אתם לא לבד: איך להתמודד עם חרם ובריונות?

אם גם אתם חווים בריונות, תדעו שאתם לא לבד - כשליש מהאוכלוסיה חווה בריונות בכל שנה. אז כדי להתמודד עם ההתופעה, ריכזנו את שיטת חמשת השלבים. אבל מה שהכי חשוב לדעת לפני הכל - זאת לא אשמתכם!

סטיבן שפילברג, כריסטיאן בייל, טיילור סוויפט, ביל קלינטון ובני ברוכים - מה משותף לכולם? כולם חוו חרם ובריונות.

השנה היא 2020 ובריונות אינה לגיטימית כלפי אף אדם, בין אם מפורסם ומצליח ובין אם לא. אין לה מקום בחברה הציבורית ואסור שהיא תקרה - לאף אחד לא מגיע להרגיש מאוים. אז אם אתם חווים בריונות, הגיע הזמן שתכירו את שיטת ארבעת השלבים להגברת הביטחון העצמי שלכם, מציאת עזרה והכי חשוב - איך להפסיק את התופעה.

לפני שמתחילים חשוב שתדעו - זאת לא אשמתכם. כשליש מהאוכלוסיה חווה בריונות בכל שנה. ההצלחה שלכם בהתמודדות מולה מבוססת על היכולת שלכם לעמוד מול האנשים שמציקים לכם או להתעלם מהם לחלוטין עד שיפסיקו.

 

1. רשמו לעצמכם את הסיבות למה אתם מיוחדים יותר מאחרים

אולי יש לכם ציונים טובים יותר, אולי אתם נגנים מעולים, לא משנה מה זה, תכתבו את זה על נייר, זה יעזור לכם לזכור מי האדם שאתם באמת, ובפעם הבאה שבריונים ינסו לגרום לכם להרגיש שאתם פחות מאחרים, דעו שיש לכם אוסף מדהים של הישגים ויכולות. זכרו את הרשימה הזו שלכם.

בריונות shutterstock
shutterstock | צילום: shutterstock

2. בנו את הצבא שלכם

הקיפו את עצמכם באנשים שאכפת להם מכם ומעריכים אתכם בזכות מי שאתם באמת. אם אתם מתקשים למצוא חברים כאלו, נסו לחפש את האנשים עם התחביבים ותחומי העניין שדומים לשלכם. נסו לחפש במועדון החברים של בית הספר או במרכז הקהילתי השכונתי, כל מקום שיכול להיות מעניין גם עבורכם.

בריונות shutterstock
הקיפו את עצמכם בחברים | צילום: shutterstock

3. נסו להתעלם

בריונות היא כמו דוב גריזלי. ברצינות, זאת הדרך שאתם צריכים להתייחס אליה אם אתם חווים אותה. התעלמו מהבריונות כי לרוב, כל מה שהבריונים רוצים זה לקבל תגובה. ואם הם לא מקבלים אותה, הם ישתעממו ויעברו הלאה.

4. אל תהיו לבד

זוכרים את החברים מהסעיף הקודם? הקיפו את עצמכם בהם, היו קרובים אליהם! יהיה קשה לבריונים להגיע אליכם ככה ואם בכל זאת מצאתם את עצמכם לבד מולם, נסו למצוא כל דרך אפשרית להתנתק ולהיעלם מהסיטואציה. לכו חפשו את החברים שלכם או לכו להזעיק עזרה.

5. מצאו מישהו לדבר איתו

לאף אחד אין את הזכות לגרום לכם להרגיש לא בטוחים, לא בנוח או לא שמחים. מצאו מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו: מורה, מדריך בתנועת נוער, אחד ההורים, אפילו חבר וספרו להם מה עובר עליכם. אין סיבה שתתמודדו עם זה לבד. יש אנשים שיעזבו הכל כדי לעזור לכם.

זכרו, אנשים בריונים זה אנשים שמסיבות שונות מאמינים שהם יכולים וצריכים לגרום לכם להרגיש לא נעים. להתמודד עם בריונות זה טריקי, אבל זכרו את השלבים שדיברנו עליהם: זו לא אשמתכם, בנו לעצמכם צבא חברים שיעזור לכם להתמודד מול הבריונות ושמרו אותם קרוב, כשאתם מרגישים בריונות, נסו להתעלם ממנה ומצאו מישהו ששתוכלו לדבר איתו על מה שאתם עוברים ומרגישים.