בלעדי: הסודות מאחורי ההקמה של מועצת השבט נחשפים

איך מגיעים למקום שבו נמצאת מועצת השבט, כמה זמן מראש לוקח לעצב את התפאורה, אילו עקרונות מנחים את מי שעומד מאחורי העיצוב - ואיזו הפקה רכשה אותה בסיום העונה? מאחורי הקלעים של המקום הכי מסקרן על האי | מפיקה שיודעת, פרק 3

זמן צפייה: 03:08

רגע לפני ההדחה השנייה של העונה (הערב ברשת 13), "מפיקה שיודעת" עם פרק מיוחד על מאחורי הקלעים של המקום הכי מסקרן על האי - מועצת השבט.

הרעיון של מועצת השבט, מספר עדי חובה, הארט דייקרטור של העונה הנוכחית של הישרדות, נוצר חודשים לפני שמגיעים לאי: "אני מתחיל לעבוד שלושה חודשים לפני הטיסה שזה ארבעה וחצי חודשים לפני שמתחילים הצילומים".

עדי חושב על רעיון ומציע אותו לשחר מורד, העורך הראשי של התוכנית, שבסופו של דבר מקבל את ההחלטה. "חשבתי שזה זמן מתאים לריענון ולשחר התאים להביא משהו חדש". לדבריו, "הצענו מבצר אבן כבד וכהה שהוא קצת אנטיתזה לחומרים הקלים, הצלחנו לחבר את זה באמצעות מבצר שמצאתי במנילה, שהפיליפינים נורא אוהבים והתלבשתי עליו ברמת האלמנטים הפיסוליים, הגובה וסוג האבן".

לכתבות נוספות:

מועצת השבט של הישרדות
מועצת השבט של הישרדות

עדי קיבל השראה מהמבצר שמצא ותחת המגבלות והצרכים של התוכנית שלח לשחר סקיצה שתעביר את האווירה: "ברגע שהרעיון מאושר, מתחילים לעבוד על תכנון מפורט". עדי לא עובד לבד, יחד איתו בצוות עובדת אלונה וינשטיין, מעצבת אדריכלית, שהייתה שותפה מלאה של עדי לכל תהליך העיצוב ופירוק העיצובים לבנייה. אלונה עיצבה את כל השרטוטים שהועברו לצוות המקומי שבנה את המועצה.

"עוד לפני שנסענו כבר הייתה לנו חוברת שרטוטים מלאה של המועצה שהעברנו לצוות המקומי שיכל לתכנן רכישה של חומרי גלם, גיוס עובדים וזמן הכנה דרוש וגם נתן לנו הערות שלו ברמה הפרקטית 'יקר מידי, גבוה מידי' ועשינו את ההתאמות הנדרשות. כשאנחנו נוחתים אנחנו כבר מוכנים לעבודה".

הכול נעשה לפני, עדי וצוות הארט נוחתים חמישה שבועות לפני תחילת הצילומים, החומרים קיימים, יש שטח, ובום - למחרת הנחיתה הם כבר מתחילים לעבוד. מועצת השבט השנה נבנתה תוך ארבעה וחצי שבועות.

כך נראית מועצת השבט באור יום
כך נראית מועצת השבט באור יום

יש נגרים שבונים את המבנה הבסיסי ופסלים שמפסלים את הפיסול ואבני הקיר, יש מסגרים שעושים את הלפידים ויש איש גז שמטפל בכל הלפידים על הקירות והאש המרכזית שמחוברים למערכת הגז. המועצה נראית שהיא בנויה מאבנים כבדות, אבל בפועל מדובר בקלקר. האבנים מפוסלות על הקרקר ואז צובעים אותן כדי שיראו כמו אבן. ככה בונים תפאורה. "יש הרבה מאוד בעלי מקצוע שמתעסקים בבניית המועצה, אני נורא מרוצה מהאופן שבו האירו את המועצה", סיפר עדי.

העונות של הישרדות נודדות, ולכן המיקום המדויק של מועצת השבט משתנה ונבנה בכל שנה מחדש, גם אם הלוקיישן הוא אותו לוקיישן. בכל שנה יש מועצה חדשה לגמרי והיא נבנית מ-אפס. המועצה תמיד שומרת על כמה עקרונות חושבים של הפורמט והצילום.

אם תשימו לב תמיד יש אש מרכזית במרכז המועצה משתי סיבות, האחת היא מסמלת את החיים והשנייה היא שהאש המרכזית היא אלמנט תאורה מאוד משמעותי. היא מאירה את הפנים של גיא ושל המתמודדים והיא מחממת את המתמודדים בשלבים מתקדמים במשחק כשהם רזים וקר להם.

הפסלים המיוחדים במועצת השבט
הפסלים המיוחדים במועצת השבט

אלמנטים נוספים שנשמרים הם המרחק בין גיא והמתמודדים - שלא יהיה רחוק מדי כדי שישמעו אחד את השני, שתהיה אינטימיות, תא ההצבעה צריך להיות מרחוק מהמתמודדים שיושבים כדי שאף אחד לא יראה או ישמע את המתמודד שמצביע, אך עדיין בזווית מתאימה כדי שבמצלמה יראו את שאר חברי השבט יושבים מאחוריו כדי לראות את התגובות שלהם תוך כדי. "התכנון האדריכלי יהיה כזה שיאפשר את האלמנט הזה".

עדי מוסיף כי "במועצה הזאת גם רצינו לייצר תחושה של מבצר שהטבע השתלט עליו אז שתלנו צמחים שטיפסו על הקירות, חיברנו ענפים כך שיראה שהטבע ישתלט עליו".

ועובדת בונוס, לסיום: יש הפקות שמשתמשות במועצות שבט של ההפקה שצילמה באותו לוקיישן קודם לכן. השנה, שולי קלדרון, המפיקה הראשית של התוכנית, מכרה את המועצה להפקה הצרפתית. הם השתמשו בפלטה של הרצפה שנבנתה ביער במשך שבוע, אבל את הפיסול ההפקה מפרקת ושולחת לארץ לטובת הגמר.