דודו, הכתבה הזאת בשבילך: זה מה שקרה למי שוויתר על חסינות במועצת השבט

במהלך מועצת השבט דודו מחליט להעביר את שרשרת החסינות שלו לשורד אחר. רגע לפני שנגלה אם ההחלטה הזאת הייתה חכמה, חזרנו למקרי עבר בתולדות "הישרדות": מההדחה הדרמטית של אמסלם ועד הוויתור של ירדן ג'רבי

זמן צפייה: 00:42

במועצת השבט המפתיעה של שבט אפולאקי, השורד דודו אוואט מחליט להסיר את שרשרת החסינות מצווארו ולהעביר אותה לשורד אחר מהשבט שלו - מהלך שעשוי לטרוף את הקלפים ולהשפיע על זהות המודח הבא.

דודו אוואט, שרשרת חסינות
דודו אוואט מוריד את שרשרת החסינות | צילום: הישרדות VIP

זאת לא הפעם הראשונה בתולדות הישרדות, ששורד מוותר על החסינות שלו כדי להגן על מתמודד אחר. אז עד שנגלה מה עלה בגורלו של דודו, חזרנו לכמה מקרים כאלה מהעבר. בחלק מהמקרים ההחלטה התבררה כנכונה ובחלק אחר ככזאת שסיימה לאותו מתמודד את הדרך במשחק.

ב"הישרדות איי קמרינס", ששודרה בשנת 2011, זכינו לצפות במהלך די טיפשי של השורד אביב בסיס. במועצת השבט הוא נשאל "איך זה להיות בלי ברית בשבט?" והוא ענה שדווקא כן יש לו ברית. הזלזול של גיורא, שותפו לשבט, שאמר לו ללא כל ספק כי "אם לא היית עם שרשרת חסינות עכשיו על צווארך - היית מודח בוודאות", גרם לו להגיד בגאווה שהוא מוריד את השרשרת ושאם מגיע לו ללכת הוא יילך בראש מורם ואם לא אז לא. הורדת השרשרת הובילה את חברי השבט שלו להצביע נגדו - ואביב סיים את המשחק מוקדם מהצפוי.

כמה שנים קודם לכן, ב"הישרדות איי הפנינה", ששודרה בשנת 2008, אירע מקרה דומה. אומנם לא מדובר בשרשרת חסינות אלא בפסלון, אבל הכוונה דומה. הפעם הגיבור הטראגי הוא עידן חביב. לאחר ההצבעה במועצת השבט עידן שלף את פסלון החסינות שהחביא ונתן אותו ליואב חברו לשבט.

ההחלטה של עידן עלתה לו ביוקר, לאחר שקיבל את מירב הקולות במהלך אותה המועצה והודח מהמשחק. כשנשאל לאחר ההדחה אם הוא לא מתחרט על הצעד, אמר כי הוא לא הרגיש בנוח להינצל מההדחה בזכות אותו הפסלון ושהוא שלם מאוד עם הצעד שעשה.

במסענו בזמן נחזור ל"הישרדות הונדורס", ששודרה ב-2015 ולאחד הרגעים הזכורים ביותר בתולדות התוכנית. כל מי שעקב אחרי העונה ידע שבין טילטיל לשמעון אמסלם היה חיבור כמו אב לבן ושבכלל שמעון עצמו היה העוגן של השבט והאבא של כולם. לרגע במועצה שבו שמעון החליט להעביר לו את שרשרת החסינות טילטיל לא ציפה. הוא התחנן שהוא לא יעביר לו את השרשרת, אבל לבסוף לקח אותה, כשעוד לא הבין את גודל המעשה. כשלירון הוציאה פסל חסינות אישית, כל הקולות שקיבלה התבטלו ולכן הקולות היחידים שהיו בכד - 2 קולות לשמעון אמסלם היוו את ההכרעה הסופית.

כשטילטיל הבין ששמעון הולך להיות המודח הוא ניסה להחזיר לו את השרשרת, אבל זה כבר לא היה אפשרי. הוא בכה ללא הפסקה וצעק "זה לא הגיוני, זה לא יכול לקרות, איך אתם עושים לי את זה?". מלבד זה שמדובר בפרידה הכי קורעת לב בתולדות התוכנית, מדובר במקרה נוסף שבו הוויתור על החסינות הוביל להדחה מיידית.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-01-16-part-01' autoplay='0' credit='' desc='מועצת השבט שהסתיימה בהדחה של שמעון אמסלם' poster='' kid='1_e6319auw' duration='522']

אבל לא תמיד הוויתור ההירואי על שרשרת החסינות עולה בהדחה, תשאלו את ירדן ג'רבי. בעונה הקודמת של הישרדות צפינו במדליסטית האולימפית עובדת שעות נוספות כדי להשיג את שרשרת החסינות האישית. בסופו של דבר ברגע לא צפוי ירדן החליטה להוריד אותה ולהעביר אותה באצילות רבה לבני ברוכים. ירדן אמרה שהיא הרגישה שבני התקדם משמעותית במהלך המשחק והחזיר לעצמו את הכבוד שראוי לו, ולכן היא עושה זאת.

העברה זו הייתה מאוד אותנטית ולא השאירה אף עין יבשה לתגובתו של בני על כך, שהיה בהלם מוחלט ולא ידע מה להגיד. מהלך זה שינה לגמרי את התכנונים של חברי הברית השנייה, שהחליטו בסופו של דבר להדיח את השורד רגב הוד.

[brightcove_iframe video_id='mood-survivor-season-04-vip-clips-47-part-02' autoplay='0' credit='' desc='ירדן ג′רבי מוותרת על שרשרת החסינות' poster='' kid='1_47iwy1fm' duration='407']