרוקו, ובשנים האחרונות הפכה למרכז תרבות, פסטיבלים ואירועים תרבותיים, מציעה אף היא חופי גלישה מגוונים בעיקר למתחילים ובינוניים.

בין איסווירה לאגאדיר נמצאת העירה Imsouane שנחשבת אף היא ליעד גלישה מעולה ויחסית סודי, שהופך לאחרונה לאחד מיעדי טיולי הגלישה הפופולארים.

Agadir,,taghazout,,morocco,,north,africa,,winter,2019:,taghazout,old,traditional
חוף טאגזוט (Taghazout) | צילום: שאטרסטוק

טיסות ישירות לאיסווירה

ביום שישי האחרון חתמה ארקיע על הסכם היסטורי עם לשכת התיירות של מרוקו במסגרתו היא השיקה לראשונה קו טיסות ישיר לאיסאווירה מישראל.
ארקיע תציע לנוסע הישראלי טיסות החל מ-199$ לכיוון, חבילות נופש הכוללות כרטיסי כניסה לפסטיבלי מוזיקה בחודש אוקטובר וטיולים מאורגנים בין 4-9 לילות, שישלבו בין מרקש לאיסווירה החל מ-999$ לאדם.
הטיסות יחלו בחודש אוקטובר, ויצאו מישראל בימי ראשון. ארקיע תאפשר לשלב בין יציאות/חזרות מאיסאווירה ולמרקש.