כנגד כל הסיכויים - ולתדהמת כולם: הדרך של אלית מוסאיוף לגמר הישרדות

הדחייה שספגה מבנות השבט והדמעות שהגיעו בהמשך • היכולת להינצל שבוע אחרי שבוע מהדחה ולהגיע עד הסוף • המשימות שלא צלחה, הוויכוחים המיותרים וההבנה שהיא לבד - ורק היא תעזור לעצמה להצליח • רגע לפני הגמר, חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים של אלית על האי; האם היא תהיה השורדת האחרונה?

זמן צפייה: 00:19

אנחנו עדיין לא יודעים מי יקבל את המיליון ויוכתר לשורד האחרון, אבל אין לנו ספק שאת תואר "השורדת הכי מפתיעה שהגיעה לגמר" קוטפת בהליכה אלית מוסאיוף. וואו, איזו דרך היא עברה. מי שנלחמה על מקומה יום אחרי יום עשתה את הבלתי-ייאמן והגיעה לרביעייה הסופית ואין לנו אלא לומר: שאפו. שאפו עצום לאישה שהוכיחה שגיל זה רק מספר ושעם כל הכבוד לכל הילדודס – ניסיון חיים הוא ה-דבר; אז רגע לפני הגמר שבו נדע מי יהיה השורד האחרון (הערב, שבת ברשת 13), חזרנו לכמה מהרגעים הבולטים שלה על האי – החל מהמועצה הראשונה שבה כמעט והודחה ועד לרגע שבו ניצלה בזכות אבן האש הגורלית: זו הייתה הדרך של אלית מוסאיוף.

לכתבות נוספות:

אלית הגיעה למשחק בתור השורדת הכי מבוגרת של העונה, אלא שלמרות שהיא בסך הכול בת 52 היא התקשתה למצוא את עצמה בין הצעירים שמסביבה: מלבד העובדה שבשבט בייבאין ראו בה כחולייה החדשה – בין היתר בשל גילה - ופעלו להדחתה כבר במועצה הראשונה. היא לא הצליחה להפוך לאחת מה"חבורה", ובכל פעם שביקשה לשוחח עם דורין, ספיר או מאיה היא נתקלה, כך לדבריה, בחומה בצורה. למזלה, חרף המצב העגום שלה באי היו שורדים אחרים שהרגיזו את מקבלי ההחלטות, והם אלו שהודחו בסופו של דבר.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-44-part-02' autoplay='0' credit='' desc='זו רביעיית הגמר של הישרדות' poster='' kid='1_hc76hgb2' duration='']

ונכון, היא אומנם לא ניצחה ולו במשימה אחת – אבל הישרדות, יאמר לכם כל צופה ותיק של הפורמט, הוא משחק בעיקר חברתי ולא רק פיזי, ומסכנה אלית – עם כמה דרמות חברתיות היא הייתה צריכה להתמודד: כשניסתה להתקרב לצעירות הן דחו אותה; רבו איתה על אורז; כששיקר הודח וחזר הוא שכח מי הלכה לצידו לכל אורך הדרך; וכשהיא סוף סוף קיבלה מיטה לישון עליה היא חטפה קיתונות של ביקורת והפצרות לשמור על הניקיון – מה שלא בדיוק תואם את המשחק המלוכלך. בסוף, איך לא, הגיעו הדמעות וההבנה שהיא לבד. באמת לבד.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-06-part-05' autoplay='0' credit='' desc='אלית מדברת על הבדידות במשחק ' poster='' kid='1_lc5uzyar' duration='']

ולמרות הקושי, נראה שהחל מהרגע הזה והלאה שבו שחררה את הכול, אלית גילתה את העוצמות שבה, וסליחה על אובר-הפואטיות - אבל היא הפשילה שרוולים והחלה לשחק את המשחק: היא לא היססה לומר את דעתה, הטיחה בכל המתייפייפים את האמת גם כשהיא הייתה כואבת ובעיקר נלחמה כמו לביאה במשימות ואם נמשיך בעוד קלישאות אז נחתום ונאמר שאלית הוכיחה כי זה לא הגיל – זה התרגיל.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-06-clips-27-hazaza-01' autoplay='0' credit='' desc='כל האמת בפרצוף מאת אלית מוסאיוף' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1676803957/uploads/2023/903434814.jpg' kid='1_quri91g6' duration='']

אנחנו באמת לא יודעים איך היא עשתה את זה, אבל בין התנאים הפיזיים הקשוחים במשחק, המשימות הארוכות והיחסים הבין-אישיים, כשהיא ללא אוכל או מקלחת ורחוקה מילדיה, אלית הצליחה לשרוד במלוא מובן המילה, כששבוע אחרי שבוע ניצלה מהדחה למרות שהייתה על המוקד כמעט בכל פעם מחדש. ולא, אי אפשר לומר שהיא "רכבה על גבו" של אחד מהשורדים או שהמזל שיחק לטובתה (טוב, קצת – ומיד נרחיב גם על זה). אלית פשוט ידעה מתי עליה להוריד פרופיל ולתת לאחרים את המושכות, צפתה מהצד והצטרפה למהלכים חכמים שקידמו אותה עוד קצת לעבר המיליון.

ועוד מילה על המזל: כן, צריכים גם אותו בחיים. במועצת השבט הראשונה במשחק, יחד עם כל שאר השורדים, אלית בחרה את אבן הגורל שליוותה אותה לאורך הדרך מבלי לדעת מה יעלה בגורלה. ואז כשהיא הודחה מהמשחק דקה לפני הגמר – האבן שלה עמדה במבחן המציאות, נותרה איתנה אל מול הלהבות ולא נשרפה, מה שהחזיר אותה למשחק באופן מיידי. נאמר זאת כך: צעקות השמחה שלה ביום האחרון במשחק היו מהמוצדקות שראינו. שאפו, אלית. בשבילנו כבר ניצחת.

האם אלית תהיה השורדת האחרונה? | גמר הישרדות, הערב (שבת) ברשת 13