בריתות חדשות או חברויות ישנות: זה מה שצפוי לשומר הבקתה שיחזור למשחק

בפרק הבא של הישרדות הקרב על החזרה למשחק יימשך. רגע לפני שנגלה מי יצטרף לשבט פגאסה, בחנו מהן האופציות של כל אחד מהשורדים: האם זהר יאחד את "ילדי התחנה המרכזית", האם לייה תחבור לברית של ליבולן - ומה תעשה ג'קי שנמצאת כרגע בנחיתות מספרית?

זמן צפייה: 00:26

הקרב המשולש בין שומרי הבקתה התחיל בפרק הקודם ויסתיים בשבת עם ההכרעה - מי יחזור למשחק. קובי, המודח הראשון של שבט פגאסה המאוחד, נפל ראשון מהקורה, הודח מהמשחק והפך להיות המושבע הראשון. על הקורה נותרו לייה גיל שהגיעה משבט ליבולן וזהר שטראוס שהגיע משבט אפולאקי. רגע לפני שנגלה מי יהיה השורד שיצליח להחזיק מעמד ולהישאר על הקורה אחרון, בואו נעשה לכם סדר עם מה שקורה על האי ומה צפוי לזהר או לייה כשיחזרו באופן סופי למשחק.

כרגע על האי יש 9 שורדים: חמישה מליבולן (יהונתן, יובל, דנדן, גדי ואלה) וארבעה מאפולאקי (ג'קי, דודו, שירה ואודליה). כלומר לשורדי ליבולן, שמגדירים את עצמם כברית, כפי שגם היה ניתן לראות במועצת השבט הראשונה, יש רוב, ולכאורה הם יכולים להדיח את שורדי אפולאקי אחד אחרי השני. לכן, ההגעה של זהר או לייה לשבט יכולה להיות הגורם שיאזן מחדש את השבטים או לחלופין תטה את הכף בצורה יותר גורפת לטובת הברית של ליבולן.

לייה וזהר על הקורה
לייה וזהר על הקורה | צילום: הישרדות VIP

קירוב לבבות עם ג'קי, איחוד "ילדי התחנה המרכזית" או הצטרפות לברית של ליבולן?

זהר נמצא בבקתה לא מעט ימים ושרד שני דו קרבים ושתי מועצות שבט. החיבור מאחורי הקלעים עם ג'קי גרם לכך שהוא יגיע לרגע שבו הוא יוכל להתמודד על החזרה למשחק. כזכור, בדו קרב הראשון זהר ניצח את שירה (שלא התאמצה כל כך כדי להבטיח את הישארות בן בריתה במשחק) ובדו קרב השני ניצח את אודליה, שדווקא כן התאמצה, אבל לא הצליחה לגבור על שומר הבקתה הוותיק.

במועצת השבט הראשונה שלו כשומר בקתה זהר הצטרף לברית של ג'קי והוביל להדחה של ליזה, מה שעזר לו לנצח אותה במבחן המאזניים והבטיח לו ימים נוספים בבקתה. במועצת השבט השנייה ג'קי ניצלה את התלות שלו בה, גרמה לו לחשוב שהם מצביעים נגד שירה, בת בריתו מתחילת המשחק, ואילצה אותו להצביע לה כדי להוכיח נאמנות.

זהר שטראוס, ג'קי אזולאי
האם זהר וג'קי יתאחדו מחדש? | צילום: הישרדות VIP

בפועל שבט אפולאקי הדיח את מייקל וזהר הבין את המלכודת שג'קי טמנה לו. ג'קי אומנם עמדה במילתה והשאירה אותו על האי בקרב מול מייקל, אבל זהר לא היה מוכן לעבור על זה בשתיקה, ו"נקם" בה בכך ששלח אותה לאי בודד במקום להיות חלק ממסיבת האיחוד.

אם זהר יגבור על לייה ויצטרף לשבט פגאסה עומדות בפניו כמה אופציות: הראשונה, להצטרף לברית המובילה של שבט ליבולן. היתרון: להיות חלק מהרוב ולהבטיח לעצמו שהות ארוכה במשחק. החיסרון: הברית של ליבולן נראית מלוכדת (כך לפחות אפשר להבין ממועצת השבט בהפתעה) ולא בטוח שזהר יזכה לקדימות כלשהי.

האופציה השנייה, לנסות לאחד את "ילדי התחנה המרכזית" (שירה, גדי ואלה) ולייצר ברית אלטרנטיבית-חוצת שבטים. השאלה אם שירה תהיה מוכן לסלוח לו ולבגוד בג'קי שהבטיחה לה עתיד ורוד במשחק. וגם האם גדי ואלה ינטשו את הברית החזקה של ליבולן לטובת ברית קטנה יותר שלא ברור מה יעלה בגורלה? האופציה השלישית, וככל הנראה הפחות מועדפת על זהר, היא חבירה לברית של ג'קי, למרות כל הדם הרע שיש ביניהם. אם זהר יחליט להצטרף לברית כזאת יווצר שיוויון בין שתי הבריתות וכל אחד מהשורדים יוכל להיות המודח הבא.

זהר שטראוס, הישרדות VIP
האם ילדי התחנה המרכזית ישתפו פעולה?

ברית נשים עם ג'קי, חזרה לברית של ליבולן או שחקנית חופשית?

בניגוד לזהר, לייה בקושי הצליחה "להינות" מהבקתה והייתה לשורדת האחרונה שהודחה מהשבטים המקוריים, רגע לפני שהאיחוד הגיע. כזכור, בתחילת המשחק לייה דיברה על הצורך בברית נשים שתרוץ עד הסוף. זה אומנם לא הצליח עם ורד, אודליה ופאני, אבל ללייה יש הזדמנות להוציא את זה לפועל. מצד אחד, היא יכולה לחבור לברית של ג'קי, שמורכבת רובה מנשים, או לחלופין לנסות לנצל את החיסרון המספרי של ג'קי כדי לייסד ברית על טהרת הנשים בלבד שתשלב גם את אלה.

לכאורה, הצעד המתבקש מבחינת לייה הוא לחבור לברית של שבט ליבולן, שעד לפני כמה ימים היה הבית שלה. כמו זהר, גם כאן היא יכולה להיתקל בברית מאוחדת מדי שתציב אותה במקום השישי, שספק אם יספיק לה. מנגד, בהצבעה האחרונה של ליבולן, חצי מהשבט רצה שהיא תישאר על חשבון דנדן, ולכן יכול להיות שמקומה בברית יהיה גבוה יותר. כמובן, שכיאה לאישה עצמאית כמו לייה היא יכולה גם להיות שחקנית חופשית ששני השבטים יתחרו על קולה בכל אחת ממועצות השבט הקרובות.

לייה גיל וגיא זוארץ
לייה גיל וגיא זוארץ | צילום: הישרדות VIP

לא משנה מי יחזור למשחק - זהר או לייה - המצב בשבט פגאסה צפוי להשתנות. הצטרפות לאחת הבריתות, יצירת ברית חדשה או הישארות כשחקן חופשי: בשבת נגלה מי חוזר למשחק ואיך הוא מתכנן לשרוד - ואולי להגיע עד הגמר.