הצלצול הוא בשבילי: מי מהשורדים הכי צריך את הפעמון - והאם הוא יעשה את זה?

אודליה ושירה ניצלו בזכותו עוד בימים הראשונים של התחרות והגיעו עד לישורת האחרונה. לעומתן, יובל ומייקל ויתרו על התענוג ודי מהר עשו את דרכם לווילת המושבעים. האם גדי או דודו, שנמצאים על הכוונת, יצלצלו בפעמון ויבטיחו את הישארותם באי ל-3 ימים נוספים, או שיפספסו את ההזדמנות ויסתכנו בהדחה? | הצביעו בסקר

זמן צפייה: 00:55

השורדים שנשארו במשחק צלחו כבר לא מעט מועצות שבט, ונראה שבשלב זה, למרות החברויות, כל שורד צריך לדאוג לעצמו - ולהטיל ספק דווקא בנאמנותם של בני בריתו. בפרק הקודם ראינו איך ג'קי מנסה לשכנע את אלה לחבור אליה לברית בנות, ואפילו מתחייבת להדיח את דודו אם וכאשר היא תידרש לכך, כך שנכון לכרגע - הכול עוד יכול להשתנות, שום דבר לא בטוח - ואין לנו מושג מי מהשורדים יגיע ליישורת הסופית.

בינתיים, ננסה לעשות קצת סדר בחלוקת הכוחות על האי: מצד אחד, הברית שמונה בתוכה את גדי, אלה דנדן ויהונתן, ומהצד השני - ג'קי, דודו, שירה ואודליה. זהר - שבהדחה הקודמת החליט שלא להחליט והיה קול צף - עדיין לא מתחייב לאף אחד מהצדדים.

לייה, מצידה, אומנם הובילה בשבוע שעבר להדחתו של יובל, אולם הפרק נראה שהיא מתכננת לחזור לברית המקורית, ולהצביע נגד דודו - במקום אודליה שהפסידה לה בדו-קרב. מכאן, שכרגע יש חמישה קולות נגד דודו, אל מול ארבעה קולות נגד גדי - שכזכור, הפסיד במשימת החסינות ולכן בכד ההצבעות מונח כבר קול אחד עם שמו.

יובל מחליט לא לצלצל בפעמון
הפעמון: מי יעניק לעצמו חסינות? | צילום: הישרדות VIP

מי שיכול לקבוע את זהותו של המודח הבא הוא זהר, אבל בהישרדות כמו בהישרדות - זה לא נגמר עד שגיא זו-ארץ מכבה את הלפיד. האם זה הרגע שבו ג'קי תוכיח את נאמנותה לברית הבנות ותדיח את בן בריתה דודו, או שמא תהיה זו אלה שתוותר ראשונה על חברה הטוב ותצביע נגד גדי? ואולי, בכלל, יהיה שורד אחר שיערוק מברית אחת לשנייה - או שלפתע יישמע צלצול פעמון שיטרוף את כל הקלפים?

לפי תמונת המצב הנוכחית, מתבקש שדודו או גדי יהיו אלה שיילחמו על הצלצול בפעמון. אם השניים חישבו מה תהיה חלוקת הקולות בהתאם לבריתות, הימרו שלייה תבחר בצד של דודו וניחשו שגם הפעם זהר יחליט שלא להשפיע באמת על ההדחה - הם הבינו שייתכן שיהיה כאן תיקו שישלח אותם למבחן האש. לכן, נראה כי אם מישהו מהם ירצה להבטיח את המשך דרכו במשחק, יהיה עליו לצלצל לפני שהשני יעשה כן.

לייה והפעמון

את כל התשובות נקבל בפרק, ועד אז נחזור לרגעים שבהם הצלצול המדובר שינה את הכול - לטוב או לרע. שירה ואודליה, למשל, היו הראשונות לצלצל בפעמון רגע לפני שהשבטים שלהן הלכו למועצת השבט הראשונה. שירה עשתה זאת משום שלא הרגישה בטוחה באפולאקי, בדומה לאודליה שעשתה זאת בשבט ליבולן - וראו זה פלא: חודש לאחר מכן, לשתיהן יש סיכוי של אחת מתשע לזכות במיליון.

בניגוד אליהן, מייקל ויובל העדיפו שלא לעשות כן למרות שידעו שהם על המוקד - ומצאו את עצמם מחוץ למשחק. מייקל, שהועבר מליבולן לאפולאקי, בחר להאמין לג'קי ודודו שלא יודח. הוא לא רצה לבזבז את הצלצול, סמך על מי שלפני רגע הדיחו את בת בריתו ליזה - ומהר מאוד התאחד איתה בווילת המודחים. יובל, שכבר הגיע לאיחוד, חשש שצלצול בפעמון יוביל בהכרח להדחה של מישהו מחבריו למשחק - וויתר. עוד באותו היום, הוא הפך למושבע השני.

והיו גם שורדים שצלצלו בפעמון וזכו בכמה ימים נוספים על האי, אולם בהמשך הודחו גם כן, כמו למשל קובי ולייה - שעדיין יכולה לחזור למשחק. עכשיו זה הזמן שלכם להכריע: מי יהיה השורד הבא שלא יוותר על ההזדמנות ויעניק לעצמו חסינות במועצת השבט הקרובה?