אוגוסט הגיע: הטיסות הכי זולות באוגוסט ומה קורה בעולם במהלך החודש

מחציתו של החופש הגדול כבר חלפה - מה מצפה לנו בחודש היותר מורכב של הקיץ? טיסות זולות לכרתים, אורות בנמל תל אביב, משטים ומצעדים בהולנד, קרנבל קריבי בלונדון וקולדפליי בווינה. קבלו את אוגוסט בארץ ובעולם

Nothing Hill פסטיבל
קרנבל Nothing Hill | צילום: שאטרסטוק

טיסות זולות באוגוסט

אוגוסט הוא מן הסתם החודש הכי יקר מבחינת טיסות, אבל אם ממש מתאמצים אפשר גם בחודש זה לצאת לחופשה לא יקרה בחו"ל.

שלושת היעדים הזולים ביותר באוגוסט הם לרנקה, כרתים ובודפשט.

לרנקה - אם תוותרו על היום הראשון ללימודים, תוכלו לטוס הלוך ושוב ללרנקה עם סייפרוס איירוויז וארקיע בין התאריכים 29.8-1.9 בעלות של 163 דולר (לא כולל כבודה) או עם ישראייר בין התאריכים 28.8-1.9 בעלות של 178 דולר (לא כולל כבודה)

טיסות הלוך ושוב לספונטניים לכרתים עם חברת טוס אייר בתחילת אוגוסט (5-9.8 או 2-5.8) תעלה בסביבות ה-185 דולר ובין התאריכים 5-12 ו- 9-17.8 בסביבות ה-210 דולר.

טיסה הלוך ושוב לבודפשט בתאריכים שונים במהלך אוגוסט עם ישראייר, ריינאייר או וויזאייר תעלה בין  289 דולר ל-310 דולר(לא כולל כבודה).

Shutterstock חוף Elfonisi בכרתים
כרתים - טיסות זולות באוגוסט | צילום: Shutterstock

 

כתבות נוספות ב-mood:

 

אירועים בארץ באוגוסט

"פסטיבל האורות הבינלאומי" בנמל תל אביב

"פסטיבל האורות הבינלאומי", שמשך אליו מאות אלפי מבקרים, חוזר לנמל תל-אביב במהלך אוגוסט 2024. הקהל הרחב מוזמן ליהנות בחינם, במשך שלושה שבועות, מחגיגה של מיצגי אורות מרהיבים חדשים תחת הקונספט של "סובב עולם".

עשרות מיצגי ענק יוצבו במתחמים שונים ברחבי נמל תל-אביב, כשבכל מתחם תתגלה ארץ/יבשת חדשה עם המוטיבים המאפיינים אותה. במיצג האורות של מצרים העתיקה יתרשמו המבקרים מהפירמידה, פסל רעמסס והאלים המיתולוגיים.

ביבשת אפריקה מיצגים של אריות, נמרים, פילים ותוכים, ביפן יוצגו זה לצד זה לוחם הסומו, גיישות, פגודה, פריחת הדובדבן וחתול המזל מנקי נקו ובמיצג של הודו מיצגים מרשימים של אלאדין, הנמר והפיל ההודי על רקע הטאג' מאהל.

מיצגי אורות נוספים כוללים את סין עם דרקון ענק, דובי פנדה וטווס צבעוני, יבשת אמריקה שם יפגשו המבקרים את הבופלו, הנשר ודב הגריזלי על רקע המערב הפרוע,

וכמובן שאין כמו בבית – מיצג של ארץ ישראל עם דגל כחול לבן מתנוסס מעל שמי תל אביב ויונה עם עלה של זית.

מיצגי האורות יוצרו במיוחד לנמל תל אביב ובנייתם, שנמשכה כשמונה חודשים, נעשתה בידי אמנים בינלאומיים בטכניקות מסורתיות לצד חדשנות טכנולוגית של תאורה בצבעוניות מדהימה.

מתי: 24-4 באוגוסט, ימים א'-ה' ומוצ"ש, בין השעות 18:30 עד 23:00 ומוצ"ש-חצות

(אפקט התאורה יחל בשעת שקיעה וימשיך עד 23:00 ובמוצ"ש עד חצות)

היכן: ברחבי נמל תל-אביב

עלות: בחינם

מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית

פרטים נוספים באתר נמל תל-אביב

פסטיבל האורות בנמל תל אביב
פסטיבל האורות בנמל תל אביב | צילום: גיא יחיאלי
פסטיבל האורות בנמל תל אביב
פסטיבל האורות בנמל תל אביב | צילום: גיא יחיאלי

 

WONDERPARK - קיץ בגן הבוטני גבעת רם ירושלים

WONDER PARK הוא אירוע חווייתי לכל המשפחה בשיתוף עם תיאטרון הבירה המזמין את כולם – למסע מרתק במהלכו יגלו את הפלאות שמעבר לדמיון, יטיילו בין שבילי הגן, יתחברו אל הטבע הפראי והפסטורלי, ייהנו ממופעי אקרובטיקה מדהימים וממשחקי אשליה וסדנאות, יפגשו אמני תעתוע ויתנו לדמיון לעוף גבוה במגוון פעילויות ייחודיות, מיצגים המתעוררים לחיים, מתחם פוד-טראקס מעורר תיאבון, ועוד.

בין הפעילויות המרכזיות: המופע "אילוזיה - נפלאות הקרקס הבוטני", מתחמים חווייתיים, פסלים חיים, סדנאות יצירה אשלייתיות תלת מימד שכל אחד יוכל לקחת הביתה, חווית קולנוע ב-360 מעלות.

מתי: 15.8-31.8 - א'-ה' 17:00-22:00, ו' 10:00-15:00, מוצ"ש 20:30-23:30

עלות: 109 ש"ח לאדם מגיל 3 ומעלה. יש מבצעים בחברות האשראי והוועדים השונים,

WONDER PARK בגן הבוטני
WONDER PARK בגן הבוטני | צילום: שי כהן

 

פסטיבלי לילות קיץ בערבה ובהר הנגב

במהלך חודש אוגוסט יערכו במצפה רמון ובערבה פסטיבלים ואירועים סביב מטר המטאורים. פרטים מלאים בהמשך.

איפה אפשר לראות מטרי מטאורים בחינם

מטאורים במצפה רמון
מטאורים במצפה רמון | צילום: שחר כהן

 

אירועים מרכזיים בחו"ל באוגוסט

פסטיבל סיגט, בודפשט

פסטיבל סיגט (sziget festival) הינו אחד מפסטיבלי המוזיקה המפורסמים ביותר בהונגריה ובאירופה בכלל. הפסטיבל מציע הופעות ענק בכיכובם של אומנים בינלאומיים כמו דואה ליפה, לנה דל ריי, ארקטיק מאנקיז, הגורילז, קנדריג למאר, Kygo, קלין בנדיט, ממפורד אנד סאנס ועוד רבים וטובים אחרים.

הפסטיבל כולל מספר רב של במות, הקרנת סרטים תחת כיפת השמיים, מופעי תיאטרון, קרקס ומחול, רובע מוזיאונים, כפר של מסיבות ריקודים עד אור הבוקר, סדנאות יצירה ואמנות ומתחמי אוהלים וקמפינג.

מתי: בין ה-15-8 באוגוסט

היכן: באי Óbuda בבודפשט

מ

קרנבל נוטינג היל, לונדון

אם אתם בלונדון בסוף אוגוסט אל תפספסו את אחד מהאירועים הכי ססגוניים בבירת הממלכה, הלוא הוא קרנבל נוטינג היל שנחגג בלונדון החל משנת 1966.

הקרנבל הידוע הינו מחווה לתרבות ולמסורת הקריבית, אשר רבים מהם גרו ומתגוררים בשכונה הנאה. הארוע הצבעוני והעליז מושך אליו מיליוני משתתפים ומבקרים מדי שנה.

מתי: 25-26.8

איפה: שכונת Nothing Hill

London,קרנבל Nothing Hill
קרנבל Nothing Hill | צילום: שאטרסטוק

 

חג עליית מריה לשמיים

חג עליית מריה לשמיים הוא חג נוצרי שחל ב-15 באוגוסט ומציין את עליית מריה, אמו של ישו, השמיימה.

בהרבה מהמדינות הקתוליות ה-15.8 הוא יום שבתון ובו מרבית החנויות סגורות, זאת לצד תהלוכות ססגוניות וצלצולי פעמונים בכנסיות. זה אינו יום עצוב, אלא יום שמחה על האיחוד בין מירה לבנה ישו.

באיטליה חג עלייתה של מריה לשמיים נקרא פרגוסטו Ferragosto והוא יום השבתון הלאומי החשוב ביותר שנחגג במהלך הקיץ. בחלק מן הערים האיטלקיות החגיגות ביום זה מלוות בזיקוקי דינור.

בפולין החג הוא חשוב  ביותר ויום שבתון שידוע גם כ"חג הנס על נהר הויסטלה" ומהווה יום זכרון לקרב וורשה שנערך בין 12-25 לאוגוסט 1920.

בצרפת יום השבתון מלווה בפסטיבלים ססגוניים בכפרים, תחרויות ספורט, תהלוכות, ירידים מקומיים.

בספרד ובמדריד בפרט, ביום עלייתה של מריה לשמיים נערך פסטיבל המוקדש לבתולה של היונה ממדריד Virgen de la Paloma de Madrid. החגיגות מתחילות כבר בשבוע הראשון של אוגוסט ומגיעות לשיאן ב-15, עם תהלוכות עליזות ברחובות מדריד, מלוות בתלבושות ססגוניות, מופעי מוסיקה, ריקודים  וגם תהלוכה של מכבי האש של העיר שנושאים את דמותה של הבתולה על כתפיהם.

 

מצעדים ומשטים בהולנד

בשבת הקרובה ייערך באמסטרדם מצעד הגאווה

הייחוד של המצעד באמסטרדם, שהוא לא רק מצעד אלא גם משט, דבר מאד מתבקש בעיר המורכבת מתעלות.

המצעד ההולנדי מושך אליו לעיר, העמוסה מתיירים גם כך, מאות אלפי תיירים מדי שנה ומוכתר כאחד האירועים השנתיים הגדולים ביותר בהולנד. המצעד הוא סופו של שבוע הגאווה באמסטרדם שמתחיל בסוף יולי וכולל מסיבות רחוב, מופעים ואירועים עם הרבה בירה כמו שההולנדים אוהבים.

באוגוסט מתקיימים בהולנד גם תהלוכות ומשטים של פרחים

מצעד הפרחים של Rijnsburg (כפר במערב הולנד, קרוב לעיר ליידן) מתקיים מדי שנה בשבת השנייה באוגוסט

מצעד הפרחים של Sint Jansklooster (כפר שנמא צפו מזחחית לאמסטרדם, לא רחוק מחיטהורן) ייערך ב-16-17 באוגוסט והייחוד שלו המיצגים בו מוארים והוא נחשב למיצג הפרחים המואר הגדול בעולם

משט הפרחים הוותיק של Belt-Schutsloot (כפר שנמא צפו מזחחית לאמסטרדם, לא רחוק מחיטהורן) ייערך ב-11.8 אל תפספסו את גינות הבתים המקושטות להפליא.

משט הפרחים של חיטהורן ייערך ב-26.8.

Amsterdam,,the,netherlands, ,6,august,2022:,gay,pride,canal
משט הגאווה באמסטרדם | צילום: שאטרסטוק

 

מופעי מוזיקה בחודש אוגוסט

קולדפליי ממשיכה במסע ההופעות והיא תופיע במינכן בתאריכים 15.08, 17.08, 18.08.

לאחר מכן הם יופיעו בוינה בין התאריכים 21-25.8

טיילור סוויפט תופיע בלונדון בין התאריכים 15-20.8

ג'סטין טימברלייק יופיע באמסטרדם בין התאריכים 15-19.8 ולאחר מכן במינכן בין התאריכים 21-22.8 ובקלן בין התאריכים 25-26.8

טיילור סוויפט
טיילור סוויפט | צילום: מתוך X