לא לוקחים סיכונים: מגנים על העיניים מהשמש

משקפי שמש הם לא רק אביזר יפה. לפני הכל, תפקידם להגן על העיניים מפני קרני השמש. אז איך בוחרים נכון?

לקולקציית משקפי השמש ניופולאר של הלפרין לחצו כאן


הטמפרטורות בחוץ מטפסות וזה אומר דבר אחד - בעצם, שני דברים: הולכים לים! וגם – הקיץ מגיע, ואתו שמש חזקה שחייבים להגן על העיניים מפניה. אז איזה משקפי שמש לקנות? שורה תחתונה, לא משנה כמה יוקרתית המסגרת שקניתם, אם העדשות שלהם לא מסננות קרינה, אתם פשוט גורמים לעצמכם נזק

כשאנחנו בוחרים משקפי שמש, יש לנו נטייה להתמקד יותר בצורת המשקפיים ובאיך שהם נראים עלינו מאשר בדבר החשוב באמת: טיב העדשה והיכולת שלה לחסום את קרני השמש.

ב-רור שמראה חיצוני זה חשוב, אבל בסופו של דבר, משקפיים הם קודם כל מוצר פרקטי, שתפקידו להגן על העיניים שלנו מפני חשיפה לסכנת הקרינה ולסנוור של קרני האור.

מידת היעילות של משקפי שמש רגילים, נקבעת על פי מידת הכהות של העדשות – ככל שהעדשות כהות יותר, החסימה של תופעות כמו סנוור ובוהק תהיה טובה יותר. מצד שני, ככל שהעדשות כהות יותר, כך הסביבה תהפוך לחשוכה ו"בלתי נראית" – לדוגמה, קורה לכם שאתם נכנסים לחנות, מתעצלים להוריד את משקפי השמש ו-לא רואים כמעט כלום? בדיוק.

בעיה נוספת של עדשות כהות, כבר עשויה לפגוע בבריאות העיניים שלנו: הכהות יוצרת את מה שנקרא "אשליית האישון" . את הכהות האישונים מתרגמים כהגנה מפני השמש, כלומר יש "אישור מלמעלה" להתרחב. כשהאישונים מורחבים והם ללא הגנה מתאימה – הם חשופים לסכנה של גרימת נזק לעיניים, משהו כמו עט לייזר שמכוון ישירות אליהן.

ההגנה המושלמת לעיניים

ועכשיו – קבלו פיתרון מושלם לכל זה: משקפי ניופולאר. סידרנו לכם רשימת יתרונות של משקפיים עם העדשות האלה  - אנחנו כבר שוכנענו:

  • חסימה אפקטיבית של קרינה מזיקה לעין – סינון פיזי של קרני האור האופקיות, סינון כימי באמצעות הגנת UV ומניעה של התרחבות מיותרת של האישון, שנגרמת מעדשות כהות.
  • מניעה כמעט מוחלטת של סינוור, בוהק חזק והשתקפות אור על גבי העדשה – ניסיתם פעם לנסוע לכיוון מזרח על הבוקר? הנה, פתרנו לכם את זה.
  • צבעים חיים, חיוניים ואמיתיים יותר – לא עוד לבחור פירות וירקות פגומים רק בגלל שלא ראיתם אותם מספיק טוב.
  • חדות ראייה גבוהה.
  • שמירה על ראיית עומק תקינה

בנוסף ליתרונות אלה, מאחר ומשקפי ניופולאר אינם תלויים בעדשות כהות כדי לייצר את ההגנה הנדרשת מאור השמש, המעבר מאור לחושך כמעט ואינו מורגש. למעשה, תוכלו להמשיך עם משקפי השמש גם במבנה חשוך, כשהיכולת לראות בצורה בהירה נשמרת עבורנו, גם בסביבה חשוכה יחסית, גם בזמן דימדומים.

שמירה על ראייה חדה, בהירה וברורה בכל תנאי האור, הופכת את משקפי ניופולאר לאביזר בטיחות חשוב בזמן נהיגה, ריצה, ספורט וכל פעילות Outdoors אחרת שבה ממלאת הראייה תפקיד חשוב ובטיחותי בתנאי אור ובוהק חזקים.

קצת היסטוריה

משקפי ניופולאר הם לא המצאה חדשה. לאורך שנים עשו בהם שימוש אנשי ים, במטרה להפחית את מידת סנוור האור החוזר מהמים המקיפים אותם. בשנים האחרונות, התפשטה בשורת הניופולאר אל הציבור הרחב, ואיתה עלה העניין בטכנולוגיה הייחודית. המאפשרת לנטרל את תופעת הסינוור לטובת בטיחות, ביצועים והנאה מלאים.

מהי טכנולוגיית ניופולאר?

במסעו בחלל, מתפזר האור לכל הכיוונים. כשהאור משתקף אלינו ממשטחים שטוחים, הוא נוטה להפוך לקוטבי, כלומר משתקף בכיוון אחיד יותר, בדרך כלל אופקי.

תופעת קוטביות האור נגלית אלינו כסינוור, אותו אנו מזהים כשמביטים על משטחים מבריקים, כמו מים, מתכת או זכוכית. הקוטביות גם פוגעת בעומק ובבהירות הראייה שלנו גם כשמשתקף אלינו אור בוהק משלל משטחים, כמו אדמה, מבנים, כבישים, שמיים ומצח רחב במיוחד וכן הלאה.

סינוור פוגע בעומק ובבהירות הראייה שלנו

מעבר לסינוור עצמו, ההפרעה המשמעותית יותר של קוטביות האור לראייה שלנו, מגיעה ממידת הבוהק החזק. הבוהק אחראי לעירפול, ולפעמים גם לטשטוש, שאנחנו מרגישים  בימי שמש חזקה או כשהכביש רטוב, והוא זה שפוגע משמעותית בחדות הראייה שלנו בסביבות עם הרבה החזרי אור.

שומרות על העיניים מקרוב

עדשות ניופולאר הן עדשות מקטבות אור, שהמטרה שלהן היא לנטרל את תופעת הסנוור והבוהק, באמצעות יצירת פיזור אחיד של קרני האור המשתקפות אל העין ישירות מן הסביבה. את הפעולה הזאת מבצעות עדשות הניופולאר, איך? באמצעות שכבה כימית דקה וייחודית המובנית בתוך העדשה. המטרה של שכבת הניופולאר היא לאפשר מעבר של קרני אור אנכיות, ובו בזמן לחסום את מרבית קרני האור האופקיות הפוגעות בעדשה.

בצורה הזו מקטבות העדשות את האור הפוגע בעדשה, לקוטביות ההפוכה מזו שבה משתקף אלינו האור מן הסביבה. בסופו של התהליך, מגיעות קרני האור אל אישון העין, כשהן מפוזרות בצורה אחידה ומאוזנות נכון יותר בין כמות ועוצמת קרני האור האופקיות וקרני האור האנכיות.

ומה אתכם?

אם לא רכשתם משקפי שמש שהם ניופולאר בהגדרה, סביר להניח שהם לא כאלה וכנראה שמדובר בעדשה רגילה שרק צבועה בצבע כהה, שלא מכילה סנן קרינת UV ומהווה סכנה אמיתית לעיניים. איך תדעו מה מכרו לכם? כנסו לכל אחד מסניפי רשת אופטיקה הלפרין ובקשו מהמוכר לבדוק אם משקפי השמש שלכם הם ניופולאר או שאיך לומר, קצת עבדו עליכם והעמידו את העיניים שלכם בסכנה.

משקפי שמש ניופולאר יכולים להיות לכלול גם תיקון ראיה (אופטיים), וגם משקפי שמש מולטיפוקל . מוזמנים לבוא ולבדוק – קיץ נעים שיהיה!

 

 


מולטי הגנה: הכל על עדשות מולטיפוקל

היסטריה בחוף: מה עשה יעקב הלפרין שהטריף את הרוחצים?

המדריך המלא: איך מתאימים איפור למשקפיים?