אינספור ניצחונות, זוגיות פוטוגנית והדחה מטלטלת: הדרך של טל מורד לגמר הישרדות

הפלרטוטים עם מאיה שהתפתחו לזוגיות שבסוף נגמרה בדמעות • השיחות על אימו המנוחה והקשר העמוק שנרקם עם סהר • החיבור לגל והמהלכים שהובילו אותם יד ביד עד הסוף • והמשימות שבהן שלט ביד רמה • רגע לפני הגמר, חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים של טל על האי; האם הוא יהיה השורד האחרון?

זמן צפייה: 00:19

כן יקח את המיליון, לא יקח את המיליון – מה זה משנה? טל מורד זכה באהבת אמת על האי ואם תשאלו אותנו - זה שווה הרבה יותר. בן ה-21 שבא ממושב כינרת, או בעצם "מהמקום הכי רחוק במדינה" כפי שאמר ברגע שקיבל את הכרטיס הראשון לגמר, עבר במשחק מסע ארוך שכלל אין ספור ניצחונות במשימות, מהלכים רבים שרשומים על שמו וכזכור בגידה אחת כואבת שתישאר איתנו לנצח; אז רגע לפני הגמר שבו נדע מי יהיה השורד האחרון (הערב, שבת ברשת 13), חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים שלו על האי – החל מהפלרטוט הראשוני עם מאיה ועד למשימה שבה כמעט והוציאה אותו מהמשחק אבל בסוף הפכה אותו לפיינליסט: זו הייתה הדרך של טל מורד.

לכתבות נוספות:

טל החל את המשחק כחלק משבט טגאלוג, שם חבר מיד לברית עם גל, טניה, ירדן וגיא רוזן. בתחילה היה נראה שהחמישייה תחזיק מעמד לכל הפחות עד לאיחוד בין השבטים, אלא שכבר בהדחה השנייה של הסגולים טל משום מה חשד בגיא והוביל מהלך להדחתו. אלמלא דניאל היה פורש במפתיע – גיא היה מוצא את עצמו מחוץ למשחק, והבגידה הראשונה של העונה הייתה נרשמת על שמו של טל, לגנותו או לזכותו - תלוי איך מסתכלים על זה.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-43-part-01' autoplay='0' credit='' desc='טל קוטף את הכרטיס הראשון לגמר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1680028384/uploads/2023/903479127.jpg' kid='1_njakh614' duration='']

אחר כך טניה עברה לשבט בייבאין, גל – שבינתיים הפכה לבסטי של טל - התהפכה על ירדן, וטל שוב בגד במי שהייתה איתו בברית – והצביע נגד ירדן. מכאן והלאה, נראה שהוא הבין שמדובר בתחרות על מיליון שקלים ושכל האמצעים כשרים, וכמעט בכל הדחה שהייתה הוא פנה נגד שורדים שלכאורה היו מצויים איתו בברית: גיא שיקר, דורין דותן פרקש, נטשה חליל וכמובן – מאיה קיי.

הזוגיות בין השניים התחילה כבר במשימה הראשונה במשחק, אז הוא הודה שהאישה והקיי מסיחה את תשומת ליבו. אחרי הפלרטוט הזכור לטוב ("את יודעת לפתור פאזל כזה? אני בן אדם של פיזיות") הם נפגשו בפסגת ההחלטות ולא הסתירו את המבטים המאוהבים ("את מושכת את המבט שלי"), החליפו מתנות לפני כל משימה, ועוד לפני האיחוד הם זכו להעביר לילה משותף בשבט בייבאין, לשם נשלח טל כחלק ממשימה.

מאיה קיי וטל מורד הישרדות
מתוקיםםםםם. מאיה וטל | צילום: הישרדות, רשת 13

אבל הקשר שלהם לא היה חף מבעיות: זה התחיל כשהוא כעס עליה כי היא לא הביאה לו שק אורז מלא כפי שהתחייבה בפסגה; המשיך כשלא בחר בה למסיבת האיחוד; ועדיין לא הזכרנו את הזעם של גל, שראתה לנגד עיניה את הקשר שנרקם ביניהם והתקשתה להסתיר את הקנאה או מה-שזה-לא-היה-שם. לקראת הסוף, טל רצה להוכיח נאמנות לבני בריתו וביקש לשמור מרחק ממאיה – אלא שכפי שראינו זה לא בדיוק עבד, ובהזדמנות הראשונה שהייתה להם כששניהם נשארו לבד על האי, הם ניצלו את הזמן יופי יופי.

אחרי שתכננו כיצד יראה הדייט הראשון שלהם בארץ, הגיעה הנשיקה המיוחלת אותה לא זכינו לראות אבל לפחות שמענו עליה ממקור ראשון, כשמאיה סיפרה עליה לקייסי. ואז הגיעה הבגידה של העונה: במשך שעות ארוכות טל התלבט אם להצביע יחד עם כל השבט נגד מאיה ולהוכיח את נאמנותו לגל או ללכת עם הלב ולכל הפחות לספר למאיה על המהלך שנרקם מאחורי גבה. כולנו ראינו איך זה נגמר, כולנו חשנו נבגדים עבור מאיה – אבל תודה לאל שאנחנו גם יודעים שהשניים הותירו את המשקעים מאחור, ומזה שנה שהם יחד, מנהלים את הזוגיות הכי פוטוגנית שנרקמה אי-פעם בהישרדות. אנחנו מחכים לקבל הזמנה לחתונה, כן?

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-38-part-02' autoplay='0' credit='' desc='הבגידה של העונה: טל מדיח את מאיה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1679173517/uploads/2023/903466485.jpg' kid='1_y3cba8rs' duration='']

ובל נשכח שטל הצליח גם לרגש אותנו לאורך העונה כשדיבר על אימו המנוחה, אשר נפטרה לפני כמה שנים לאחר שחלתה במחלת הסרטן. הטרגדיה הזו חיברה בינו לבין סהר, שגם הוא איבד את אימו באותן נסיבות טראגיות, והברית שנכרתה ביניהם נכרתה בעיקר במבט, מבלי לומר יותר מדי. שני הבחורים, לוחמים בצה"ל, שהגיעו למשחק עם אותם הערכים וסיפור עצוב, התחברו משורש הנשמה והצליחו להגיע יחד עד לגמר בברית שכולה לב.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-03-part-01' autoplay='0' credit='' desc='טל מספר על אימו המנוחה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1671915387/uploads/2022/903372435.jpg' kid='1_2xn6clz9' duration='']

אחרי שלאורך העונה כולה הוא ניצח כמעט בכל משימה שבה התחרה, בין אם באישית או בקבוצתית, בין אם במשימות הפרס, החסינות או באלו של מלחמות החיים והמוות, במשימה האחרונה והגורלית טל כמעט נפל ראשון והיה בסכנת הדחה ממשית. בסוף, הוא התעשת, נותר יציב על המצוף האימתני – ובתום שלוש שעות שבהן עמד על המצוף הוא ניצח את המשימה וקיבל את הכרטיס הראשון והנכסף לגמר הגדול.

האם טל יהיה השורד האחרון? | הישרדות, אירוע הגמר, הערב (שבת) ברשת 13