לה דיג – המדריך המלא לאי הכי יפה בסיישל

מי טורקיז צלולים, עצי קוקוס וחופים עוצרי נשימה - הנה האי שאתם חייבים לבקר בו בסיישל ברגע שיפתחו את השמיים מחדש

Anse Source Dargent C
גן עדן זה כאן | צילום: יערה גדרון מרגלית

האי לה דיג הוא האי המיושב השלישי בגודלו ברפובליקת סיישל. מדובר על אי קטן וקסום שיש בו רק מכוניות בודדות ורוב האנשים מתניידים שם באופניים. בלה דיג נמצא החוף שהוכתר כחוף הכי יפה בעולם ואם זו לא סיבה מספיק טובה להגיע אליו, אני לא יודעת מה כן. למזלנו, מסתמן שגם בפתיחת השמיים הקרובה סיישל תכלל ביעדים שישראלים (ובוודאי מחוסנים) יוכלו להכנס אליה, כך שיש למה לצפות!

איך מגיעים ללה דיג?

ההגעה ללה דיג מעט מסובכת, אבל אל תתנו לזה להפחיד אתכם – זה לא נורא וזה בטוח שווה את זה. דרך ההגעה השכיחה ביותר היא דרך הים. ניתן לקחת מעבורת ממאהה, האי הראשי (בו נמצא שדה התעופה הבינלאומי), או מפרלין, האי השני בגודלו במדינת האיים.

השייט ממאהה אורך כשעה וחצי (כולל עצירה בפרלין). הים עלול להיות סוער, ולכן אם אתם רגישים מומלץ להצטייד בכדורים נגד בחילה. מי שמעדיף להימנע מהשייט הארוך יכול להגיע לפרלין בטיסת פנים ומשם להמשיך דרך הים. השייט בין פרלין ללה דיג אורך כרבע שעה בלבד. חשוב לבדוק מראש את זמני המעברות - התדירות שלהן נמוכה ויש ימים שהן לא פעילות.

אפשרות נוספת להגיע ללה דיג היא במסוק ממאהה – זו לא אפשרות זולה, אך היא ללא ספק הכי מהירה.

Anse Source Dargent
ההגעה קצת קשה, אבל זה יהיה שווה את זה! | צילום: יערה גדרון מרגלית

התניידות בלה דיג

דרך ההתניידות הנפוצה ביותר באי היא אופניים. אין צורך לחפש אותם, כי מיד ביציאה מרציף המעבורת יחכו לכם משכירי אופניים.

אלטרנטיבה נוספת היא לשכור רכב באגי. ניתן לשכור אותו לנהיגה עצמית או עם נהג פרטי.

 

חופים ואטרקציות בלה דיג

 L'union estate park

בשטח הפארק נמצא Anse source d’argent הלא הוא החוף הכי יפה בעולם. החוף מלא בסלעי ענק יפהפיים ויחד עם הצמחייה שיש לאורך החוף הם מספקים הרבה אזורים מוצלים לרבוץ בהם. 

האטרקציה המרכזית בחוף היא שייט בקאייקים שקופים ובו ניתן להשקיף על החוף המרהיב הזה מרחוק, להגיע לחופים מבודדים אחרים, לראות שוניות ומגוון דגים דרך רצפת הקאייק וכמובן לצלם הרבה תמונות פוטוגניות לאינסטוש.

עוד בשטחי הפארק תוכלו למצוא צבי ענק שנפוצים מאוד בסיישל ומטעי וניל שניתן לערוך בהם סיור.

הכניסה לפארק בתשלום סימלי של כ-8$.

Rnrtyh
נשבעים שזה הצבע של המים | צילום: יערה גדרון מרגלית

החופים Grand anse, Petite anse ו-Anse coco

שלושה חופים מהממים שנמצאים בצד המזרחי של האי. מגיעים באופניים ל-Grand anse, משאירים אותם בכניסה לחוף ומשם ניתן להמשיך ברגל לשני החופים האחרים במסלול של כ-40 דקות הליכה. החופים עם חול לבן, צמחייה טרופית מסביב וסלעים שנותנים להם מראה דרמטי וייחודי. 

Grand anse הוא החוף הגדול מבין השלושה, Petite anse דומה לו, אך קטן יותר, ואילו Anse coco הוא המיוחד ביותר ותוכלו למצוא בו בריכות שנוצרות בין הסלעים ודוכן שייקים שירענן אתכם אחרי ההליכה.

חופים בצפון האי

3 חופים מומלצים שפחות מוכרים לישראלים נמצאים באזור הצפוני של לה דיג במרחק נסיעת אופניים קצרה מרציף המעבורת:

Anse severe

Anse patates

Anse glaulettes

2lxive
מחכים לרגע שנוכל לחזור לשם. לה דיג בסיישל | צילום: יערה מרגלית קדרון

Belle vue

הנקודה הכי גבוהה בלה דיג, ממנה יש תצפית לנוף המדהים של האי. במקום יש מסעדה המגישה אוכל מקומי נהדר ותוכלו להנות ממנו במרפסת הפונה לנוף. לא מומלץ להגיע לכאן באופניים, אלא לתאם הסעה.

 

מעבר לכל ההמלצות האלה, ההמלצה הכי טובה היא לקחת את האופניים ולחפש בעצמכם נקודות יפות באי – אין ספק שתמצאו הרבה כאלה.

הכותבת מנהלת את בלוג הטיולים eatnresting וביקרה בסיישל בנובמבר 2020. תמונות נוספות מהמקום המדהים הזה מחכות לכם גם באינסטגרם שלה eatnrestingblog.