הודו חוגגת 76: חמישה מקומות שאסור לכם לפספס לרגל יום העצמאות ההודי

שייט באגם מלאכותי מהמאה ה- 14, מבצר מונומנטלי פנומנלי ברג’סטאן, שמורת הציפורים הגדולה באסיה, מקדש עוצר נשימה וסיור לאורך נהר הגנגס. קבלו חמש המלצות למקומות מרשימים בהודו

זמן צפייה: 02:49

הודו חוגגת את יום העצמאות שלה ב-15 באוגוסט. בשנת 1947, הודו השיגה חופש מהשליטים הקולוניאליים הבריטיים לאחר מאבק ארוך. מספר מוסדות ומבנים איקוניים ברחבי המדינה מוארים בצבעי הדגל הלאומי.

המבצר האדום בדלהי הופך למרכז תשומת הלב בימים שלפני חגיגות יום העצמאות. המבצר, הידוע גם בשם 'לאל קווילה', עומד כסמל למאבקה של הודו לחופש. המשמעות ההיסטורית שלו נעה מהיותו עד למספר רב של קרבות וקורבנות ועד הפיכתו לסמל כוח. ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, ידבר לאומה מהמבצר האדום האיקוני ויפרוש את הדגל הלאומי.

טלי יטיב, מייסדת, מנכ"לית ובעלת "ספיריט הפקות עולם" המשווקת מגוון חופשות ליעדים אקזוטיים מספרת לנו על הודו:  "אינסוף ניגודים, עולמות ונופים שונים, שפות ומנהגים, אמונות ותרבויות מגוונות וכמעט מיליארד איש מתקיימים זה לצד זה בכאוס ההרמוני של הודו. פסיפס של טעמים, ניחוחות וצבעים דומיננטיים, פסטיבלים, מקדשים אייקוניים, ארמונות ומצודות המציגים פאר בלתי נתפס, נופים מכל סוג אפשרי, תעשיות היי-טק לצד חקלאות בראשיתית, שכונות יוקרתיות לצד פרברי עוני.

המפגש עם החוויה האינטנסיבית, המגוונת, המרתקת והסוחפת של הדמוקרטיה הגדולה בעולם, לא משאיר אף אחד אדיש. ככל שתצללו לעומקה, תגלו שאתם יודעים פחות ופחות, ותהפכו סקרנים יותר ויותר ".

Birds,flying,over,red,fort,in,delhi
המבצר האדום Lal quila בדלהי | צילום: שאטרסטוק

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

1. שייט באגם פיצ'ולה

האגם המלאכותי מהמאה ה- 14 החוצה את העיר העתיקה לשניים, על ארמונות השיש שבמרכזו ועל גדותיו, הוא אחד הסמלים המובהקים ליופי האגדי עוצר הנשימה של אודייפור. ביתני השיש הפזורים על גדות האגם מזמינים לעצור, להתרווח ולצפות במימיו התכולים, בברווזים ובברבורים השטים בהם, בנשים ההודיות התולות ליבוש את בגדי הסארי הצבעוניים שכובסו באגם, בסירות המעוטרות השטות בו ובחיים הרוגעים של המקומיים. שיט במרחבי האגם באחת הסירות המקומיות היא חוויה בלתי נשכחת, כאשר לעת שקיעה נצבעים הארמונות והגבעות הסובבות אותם בגווני אדום, כתום וסגול.

שייט באגם
שייט באגם פיצ'ולה | צילום: יחצ ספיריט

 

2. מבצר מהרנגאר

המבצר האגדי מ- 1459, הספיק להיהרס ולהבנות מספר פעמים עד המאה ה- 17, אז נבנה בגירסתו הנוכחית ע”י המהראג’ה ג’סוואנט סינג. המבצר הענק, בבעלות המהרג’ה הנוכחי של ג’ודפור ממוקם בראש גבעה גבוהה, ממנה מתנשאות החומות האדירות לגובה 36 מטרים. במתחם המבצר, המהווה את אחד המונומנטים הפנומנליים ברג’סטאן ובעולם כולו, שוכנים ארמונות פאר, חצרות ומקדשים, לצד מוזיאון מרתק לתולדות המבצר המציג חפצי יוקרה מקוריים, פסלים, ציורי קיר  ושפע יצירות אמנות.

ממרומי החומות האדירות שעליהן עדיין מוצבים התותחים העתיקים, נשקפים נופים מרהיבים של מבוך גגות העיר הכחולים, סמטאות העיר העתיקה, כיכר השעון והשוק, הטובלים בנופי המדבר האינסופיים. ליד אחד מ-7 שערי המבצר ניתן לראות את טביעות כפות ידיהן של אלמנות המהרג’ה מאן סינג, אשר השליכו עצמן כמנהג אותם זמנים אל מדורת הסאטי.

מבצר מהרנגאר הודו
מבצר מהרנגאר | צילום: יחצ ספיריט

 

3. שמורת הציפורים בהרטפור

שמורת הציפורים הגדולה באסיה, כוללת מגוון עשיר של בעלי חיים כדוגמת תן זהוב, חזיר בר, אייל נקוד ונחשים מזנים שונים, לצד בעלי כנף כמו  נשרים, ציפורי מים, ציפורי שיר ודורסי לילה. סיור באופניים הוא הדרך הטובה ביותר להתרשם מפלאי הטבע העשיר של השמורה.

שמורת הציפורים בהרטפור
שמורת הציפורים בהרטפור | צילום: יחצ ספיריט

 

4. מקדש הלוטוס הבהאי

בית התפילה הבהאי בדלהי הוא בועה של שקט, סדר ויעילות מופתיים בלב הכאוס ההודי. המקדש עוצר הנשימה בנוי משיש לבן בצורת פרח הלוטוס. 9 חזיתות המבנה מוקפות ב- 9 בריכות מים הטובלות במדשאות נרחבות וגנים מרהיבים המייצגים את מסורת הגינון הבהאית. המקדש, הנחשב ל”מקדש האם של תת-היבשת ההודית“ הוא אחד מ- 8 בתי התפילה הבהאיים המצויים ברחבי העולם. את המבנה הפנומנלי שתוכנן בהשראת הפרח הלאומי של הודו וזכה בפרסים אדריכלים נחשבים, תכנן האדריכל פריבורז צהבא שהשתתף בתכנון ועיצוב המרכז הבהאי בחיפה.

מקדש הלוטוס הבהאי
מקדש הלוטוס הבהאי | צילום: יחצ ספיריט

 

5. סיור לאורך נהר הגנגס ברישיקש

הגנגס, הנהר הארוך ביותר בהודו, הוא גם הנהר הקדוש ביותר להינדים, המאמינים שהוא זרם משמים כדי לטהר בני אדם. זה גם חבל הצלה למיליוני הודים התלויים בו לצרכיהם היומיומיים.
סיור בין נקודות החן הרבות של רישיקש עובר בין מקדשים ואשראמים ציוריים מהמאה ה-18 וה-19. המשקיפים אל מי הגנגאס, ממשיך דרך גשר לקסמן ג’ולה המרהיב המספק תצפית עוצרת נשימה על הטבע הפראי בו טובלת רישיקש, והרחובות הומי התרמילאים המקיפים אותו. המקומיים מגיעים למדרגות האבן המובילות למים כדי להתפלל ולהניח פרחים בנהר. המאמינים נוהגים להתרחץ בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן מתרגלים מדיטציה ויוגה. ניתן להמשיך לכיוון גשר ראם ג’ולה, המוקף שווקים, פסלי ענק של אלים ואלות מהמיתולוגיה ההינדית.

נהר הגנגס הודו
נהר הגנגס | צילום: יחצ ספיריט