לאמיצים בלבד: 5 מבנים נטושים בעולם שהפכו ללהיט תיירותי

מכנסייה נטושה עם צוות רדוף רוחות ועד טירה שהפכה לבית חולים לחולי נפש. ליעד הרשקוביץ בחרה 5 מבנים נטושים ברחבי העולם שנראים כאילו יצאו מתוך סרט אימה

מכירים את הסרטים שמצולמים באתרים נטושים ואתם תוהים איפה צילמו את זה? באולפן או במקום אמיתי?

בתור חובבת סרטי אימה מושבעת, אני ממש אוהבת לבקר במקומות מפחידים. חפרתי וגיליתי 5 מבנים ששימשו (או יכולים לשמש) כלוקיישנים לסרטי אימה, גם בזכות המראה שלהם וגם בזכות הסיפור שעומד מאחוריהם.

יחד עם זאת, אני חייבת להודות, עם כל האהבה לז'אנר הזה של הסרטים, אני עדיין לא בטוחה שאני אמיצה מספיק כדי לבקר בכל המקומות הנטושים המפחידים (מאוד) שמצאתי.

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

קבלו 5 מבנים נטושים ברחבי העולם שאתם חייבים לבקר בהם:

 

1. בית הרצח של לוסי, אלבמה

לאחוזה, שנבנתה בסגנון יווני בשנת 1918, יש עבר טרגי שניתן לראות במראה המפחיד של בית שנראה רדוף. בינואר 1994 שרידי גופתו של אלן לוסי נמצאו קבורים מתחת למרפסת הקדמית של האחוזה וזה מה שנתן לו את הכינוי "בית הרצח של לוסי". אלן לוסי בן ה-13 גר עם הוריו המאמצים עד שבמאי 1985 נעלמו עקבותיו. ג'ייסון, בנם הביולוגי של הוריו המאמצים, אמר לחבריו לכיתה שאביו רצח את אלן וקבר אותו בחצר האחורית אבל אף אחד לא האמין לו, כיוון שפיליפ, האבא, אמר שהוא ברח לפלורידה.

בשנת 1993 הזוג מכר את הבית בעקבות שריפה שפרצה בו (שבגינה הם נעצרו בחשד לניסיון לרמות את חברת הביטוח). הקונה היה חובב בנייה ישנה והביא צוות שיגיע לאמוד את הנזקים. הם חפרו מסביב לבית ונתקלו במשהו לא צפוי - שקיות אשפה ובתוכן שרידי גופה של ילד עטוף בשמיכה של דיסני וצעצועים נוספים. לאחר משפט ארוך נפסק כי אמו של ג'ייסון הייתה שותפה לרצח אבל הורשתה לחזור לגדל את הילדים וזמן קצר אחרי התגרשה מפיליפ, שהתאבד כמה שנים אחרי בגלל שלא קיבלו את הערעור שלו בבית המשפט על הפסיקה בעיניינו.  כיום הבית נמצא בבעלות חיל האוויר אלמנדורף באלסקה.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎BigBankz‎‏ (@‏‎bigxbankz‎‏)‎‏

2. טירת לנוקס, סקוטלנד

טירת לנוקס נבנתה בשנת 1812  עבור ג'ון לנוקס קינקייד לנוקס שהיה רחוק משפחה של שבט קינקייד, צאצאי הרוזנים הבולטים של לנוקס. המבנה, שיכל  להכיל כ-1,200 אנשים, הוסב בשנות ה-30 הבית למקלט לחולי נפש ובמהלך מלחמת העולם השנייה השימש כבית חולים ומטופלי הנפש שהיו בו פונו למבנים אחרים בנכס.

החולים שאושפזו בבית החולים היו רבים לא מעט ובאחת הפעמים חלק גדול מהצוות הרפואי ברח יחד עם אנשים שלא היו מעורבים, המתפרעים ננעלו בפנים וגרמו נזק כבד למבנה. את בית החולים פינו סופית בשנות ה-80 ובתחילת שנות ה-2000 הוא נסגר רשמית.

טירת לנוקס | צילום: shutterstock

 

3. היכל לינווד, פנסילבניה

היכל לינווד נבנה בשנת 1990 עבור פיטר ארל בראון וידנר, איש עסקים שהתעשר מהשקעות בתחבורה ציבורית ואריזות של בשר, שגר בבית עד שנפטר בשנת 191.

זהו המבנה ההיסטורי ה-12 בגודלו בארצות הברית, יש בו 110 חדרים וכל אחד מהם בגודל של אולם נשפים ובו הוחזק בעבר אוסף האמנות הפרטי החשוב ביותר של אירופה.

יוסף, הבן של וידנר, ירש את האחוזה מאביו וגר בבית עד שנפטר בשנת 1943. שווי האחוזה הוערך בכמעט 100 אלף דולר. היחיד שהסכים לרכוש את הבית לאחר פטירתו של יוסף היה קארל מקינטייר, מטיף פונדמנטליסטי, שקנה את הבית ב-1952 אך בשנת 2006 הוא לא יכל להמשיך ולשלם את המשכנתא והנכס עוקל.

היכל לינווד | צילום: shutterstock

 

4. כנסיית סנט ג'ורג', צ'כיה

זה הולך להיות קצת מפחיד - כנסיית סנט ג'ורג' נבנתה במאה ה-14וננטשה בשנת 1968 לאחר שגג המבנה קרס בזמן לוויה, שגרמה לקהילה להאמין כי היא רדופת רוחות.

המתפללים נשארו להתפלל בחוץ, מה שהוביל לכך שהמצב בתוך הכנסייה רק הלך והידרדר. ככל שהמצב החמיר כך היה לקהילה קשה יותר לגייס כספי תרומות לטובת השיפוץ של המבנה.

ג'ייקוב הדרבה, אמן מקומי, פיסל למעלה מ-30 פסלים של רוחות רפאים בגודל מלא של בן אדם ומיקם אותם בין הספסלים עליהם ישבו המתפללים. כיום מספרים שהצוות שנותר בה הוא צוות של רוחות רפאים.

הכנסייה פתוחה לביקורים רק בימי ראשון למי שאמיץ מספיק להגיע.

5. הכנסייה המתודיסטית של גארי, אינדיאנה

הכנסייה נבנתה בשנת 1926 בזכות כספים שנתרם על ידי תאגיד הפלדה האמריקאי ויש לה 9 קומות, עמודי אבן ענקיים, קשתות מעוצבות וחלונות זכוכית מעוטרים (שהרבה מהם נבנו בעיקר כדי לחסוך עלויות).

עלויות הבנייה היו מעל למיליון דולר, והתאגיד תרם כחצי מהסכום למען בנייתה. מעל ל-7,000 אנשים התפללו בה אך לאט לאט האוכלוסייה של העיר גארי הלכה והתמעטה וחלקים ממנה הושכרו לאוניברסיטה המקומית.

עלויות האחזקה של הכנסייה היו גבוהות ולא משתלמות עד שבשנת 1975 הקהילה נסגרה והכנסייה נסגרה וננטשה, לאחר סגירתה היא הושחתה פעמים רבות על ידי אנשים שונים.

מאז במשך שנים נכנסים, בניגוד להנחיות, צלמים וחוקרים נלהבים רבים. עד היום הכנסייה נטושה ולא מעט סרטים מצולמים שם מפעם לפעם (רובוטריקים 3, סיוט ברחוב אלם ועוד) וזאת בזכות המראה הייחודי של המבנה.

הכנסייה המתודיסטית של גארי | צילום: shutterstock