קולומביה - חמישה דברים שלא ידעתם עליה

כדי לעזור לכם להעשיר את הידע על המדינה הפופולרית על ישראלים אחרי צבא, קבלו חמישה דברים שלא ידעתם על קולומביה, אליה הגיעו הזוגות של המירוץ למיליון

זמן צפייה: 01:32

הזוגות של המירוץ למיליון הגיעו לקולומביה, שהיא אחד היעדים האהובים ביותר על התיירים הישראלים. היעד נחשב למבוקש בקרב יוצאי צבא כחלק מהטיול הגדול בדרום אמריקה. אז כדי להבין קצת לאן הזוגות הגיעו, הנה 5 עובדות שלא ידעתם על קולומוביה:

1. המדינה הרביעית בגדולה מבין מדינות דרום אמריקה, קרויה על שמו של מגלה הארצות כריסטופר קולומבוס, וחופיה נושקים הן לאוקיינוס האטלנטי והן לאוקיינוס השקט.

אהלן קולומבוס

2. בקולומוביה נמצא הוולקאנו דל טוטומו, הר געש שבלועו בריכת בוץ במקום לבה. מקום זה משמש כמעין ספא טבעי. המבקרים יכולים לשחות בבוץ העשיר והסמיך או לקבל מסאג', וכל זה כשהם נוטפים בוץ מכף רגל ועד ראש. אם גם לכם עולה לראש "ים המלח", אז דעו לכם שזה לא בדיוק אותו הדבר. אומנם גם לבוץ שלנו יש תכונות מרפא, אבל תודו שהרבה יותר מגניב לשחות בו מאשר סתם להתמרח.

דניאל רק אל תטבע לנו בבוץ!

3. אמנם ריקוד הסלסה מגיע אלינו מקובה, אך הוא התפתח במקור מצעדי הבסיס של ריקוד הסון הקובני והוואוואנקו האפרו-קובני, בשילוב אלמנטים מריקוד הממבו, הצ'ה צ'ה צ'ה, ומגוון ריקודים אפרו-קובניים אחרים. ייתכן ובגלל עובדה זו, הרקדנים הקולומביאנים זוכים בלא מעט אליפויות העולם.

קבלו את אלופי העולם בסלסה קולומביאנית לגילאי 6-7:

[youtube_embed youtube_id='gJXyMuTu4qE']

4. בקולומביה נמצא הנהר הצבעוני ביותר בעולם. הנהר קאנו קריסטל מכונה על ידי המקומיים "נהר חמשת הצבעים" או נהר "גן העדן". הנהר משנה את צבעו לפי השעה ביום, עצמת זרימת המים והעונה בשנה. הכל הודות לאצות בצבעי אדום, צהוב, ירוק, שחור וכחול השוכנות בקרקעיתו. אפשר לחזות במגוון הצבעים של הנהר רק בתפר שבין "העונה הרטובה" ל"עונה היבשה", בדרך כלל בין החודשים ספטמבר לנובמבר.

חבל שאין כזה בארץ

5. קולומביה היא היצרנית הגדולה בעולם של צמח הקוקה, ממנו מייצרים, בין היתר, את סם הקוקאין. ברפואה המסורתית משמש שיח הקוקה להקלה על מחלת גבהים, הפרעות עיכול, ולהקלה כללית, בין השאר. כמו כן, עלי הקוקה שימשו בעבר כחומרי טעם במשקה הקולה המוכר, אך במתכון המקורי, הרכיבים הפעילים היו עלי קוקה ואגוז קולה שנתנו לו את סגולותיו המעוררות. משם גם הגיע השם קוקה-קולה.

קולה או זירו ?

העונה החדשה של המירוץ למיליון | רביעי ושבת מיד אחרי החדשות | רק בערוץ 13

>> כל הפרקים של המירוץ למיליון לצפייה ישירה

>> מה קורה לזוגות בבית המלון מחוץ למירוץ? הכנסו לטירוף חדרים