הבריתות, התרחישים - והפסלון: כל מה שצריך לדעת לקראת המועצה

זה לא שאנחנו שמחים לאיד, אבל האמת היא שהתגעגענו לראות את שבט טגאלוג על ספסלי מועצת השבט: אז השבוע לאבירן יש פסלון חסינות אישית, לנטשה יש את הכוח למנוע מאחד השורדים להשתתף במשימה - וירדן ודורין מנסות לפלס את דרכן במשחק כשהן לא משויכות לאף ברית; אז מי לדעתכם יהיה המודח הבא? הצביעו בסקר

זמן צפייה: 00:41

את הריקאפ הזה נרצה לפתוח, ברשתוכם, בתזכורת קצרה למילות הסיום שלנו מהריקאפ הקודם: הלוואי שבייבאין ישברו את הנאחס. אז מסתבר שלפעמים חלומות מתגשמים, ואחרי מי-סופר-כמה משימות שהצהובים הפסידו - השבוע הם הביאו דאבל ניצחון עם זכייה במשימת הפרס ואחת נוספת במשימת החסינות השבטית; בזמן שהבייבאינים נחים על המיטה המפנקת ומתווכחים על כן-חול-לא-חול, הטגאלוגים מנסים להיסגר על זהות המודח הבא, ומה נגיד לכם? יחסית לתמונת המצב בשבט - זה לא הולך להיות פשוט.

לכתבות נוספות בהישרדות:

נתחיל ממי שמצטיירים כשני השורדים הכי מאוחדים העונה: גל וטל. אם נותיר לרגע בצד את הרומן המתהווה שלו עם מאיה, נראה שטל מאוד רציני בכוונתו להמשיך עם גל עד לגמר וששום דבר לא יפריד ביניהם. היי, הוא אפילו מכר את המשימה בשבילה והוביל - שלא במופגן כמובן - להפסד של שבט טגאלוג במשימת החסינות השבטית, זאת בשביל להבטיח שגל תקבל את פסלון החסינות האישית, כפי שהובטח לה בפסגת ההחלטות.

הישרדות
הישרדות | צילום: רשת 13

מי שכבר מחזיק בפסלון חסינות אישית הוא אבירן, שכזכור איתר אותו בזכות רמז שקיבל בפסגת ההחלטות. עוד מתחילת המשחק השתייך אבירן ל"ברית האנדרדוגים", ויחד עם נטשה ודניאל ציוני (געגועים) ניסה לשרוד יום ביומו, אלא שכעת נראה שהגלגל התהפך והוא אינו מצוי בסכנת הדחה ממשית: אבירן הוכיח לחברי השבט שלו לא פעם את יכולותיו הפיזיות, מה שלתחושתנו מעניק לו הגנה מפני ההדחה הקרובה. לא זו בלבד, גם לבת בריתו נטשה יש כוח עצום בזכות צמיד החיים והמוות - והיא תוכל למנוע מאחד השורדים להשתתף במשימת החסינות האישית.

נותרנו עם ירדן ודורין. הראשונה התחילה את המשחק בברית חזקה, כשהיא אחת מארבעה שורדים שבטוחים שהגמר בכיס שלהם. אלא שאז טניה עברה לשבט אחר והודחה, טל וגל תכננו להדיח את גיא רוזן - שבעצמו הועבר לבייבאין, וכעת נראה שירדן נותרה לבדה. בפרק הקודם ראינו כיצד היא מנסה לחבור לברית של נטשה ואבירן, או בכלל לקוות שבני בריתה הקודמים לא יוציאו לפועל את המהלך להדחתה (אותו גילתה במקרה,  כששמעה אותם מרכלים בשיחים).

נטשה חליל, הישרדות
ממה את בשוק, נטשה? | צילום: הישרדות, רשת 13

ומה עם דורין? קודם כל, נאמר שמזלה שהיא לא נמצאת בשבט בייבאין כי הפיצוץ בינה לבין סהר בטוח היה מעלה אותה על המוקד ומי יודע איפה זה היה נגמר. כשדורין עברה לטגאלוג היא הבהירה שאין בכוונתה להוביל מהלכים בשלב זה, ושהיא תצביע עם מי שיגידו לה. אמש ראינו כי היא בברית סודית עם גל וטל, אבל כמי שמכירה את המשחק היא כבר מבינה שמקומה לא בטוח בכלל ושעליה לפעול ככל יכולתה בשביל להתקדם לשלב הבא.

אז על מי נטשה תטיל וטו ותאסור עליו להשתתף במשימת החסינות האישית? מי יזכה בשרשרת? האם אבירן יחוש מאויים ודווקא כן ישלוף את הפסלון? ואולי בכלל ירדן ודורין יחברו לנטשה ואבירן ויעשו מהפך שיפריד בין טל לגל? כל כך הרבה שאלות, והתשובות במועצת השבט שתשודר בשבת.