האותיות הקטנות: בעקבות נגיף הקורונה, אילו חברות תעופה מאפשרות ביטול בלי קנס?

אמנם שוק התעופה הישראלי נשם לרווחה בסוף השבוע האחרון עם פרסום הירידה במספר הנדבקים בנגיף בסין, אבל כשאיטליה נכנסה למשוואה היא טרפה שוב את כל הקלפים. אז רגע לפני שקובעים את החופשה הבאה שלכם, אילו חברות מאפשרות ביטול ללא קנס?

זמן צפייה: 03:10

ענף התעופה נמצא במשביר וחברות התעופה הישראליות ישראייר ואל על כבר משלמות מחיר כבד עקב נגיף הקורונה. לקראת חופשת הפסח והקיץ חלה ירידה גדולה בהזמנת הטיסות, לעומת שנים קודמות, בהן תקופה זאת הייתה תקופת פריחה לחברות התעופה הישראליות.

הסיבה שישראלים רבים לא מזמינים טיסות, הן בגלל מחשש להידבקות בנגיף הקורונה או החשש שיהיה צורך לבטל את הטיסות ברגע האחרון ללא קבלת החזר כספי. אך כיום, חברות התעופה מאפשרות הקלות בביטולי הטיסות, כך לדוגמא אל על מציעה לקונים כרטיס לאירופה עד סוף החודש, אפשרות לבטל או לשנות יעד ללא תוספת עד שש שטות לפני הטיסה. אך ההטבה לא כוללת את איטליה שנחשב ליעד בעייתי באירופה בתקופה האחרונה.

חברות התעופה הישראליות ישראייר ואל על כבר משלמות מחיר כבד עקב נגיף הקורונה | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ישראייר מציעה לטסים עד סוף יוני ליותר מ-30 יעדי החברה, ביטול עד שבוע לפני הטיסה ללא דמי ביטול. אבל מי שרוצה להזמין כרטיס ליולי אוגוסט זמן הביטול מתארך לו ל-14 ימים. ארקיע יצאה במבצע שמאפשר לאנשים שיזמינו טיסה עד סוף החודש הבא, לבטל שבוע מראש את הטיסה ללא דמי ביטול או לשנות יעד וזה כולל את חופשת הפסח ולא את החופש הגדול. לעומת החברות האלה, חברות הלואו קוסט עדיין לא מאפשרת אפשרות ביטול או שינוי יעד.

מטוסי airbus החדשים של ישראייר מדגם A320
ישראייר מציעה ביטול עד שבוע לפני הטיסה ללא דמי ביטול | צילום: יח''צ

בסוף השבוע האחרון נשמו לרווחה בשוק התעופה הישראלי עם פרסום על ירידה במספר הנדבקים בנגיף בסין, אבל אז איטליה נכנסה למשוואה וטרפה את כל הקלפים.

סגירת הקווים לאירופה עלולה להוביל לתוצאה הרסנית לשוק התעופה המקומי, מכה שייקח זמן רב עד שיתאוששו ממנה

שווה כסף עם שרון גל | א'-ה' ב-19:25 | בערוץ 13