בין הרים וסלעים: מסלולי הליכה מומלצים באירופה

כבר צלחתם את שביל ישראל ואתם רוצים להרגיש קצת אדמה של חו"ל? הנה כמה מסלולי הליכה מיוחדים ששווה לבדוק

כשנוסעים רואים נוף, כשהולכים - מרגישים אותו. עבור אלה שכבר עשו את שביל ישראל ישנה עוד אופציה, מיוחדת במינה של טיולי הליכה בחו"ל להרחבת הנשימה והנשמה. טיולי הליכה בחו"ל זוכים בשנים האחרונות לפופולריות רבה. אחד הטרנדים הכי חמים כיום בתחום התיירות הפעילה, זאת שמיועדת למטיילים שרוצים לעשות קצת יותר מישיבה באוטובוס, הוא הליכה בהרים. רבים מטיולי ההליכה העכשוויים, בייחוד אלה שמיועדים למשפחות ולצועדים בוגרים, מתוכננים כך שיאפשרו הליכה מתונה ומענגת בשבילים הרריים, בנוף שמרחיב את הנשמה.

"טיולי ההליכה מתאימים לרצון וליכולת של המשתתפים בקבוצה. רובם אינם קשים", אומר גלעד תלם, מדריך ראשי בחברת MEDRAFT, המתמחה בטיולי אתגר וטבע. "בבוקר יוצאים להליכה מתונה בהרים וביערות, עוצרים ליד אגם, מעיין או מפל, שותים קפה בכפר קטן בהרים וממשיכים לצעוד עד שעת הצהריים. בשלב הזה התיאבון כבר התעורר. ההליכה באוויר הצח בהרים עושה את שלה. מסעדה כפרית קטנה שמגישה אוכל מקומי משלימה את החוויה".

הליכה בטבע מאפשרת למטיילים הצועדים להתבונן מקרוב, לנוע לאט, לנשום עמוק ובעיקר לספוג את מה שהם רואים וחווים. אי אפשר להשוות את חוויית הטיול כאשר המראות חודרים מבעד לשמשת המכונית לחוויה שחשים דרך הרגליים, בהליכה בהרים, בתנועה איטית. העננים, הרוח, העלים והציפורים – הכל נראה לפתע אחרת – קרוב יותר, חלק מאיתנו. היעדים העיקריים לטיולי ההליכה, מן הקל אל הקשה יותר, הם - הפירנאים בצפון ספרד, יוון ההררית, ארמניה, סלובקיה וגאורגיה. בכל אחד מהם יש מסלולים בדרגות קושי ועניין שונות וקל להתאים את המסלולים לגילם של המשתתפים ולכושר הגופני ויכולת ההליכה של חברי הקבוצה. בכל אחד מן היעדים האלה זוכים המטיילים בתום יום הליכה לפינוקים כמו ארוחות גורמה, מלונות מפנקים והכנסת אורחים מענגת, רחבת לב, של מארחים שיודעים להעריך את המבקרים שהגיעו כדי לצעוד בנוף ארצם. בחברה ידאגו עבורכם לתוכנית מלאה מכרטיס הטיסה ועד לסעודה: לינה, הסעות, רכב, מדריך מקומי, מדריך ישראלי, ארוחות, הדרכה אישית וכניסה לאטרקציות.

יוון (צילום: משה גלעד)
יוון (צילום: משה גלעד)

בין צרפת לספרד: טרקים בפירנאים

אחד היעדים הפופולריים לטיולי ההליכה, בייחוד עבור משפחות שמאופיינות ביכולת הליכה שונה של המשתתפים בקבוצה (ילדים, נערים ומבוגרים), הן שמורות הטבע בהרי הפירנאים, שחוצצים בין צרפת לספרד. שרשרת ההרים הגבוהים יוצרים נופים מדהימים, דרמטיים ומרשימים. בכל יום צועדים קטע הליכה לא קשה במיוחד, שנמשך כארבע שעות. בשעות אחר הצהריים מבלים המטיילים באטרקציות שונות, במנוחה או בפעילות מעט הרפתקנית כרפטינג, הליכה בקניונים, פעילות חבלים ובילוי בכפרים. כפרי הפירנאים מעניקים למבקרים הזדמנות ייחודית לחוות את האווירה ההררית, בין בתי הקפה המקומיים, השווקים הקטנים והצבעוניים, החנויות המיוחדות ובעלי המלאכה והאומנים שאופייניים לאזור זה.

בכל אחת מן השמורות הללו צועדים בלב יער עבות וירוק. השבילים מסומנים היטב, אבל התחושה היא של הליכה ביער בתולי לחלוטין. בחלק מן המקומות חודר מעט אור מבעד לצמרות העצים. אל כל היתרונות האלה חשוב להוסיף את האוכל המצוין של הרי הפירנאים: המטבח הקטלוני מפורסם בזכות קדרות הבשר המעולות שלו, תבשילי תפוח האדמה והאורז וכמובן היין האדום המעולה שמייצרים בו. טיול ההליכה ביוון מוביל לשבילי הרים בחבל זגוריה בצפון מערב המדינה. פירוש השם "זגוריה" הוא "מעבר להרים", אלה הם הרי הפינדוס. חובבי התרבות ירוו כאן נחת משפע של שרידים מרתקים מן העבר ומן הכפרים העתיקים, שנותרו כמעט ללא שינוי מאות שנים. גולת הכותרת של כל אלה היא ביקור במנזרי מטאורה, שניצבים בראש צוקי סלע בגובה מאות מטרים ובמשך שעות ארוכות אפשר לעמוד מולם, פעורי פה.

פירינאים (צילום: shutterstock)
פירינאים (צילום: shutterstock)

גיאורגיה:

טיול ההליכה בגאורגיה קשה יותר ומיועד לבעלי כושר גופני טוב. ההליכה במסלולים בגיאורגיה נמשכת כשש-שבע שעות ביום. המסלול כולל טרק בשבילי הקווקז ובחבל סוונטי הנידח והיפה. הוא כולל טיפוס לאורך פלגי מים, הליכה ביערות עצי אשוח מרשימים, שרידי מגדלי אבן עתיקים, כפרי האושגולי המיוחדים וחציית נהר אדישי על גב סוסים. כל אלה יוצרים חוויה חזקה שנחרתת בזיכרון. בייחוד אם זוכרים להוסיף אליהם את האוכל הגאורגי הפנטסטי, עם מנות גדולות של חינקאלי, חצ'פורי, קנקנים ענקיים של יין אדום וכוסית קטנה של ברנדי סאראשווילי משובח.

גיאורגיה (צילום: משה גלעד)
גיאורגיה (צילום: משה גלעד)