לאכול בסוכה OUT - לאכול בספינה IN: טרנד התיירות הקולינרית הגיע לים

חופשות שייט, הידועות כאולטימטיביות לחובבי הבופה, כבר מזמן לא מספקות רק מזנוני אוכל ענקיים אלא מציעות חוויה קולינרית של ממש. החל ממסעדות בינלאומיות ועד מסעדות מישלן, טרנד ה'תיירות הקולינרית' הגיע גם ללב הים וחברות הקרוזים משקיעות משאבים רבים כדי להביא את השפים המדוברים ביותר לסיפון

Explora I Anthology Explora
מסעדת Anthology בספינה אקספלורה 1 | צילום: MSC Cruises

בשנים האחרונות טרנד תיירות הקולינריה הלך והתפשט ברחבי העולם. בתי המלון, חברות תעופה ואפילו חברות השייט, משקיעים משאבים רבים כדי להפוך את חווית הקולינריה במהלך החופשה שלכם לבלתי נשכחת.

מבחר של תפריטים, מסעדות, בתי קפה, שיתופי פעולה והסכמים עם שפים מפורסמים, הופכים את החופשה שלנו לתענוג אמיתי לבלוטות הטעם. הקולינריה הגבוהה נכנסה בשנים האחרונות ביתר שאת גם לענף הקרוזים, וחברות השייט פועלות ללא הרף להביא לנוסעים את החוויה הקולינרית הייחודית ביותר.

L

יותר ויותר תיירים מחפשים חוויות קולינריות אותנטיות

"המונח "תיירות קולינרית" שינה את האופן שבו אנשים נופשים, כאשר יותר ויותר תיירים מחפשים חוויות קולינריות אותנטיות ביעדי התיירות הפופולריים. חקירת עולם הקולינריה המקומית הפכה לדרך בה המטיילים יכולים לחוש ולהתחבר לתרבות המקומית, ללמוד על טכניקות בישול מסורתיות, ולטעום טעמים ייחודיים האופייניים לאזור מסוים.

גם בענף הקרוזים אנחנו רואים יותר ויותר השקעה בנושא הקולינריה, החל ממסעדות של שפים בעלי כוכבי מישלן, כוכבי טלוויזיה מתחום הקולינריה ואפילו שפים אורחים מתחלפים. כל אלה הופכים את חופשת הקרוז לחוויה ייחודית ויוצאת דופן", מסביר איל אטיאס, מנכ"ל MSC Cruises ישראל.

קולינריה בקרוזים
הקהל מחפש אחר חוויות קולינריות מיוחדות | צילום: MSC Cruises

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

מסעדות בשרים ודגים מרחבי העולם

בספינות של חברת MSC Cruises לדוגמה, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של מסעדות מתמחות, זאת לצד הבופה המסורתי ומסעדות ה- À la carte המוצעות על סיפון האוניות ללא תשלום.

המסעדות המתמחות של החברה כוללות מסעדת בשרים בסגנון אמריקאי - Butchers stake cut house, המגישה בשר אנגוס Linz מובחר בעל תקן הזהב של בשר האנגוס היוקרתי. חובבי פירות הים יוכלו ליהנות ממסעדת הדגים הטריים מאכלי ים במסעדת אושן קיי, שמתמחה בטכניקת בישול יפנית אומנותית בסגנון ברביקיו, בסושי ובטאפיניאקי, ומציעה מבחר גדול של פירות ים, בשרים וירקות צלויים במומחיות, לצד מגוון מאכלים המוכנים בסגנון ייחודי זה, שרויים במרינדה ומזוגגים על הגריל.

אוהבים דגים? מסעדת La Pascaderia באוניית MSC World Europa בדיוק בשבילכם. מסע הגורמה במסעדה מתחיל בתצוגת "שוק הדגים" המציג מבחר מדהים של דגים טריים שלמים המוצעים לפי משקל כמו לובסטרים, בס ים תיכוני, קרבט ספרד, סלמון סקוטי, דיונון, דגי חרב ועוד. הסועדים מוזמנים לבחור את הדגים שיוגשו עם מבחר ים תיכוני של מאזטים.

מנת דגים בקרוז של MSC Cruises
התמחות בדגים באוניית MSC World Europa | צילום: MSC Cruises

 

וגם מבחר סוגי משקאות ואפילו סיגרים

החוויה הקולינרית מתבטאת גם בתחום המשקאות על הסיפון. כך לדוגמה, באוניית הפאר MSC World Europa תמצאו מגוון ברים ובתי קפה בהם גם בית קפה מודרני - Coffee Emporium, המציע מגוון רב של סוגי קפה בסגנונות שונים מכל רחבי העולם לרבות צרפת, איטליה, טורקיה, מרוקו ועוד.

לאניני הטעם בתחום התה האקזוטי מחכה ה- Raj Polo tea house בית תה הודי בעיצוב קולוניאלי יוקרתי המגיש יותר מ-70 זני תה מרחבי העולם בו ניתן גם לבחור את סגנון החליטה וההגשה, יחד עם מבחר מתוקים בינלאומיים תואמים.

חובבי הג'ין באונייה מוזמנים לבקר ב-The Gin Project, ג'ין בר המציע מעל 70 סוגי ג'ין וקוקטיילים קלאסיים המוכנים במומחיות על ידי מומחי ג'ין. בנוסף, בר הקוקטיילים Elixir מציע קוקטיילים חדשניים המבוססים על ידי תערובות בעבודת יד. לסיום, בר השמפניה המפואר והאלגנטי Fizz, יאפשר לכם לטעום שמפניה ויין מבעבע משובחים, מבחר קוויאר, פירות ים מצוננים ועוד.

לא ממש אוכל, אבל עדיין בתחום קרוב, חברת הקרוזים, נורווג'יאן קרוז ליין Norweigian cruise Line, מציעה לנופשים שלה טרקליני סיגרים ייחודים, המעוצבים בסגנון סלון, על מנת לתת למעשנים מקום ליהנות מסיגר במהלך חופשתם.

לצד הסיגרים מוגשים גם משקאות חריפים ובו מגוון סוגי רום, סקוטש, בורבון, וויסקי מרחבי העולם, ברנדי, קוניאק ועוד.

Raj Polo Tea House בספינה של MSC Cruises
Raj Polo tea house - בית תה הודי בעיצוב קולוניאלי | צילום: MSC Cruises
The Gin Project - על אוניית MSC World Europa
The Gin Project - על אוניית MSC World Europa | צילום: MSC Cruises

 

חוויה קולינרית אולטרה יוקרתית

למי שמחפש את הטופ של הטופ, גם את זה ניתן להשיג בלב האוקיינוס. תוכלו למצוא הפלגות יוקרתיות המספקות חוויה טעימה ומהנה במיוחד. כך לדוגמא באוניית Explora 1, מבית אקספלורה, מותג היוקרה של MSC CRUISES, האורחים ייהנו מחוויה קולינרית עשירה בניצוחם של שפים בינלאומיים שיוצרים תפריטים בשיתוף פעולה עם השף הידוע Franck Garanger.

Garanger גם מנצח על תפריט מסעדת Anthology המגישה את המנות המבריקות ביותר מכל איזור באיטליה. האורחים מוזמנים לטעום מתפריט ארוחת 7 מנות שעושות כבוד לחומרי הגלם והטכניקה המסורתית של האיזור ממנו נלקחה ההשראה למנה.

חובבי הז'אנר האסייתי יוכלו לבקר במסעדת Sakura המציעה תפריט עשיר עם טעמים יפניים, תאילנדיים, וייטנאמיים ומלזיים בטכניקות מסורתיות תוך שימוש במרכיבים אותנטיים האיכותיים ביותר. הקרניבורים שביניכם יוכלו לסעוד במסעדת MARBLE & CO. GRILL שמגישה נתחים נדירים, לטובת הצמחונים מגוון אפשרויות במסעדת Med Yacht Club, עם תפריט ים תיכוניות מתוחכם הכולל את מיטב הטעמים והמרקמים של איטליה, ספרד, יוון, צרפת וצפון אפריקה.

בנוסף, אורחי אוניית הפאר ייהנו משיתוף פעולה מיוחד עם Moët Hennessy במסגרתו שמפניה Moët מוגשת בחינם בסוויטה עם הגעת האורחים וכן לאורך כל ההפלגה.

גם מותג השייט של ריץ קרלטון מציע שתי מסעדות עם שפים עטורי פרסים וכוכבי מישלן: Seta su Ilma - מסעדה איטלקית של השף Fabio Trabocchi ו-Beach House - מסעדה באוויר הפתוח עם תפריט לטיני-קאריבי של השף Michael Mina.

Explora I Sakura Explora Jou
מסעדת Sakura בספינה אקספלורה 1 | צילום: MSC Cruises

 

שיתופי פעולה עם שפים עטורי פרסים

אורחים סקרנים המעוניינים לגלות את עולם הקולינריה מקרוב חייבים לבקר במסעדת Chefs garden kitchen הייחודית על אוניית MSC World Europa. זהו מטבח פתוח של השף הבינלאומי ועטור הפרסים Niklas Ekstedt, בו האורחים מוזמנים לסעוד בלב האקשן מאחורי דלפק המטבח. צוות השף מכין מנות ירוקות חדשניות מרכיבים הידרופוניים שגדלו ונקטפו על האונייה בלב ים.

לחוויה קולינרית יוצאת דופן, אורחי אוניית Explora 1  יוכלו לבקר במטבח השף – מקום בו האורחים מבשלים יחד עם השף, בהרכב של 12 משתתפים בלבד לסדנה החושפת עולם של מרכיבים, טעמים, מרקמים ותרבויות. לאחר מכן, האורחים מוזמנים לחדר האוכל הפרטי הסמוך ,להתענג על המנות המדהימות שהם יצרו ולחגוג את כישוריהם החדשים ולקחת עמם הביתה בגדי שף ממותגים.

מותג הפלגות היוקרה Explora Journeys אף השיק לאחרונה הפלגה קולינרית יוקרתית באיים הקריביים עם השף תיירי מרקס עטור כוכבי מישלן. במהלך ההפלגה הנוסעים יוכלו להשתתף בסדנאות בישול יחד עם השף ולגלות את סודות המתכונים שלו וגם להשתתף בארוחות ערב פרטיות.

המנות של השף תיירי מרקס
לגלות מקרוב את המנות של השף תיירי מרקס | צילום: Explora Journeys