שירה מגיבה למבחן הסוציומטרי: "הפעם, הייתי הקורבן; אף אחד מהשורדים לא התנצל"

אחרי שהואשמה כזו שאוכלת יותר מכולם ורוכבת על גבם של אחרים, כונתה "משעממת" ונבחרה כזו שלא ישמרו איתה על קשר - שירה מגיבה ומשיבה אש: "כולם פחדו להגיד את האמת, השיח שלי היה שונה - ושילמתי על זה מחיר"; ואיך הגיבו בעיתון "הארץ" לאחר שיצאה להגנתם?

זמן צפייה: 02:02

הם טענו שהיא רוכבת על גבם של אחרים ואוכלת יותר מכולם, כינו אותה "משעממת" והודו כי לא ירצו להיות איתה בקשר אחרי המשחק, ועדיין - אף אחד מהשורדים לא התקשר לשירה וניסה - גם אם בכאילו - לבקש סליחה על מה שנאמר עליה במבחן הסוציומטרי ולרכך עבורה במעט את החוויה הקשה. "אף אחד מהם לא דיבר איתי אחרי שהפרק שודר ולא התנצל", סיפרה לנו שירה בריאיון, "והאמת? לא הופתעתי".

כבר במשימה התקשתה שירה להסתיר את העלבון שחשה מהתשובות שסיפקו שאר חברי השבט. "נורא נעלבתי", אמרה עוד כשהייתה באי, "תחושת העוף המוזר של בית הספר היסודי חזרה אליי בגדול". גם עכשיו, חודשים רבים מאז שנגמרו הצילומים, קשה לה לשמוע את כל אותן ההאשמות שהופנו כלפיה. "תמיד הבנתי שזה משחק והיום אני לגמרי אחרי", היא אומרת, "אבל היה לי מאוד קשה לראות את הפרק. זה החזיר אותי למקום שהייתי בו בשלב הזה של המשחק, מקום שבו היה את שאר חברי השבט ואותי".

"הייתי שם לבד, בלי שום חבר ועם אנשים שמתנהגים מאוד שונה ממני. השיח שלי היה שונה לגמרי משל האחרים. חלק מזה שיצאתי להישרדות היה כדי לתת תקווה לשיח אחר, אבל מי שניסה להביא את השיח הזה כונה 'משעמם' ואמרו שלא רוצים להיות איתו בקשר אחרי המשחק. זה המחיר ששילמתי. הפעם הייתי הקורבן ולא נעים להיות הקורבן, ממש לא".

שירה, הישרדות VIP
''אף אחד לא התנצל'', שירה

את חושבת שהשורדים התחמקו מלענות תשובות אמיתיות?
                          "ברור, בעיקר בעניין האורז. אנשים כותבים לי, 'איך אפשר להגיד שאת אוכלת הכי הרבה כשרואים שאת נהפכת למקל? לשחיף?' כולם פחדו להגיד את האמת. אני עשיתי דבר שונה. ידעתי שמי שעל הכוונת אלה אני, זהר ויהונתן ולכן, בשאלות שחשבתי שהתשובה תהיה אחד מאיתנו - לא כתבתי אותם אלא את עצמי". כך, הסבירה, "המשכתי שלא לאיים על אף אחד - אבל כן להגיד את דעתי ולא לשתוק".

איך חוזרים לאי אחרי משימה כזו? מתנהגים אחרת? מתרחקים מכולם?
              "לא הייתי חלק מכולם בשום שלב. אתה מתאכזב מאנשים שציפית שיגידו את דעתם, אבל כבר בשיחה הפוליטית הבנתי שהם לא יעשו את זה. אחרי המשימה הייתי באותו מצב גרוע". וכן, היו רגעים שחשבה לוותר. "אם פרישה משמעותה חזרה לארץ - יכול להיות שהייתי עושה את זה, אבל לעזוב את המשחק, בשבילי, זה להיות תבוסתנית ואני לא כזו. אני אחת שמסיימת את מה שהיא החלה, ובשביל זה הלכתי להישרדות".

ולמרות שרוב חברי השבט טענו כי לא ישמרו איתה על קשר, תמונת המצב כיום שונה לגמרי. "אני בקשר עם כולם", סיפרה שירה, "אני נפגשת עם כולם, הכול בסדר - אבל החברים שלי, באמת, מעטים". קובי ולייה, המושבע הראשון ושומרת הבקתה, היו היחידים ששוחחו איתה אחרי המשימה ההיא. "לייה תמכה בי וחיזקה אותי, היא אמרה לי 'את תראי שיצא לך מזה רק טוב ושאת תקבלי מלא אהבה כי אנשים רואים את האמת על המסך' - והיא צדקה. האהבה שקיבלתי ברשתות מאז השידור היא מקסימה ויוצאת דופן".

שירה פרבר, הישרדות VIP
''כולם פחדו להגיד את האמת'', שירה

"אני לא בן אדם ששותק"

באותו הפרק התקיים דיון בין שירה לג'קי ודודו אודות נטייתו הפוליטית של עיתון "הארץ". בעוד ג'קי ודודו כינו את העיתון כ"שמאלני מסריח" וטענו כי הכתבים שם הם "שונאי אדם ומחוללי שנאה", שירה הסבירה כי "הארץ" הינו עיתון פלוריסטי, והפנתה את האש לראש הממשלה לשעבר כשאמרה כי "מי שמחולל את השנאה זה ביבי".

"אני לא בן אדם ששותק", היא מבהירה כעת, "אני אחת שאומרת את דעתה אבל לא צועקת, לא מעליבה, לא דורסת ולא משפילה. יש לי את הדרך שלי להגיד את דעתי". במערכת העיתון, שראו כיצד השורדת יוצאת להגנתם בחירוף נפש, לא נותרו אדישים. "הם יצרו איתי קשר, ואני מאוד גאה בכך. אני גאה לעבוד איתם בשיתוף, זה מקום שאני מאוד אוהבת".

העיתון יגיע לנתיבות?
                                                                                     "לצערי, לא הצלחתי לשכנע אותם שהם צריכים להגיע לשם ולחלק את העיתון בחינם, אבל שלחו לי מלא גיליונות ואם יש מישהו מנתיבות שרוצה שאשלח לו גיליון - אני אעשה את זה בשמחה".