אייר סיישל מציגה: מחיר משתלם לטיסה ליעד אקזוטי ורגוע שאוהבים בו ישראלים

חול לבן, ים צלול בצבע טורקיז, שקט ושלווה למכביר, לצד טבע אקזוטי, מסלולי טיול, ותרבות מיוחדת במינה. חופשה חלומית בסיישל הינה ברת השגה, כעת יותר מתמיד

סיישל
איי סיישל | צילום: שאטרסטוק

למי שמחפש שלווה ופסטורליה אינסופיים במרחק של  6 שעות טיסה, איי סיישל הם אחת האפשרויות האטרקטיביות לנופש ובחודש ספטמבר גם במחירים משתלמים.

חברת התעופה הלאומית של סיישל, "אייר סיישל", שחזרה לטוס לישראל בחודש אפריל ומאז לא השהתה את טיסותיה, מציעה טיסות ישירות לאיי סיישל בחודש ספטמבר מחיר של החל מ-775 דולר בלבד לטיסה הלוך ושוב לאדם. הטיסות מתקיימות בימי רביעי, והן כוללות שירות מלא בטיסה - ארוחה ומשקה, וכן כבודה במשקל 30 קילו.

חודש ספטמבר ידוע כתקופה בה מזג האוויר בסיישל הוא אידיאלי לחופשה וזו הזדמנות מעולה לתפוס מחירים טובים לפני העלייה של החגים.

סיישל
חודש ספטמבר מצויין לאיי סיישל | צילום: Istock

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

אהדה גדולה לישראל

איי סיישל הם אחד היעדים האהובים ביותר על ישראלים, והמדינה ידועה גם באהדתה לישראל. בחודש מאי השנה אף התקיימה תהלוכה ברחובות בירת סיישל, העיר ויקטוריה, בה הונפו זה לצד זה דגל סיישל ודגל ישראל.

התיירות הישראלית לסיישל תופסת מקום משמעותי ביותר במדינה. בשנת 2023 הגיעו 12,945 תיירים מישראל לסיישל, מה שמציב את ישראל במקום השלישי במספר התיירים לנפש לסיישל מבין כל מדינות העולם, ובמקום השמיני בעולם במספרים אבסולוטיים. מבין כל מדינות אסיה - ישראל נמצאת במקום השני בתיירות לסיישל – ומגיעים ממנה תיירים יותר מאשר מהודו ומסין גם יחד.

צ'ארלס ג'ונסון, סמנכ"ל מסחר ב"אייר סיישל" מסר: "אנחנו תמיד נשאר מחוייבים לשוק הישראלי. התיירים הישראלים תמיד יתקבלו בברכה בסיישל. האיים הקסומים של סיישל הם הפתרון המושלם עבור הישראלים בתקופה זו, למצוא שקט, להטעין מצברים ולחוות חופשה אקזוטית זוגית או משפחתית בטוחה ורגועה. חודש ספטמבר הוא הזמן האידיאלי ליהנות ממזג אוויר מושלם, תקופה פחות עמוסה בתיירים וזמן מצויין להכיר מגוון מלונות חדשים שנפתחו לאחרונה."

מטוס של חברת "אייר סיישל"
מטוס של חברת "אייר סיישל" | צילום: Shutterstock

 

אפשר גם להגיע למאוריציוס

סיישל, ממוקמת באוקיינוס ההודי, ממזרח לאפריקה, ומורכבת מכ-115 איים, מהם שלושה הם יעדי הנופש העיקריים – האי המרכזי מאהה, האם פרלין והאי לה-דיג. בין האיים ניתן לנוע בסירות ובמעבורות, ואף במטוסים קלים של אייר סיישל.

מבדיקה שערכה חברת טרנובה, המייצגת את אייר סיישל בישראל, עולה כי ניתן לנפוש בסיישל בכל טווחי המחירים – ממלונות יוקרה שומטי לסתות ועד לינה בגסט האוסים של החל מ-90 דולר ללילה, ואף לשכור וילות משפחתיות מקסימות במחירים אטרקטיביים.
ניתן לטוס עם אייר סיישל גם ליעד האקזוטי מאוריציוס עם עצירת ביניים בסיישל. בחודשים ספטמבר ואוקטובר המחיר הינו כ-1,300 דולר הלוך ושוב.

מאוריציוס
מאוריציוס | צילום: באדיבות ספיריט הפקות

 

3 המלצות לטיולים באיי סיישל

לאור התקופה המורכבת שאנחנו עוברים, הרבה ישראלים מחפשים להתנתק לכמה ימים מהמציאות הכואבת בו ואין כמו איי סיישל כדי להפיג מתחים, לתפוס שלווה ולהטען באנרגיות חדשות.

אפשר, כמובן, לבלות את כל החופשה לצד החופים הקסומים (כדוגמת חוף D’Argent Anse Lazio וחוף Anse Source המדורגים בין 10 היפים בעולם) ולהרגע בריזורטים השונים. אבל היות וסיישל זה לא רק חופים, אלא גם טבע מדהים, מאד מומלץ, לאחר שאיזנתם לחצים, גם לצאת לטייל.

בחרנו 3 מקומות שאסור לפספס בחופשה באיי סיישל:

איי סיישל
יעד חלומי: איי סיישל | צילום: שאטרסטוק

 

שייט לאי קורייז

האי קורייז (Curieuse), הידוע גם בשם "אי הצבים", הוא האי החמישי בגודלו באיי סיישל.

האי, תוצר של התפרצות הר געש, מתאפיין באדמה בתולית, בגווני אדום שיוצרת נוף שנראה כאילו נלקח ממאדים, זאת לצד חופים עם סלעי גרניט יוצאי דופן, יערות מרשימים של עצי מנגרובים, ציפורים אנדמיות לאי וכמובן צבי הענק שמסתובבים בו חופשי. באי תמצאו כ-300 צבי ענק. הצבים הענקיים, צבי אלדברה, הנקראים גם ‘צבי יבשה ענקים’, הם מבין הצבים הגדולים ביותר על היבשה וקיימים באי עוד מתקופת הדינוזאורים. למרבה הצער, הם אחד המינים הנמצאים בסכנת הכחדה.

האי קורייז היה בעברו מושב מצורעים, ולכן תוכלו להתרשם בו מאדריכלות קולוניאלית קריאולית, כמו למשל בית הרופא.

לאי מגיעים בשייט מהאי פרלין ואפשר גם לבחור לשוט בספינה עם רצפת זכוכית.

חוף עם סלעי גרניט באי curieuse סיישל
חוף עם סלעי גרניט באי curieuse | צילום: שאטרסטוק

 

סיור בשמורת Valle Da Mai

האטרקציה המרכזית באי פרלין ואחת החשובות באיי סיישל, היא שמורת הטבע עמק דה מאי (Valle de Mai).

זהו עמק מכוסה ביער דקלים עבות, קדום ומוצל, חלקם דקלים נדירים שאפשר למצוא רק בסיישל. אחד הדקלים הללו הוא ה'קוקו דה מר', המהווה גאווה לאומית וסמל ההיכר של סיישל. בשמורה יש כ-4000 עצי קוקו דה מר, ועוד אלפי עצים שונים ומיוחדים שגרמו להכריז על יער הדקלים הזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
מה  מיוחד בקוקו דה מר? מסתבר שצורת הפרי הנקבי, מזכירה אגן ירכיים נשי, והפרי עשוי להגיע למשקל 30 ק"ג, ואילו צורת הפרי הזכרי מזכירה איבר מין גברי.

מסלול הטיול בשמורת ואל דה מאי אורך כשעתיים במהלכה גם תפגשו בעלי חיים נדירים כמון התוכי השחור.

Praslin,,seychelles, ,שמורת ואלה דה מאי סיישל
שמורת ואל דה מאי | צילום: שאטרסטוק

 

שוניות אלמוגים

סיישל היא גן עדן לחובבי צלילה היות ויש בה את שוניות האלמוגים הנחשבות למרהיבות בעולם. למעשה קיימים, סביב האיים השונים, לא פחות מ-26 שוניות אלמוגים טבעתיות עצומות (אטולים) בהן ניתן למצוא, לצד האלמוגים, גם מגוון ענק של בעלי חיים כגון להקות דגים צבעוניות, מנטות (דגי ענק שטוחים), צבי ים ענקיים, דולפינים ואפילו זני כרישים בלתי מזיקים.

אחד המקומות שאסור לצוללנים לפספס הוא הפארק הימי הלאומי סנט אן Sainte-Anne, שהינו השמורה הימית העתיקה ביותר בסיישל המגוננת על שוניות האלמוגים.

הפארק הוקם בשנת 1973, ומאז הוא הפך לדוגמא ומופת לתוכנית מוצלחת לשימור ימי. בפארק, הממוקם מול חופי מאהה ומורכב משישה איים המשתרעים על פני שטח של כ-15 קמ”ר, תמצאו מערכות אקולוגיות תת-ימיות ייחודית ועושר ססגוני של חיים תת מימים.

אל סנט אן מגיעים בשייט, גם לשם ניתן להגיע בסירת תצפית עם רצפת זכוכית.

מי שחושש לצלול או לשנרקל יוכל להיחשף לעולם התת מימי של סיישל גם באמצעות חתירה בקיאקים קטנים ושקופים, אותם ניתן להשכיר באי לה דיג. מעבר לעובדה שזו אחת האטרקציות הכי פוטוגניות באי, סיור הקייאקים גם מזמן מפגש עם החופים הכי יפים בלה דיג, אבל מהזווית של המים.

סיישל
אתרי צלילה מרהיבים בסיישל | צילום: שאטרסטוק