השורדת שהוכיחה שאין דבר העומד בפני הרצון: הדרך של גל רובין לגמר הישרדות

הניסיון לחבור לאחת מהבריתות בשבט טגאלוג שנגמר בחברות אמיצה עם טל • המשולש הלא פתור איתו ועם מאיה קיי • האסטרטגיות, ההדחות והמהלכים שרשומים על שמה - אם לשישה שיצאה בשאלה, התגרשה ומאז שורדת בכל יום מחדש • רגע לפני הגמר, חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים של גל על האי; האם היא תהיה השורדת האחרונה?

זמן צפייה: 00:19

היא אימא לשישה, שורדת אסטרטגית ומתמודדת לוחמנית שניצחה בלא מעט משימות – והיא לא היססה להדיח את כל מי שעמד בדרכה בדרך לשלב הבא: האם נמצאה היורשת של נעמה קסרי? חד משמעית כן; גל רובין היא אולי השורדת הכי דומיננטית של העונה, ובין אם תאהבו אותה או שלא – העונה הזאת חתומה על שמה; אז רגע לפני הגמר שבו נדע מי יהיה השורד האחרון (הערב, שבת ברשת 13), חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים שלה על האי – החל מהקשר שנוצר עם טל ועד לרגע שבו גרמה לו להדיח את מאיה: זו הייתה הדרך של גל רובין.

לכתבות נוספות:

גל החלה את דרכה כבת לשבט טגאלוג, שם – לפחות בימים הראשונים – היא התקשתה למצוא מקום בין השורדים: היא לא הייתה חלק מהברית החזקה של טל, גיא רוזן, טניה וירדן וגם לא בדיוק חברה לברית הנותרים עם ניר, דניאל, נטשה ואבירן. היא נשארה איפשהו באמצע. לפתע פתאום, ובאופן לא הכי צפוי, בת ה-33 קשרה קשר עם טל בן ה-21, ויחד הם נשבעו ללכת עד הסוף. כשהוא ניסה לחבר אותה לברית שלו עם האחרים, הוא נתקל בהתנגדות מצידה של ירדן – וכאן פרצה מלחמה של ממש בין הבנות. הביף אולי שכח עם הזמן והברית כולה התאגדה להדחת אחרים, אבל בהמשך הכול צף מחדש, הברית התפרקה – ורק טל וגל נותרו איתנים וחזקים אל מול כולם.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-44-part-02' autoplay='0' credit='' desc='זו רביעיית הגמר של הישרדות' poster='' kid='1_hc76hgb2' duration='']

ואז הגיעה מאיה: עוד הרבה לפני האיחוד טל ומאיה פלרטטו האחד עם השנייה בין משימה למשימה וגם בפסגת ההחלטות. כבר בהתחלה, גל הודתה שהיא לא מתלהבת מהקשר ביניהם, בין היתר בשל מה שלטענתה היווה "הסחת דעת" לטל. היא אומנם לא אמרה זאת בקולה, אבל כשגיא רוזן עבר לשבט בייבאין הוא פתח את הכול והכריז: גל מקנאה. היא, מצידה, התעקשה שלא – וגם הרבה אחרי שהמצלמות כבו נאלצה לטעון זאת שוב ושוב במספר הזדמנויות.

אחר כך גל ומאיה נפגשו בפסגת ההחלטות והתקרבו (בכאילו), ואז באיחוד הן התקרבו אף יותר (עוד יותר בכאילו) אבל לא עבר הרבה זמן עד שגל ניסתה להניע מהלך להדחת מאיה. "היא לא יעילה בשום צורה", אמרה לטל, "אין בה שום דבר מעבר לפרצוף יפה". בשלב ההוא, טל אומנם הצליח לדחות את הקץ ולהציל את מאיה, אבל בסוף הגיע הרגע הכי מטלטל של העונה: גל זיהתה הזדמנות להדיח את מאיה, הסתערה עליה כמו נץ ואפילו שכנעה את טל להצטרף אליה למהלך. שכנעה או איימה, תלוי את מי שואלים. כך, המהלך ההוא קטף בקלות את התואר "הבגידה של העונה".

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-28-part-01' autoplay='0' credit='' desc='גל מנסה לשכנע את טל להדיח את מאיה' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1680156093/uploads/2023/903480643.jpg' kid='1_c7g8hby6' duration='']

גל באה לשחק. בניגוד לחלק מהשורדים שלפעמים בחרו ברגש על פני האסטרטגיה, היא לא התעכבה על העניינים שבלב ונראה שרוב ההדחות שיזמה היו נגד כאלו שהיו מצויים עימה במעין ברית, בשלב כזה או אחר של המשחק: גיא רוזן, נטשה, שיקר, ירדן והרשימה נמשכת. במשחק כמו במשחק, המטרה מקדשת את האמצעים - ופעם אחר פעם גל דחקה את כל מי שהפריע לה בדרך אל המיליון.

אבל בואו: הבחורה השאירה שישה ילדים קטנים מאחור והגיעה לאי בפיליפינים מבלי שיש לה את היכולת לתקשר איתם. היא באה לזכות בכסף – אז למי בכלל יש זמן ליצור חברויות? האישה שנישאה בגיל צעיר, חזרה בשאלה והתגרשה שורדת בכל יום מחדש את החיים האמיתיים, ועכשיו, בנוסף להכול, היא צריכה להתמודד גם עם הטוקבקיסטים שלא עושים לה חיים קלים.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-28-part-03' autoplay='0' credit='' desc='גל מדברת על היציאה בשאלה ' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1678308270/uploads/2023/903455179.jpg' kid='1_98abozv7' duration='']

ובל נשכח שמרגע שהשבטים התאחדו גל קיבלה פסלון חסינות אבל היא מעולם לא נאלצה להשתמש בו: היא ניצחה במשימות חסינות, בישלה הדחות על פי רצונה והצליחה לנווט את השורדים האחרים להצביע כפי שהיא רוצה.

דווקא במשימה האחרונה והגורלית גל לא הצליחה לגבור על סהר ולקבל את הכרטיס השני לגמר – אבל אחרי הדמעות הגיעה מועצת השבט האחרונה ושם, עם הדחתו של אבירן, היא הוכרזה כאחת מארבע הפיינליסטים של העונה ועשתה עוד צעד לעבר המטרה הנכספת. אז איך אמרנו בפתיח? נעמה קסרי, מאחורייך.

האם גל תהיה השורדת האחרונה? | גמר הישרדות, הערב (שבת) ברשת 13