במקום טורקיה: רומניה, כרתים והמלדיביים

פנינו לראשי חברות התיירות הגדולות בארץ כדי לברר איתם מה הם היעדים שמחליפים את טורקיה בקיץ הקרוב וגילינו שחלופות לא חסר ושמרוב אופציות, אנחנו לא נתגעגע לטורקיה בכלל

שני בנים נהנים מתחת למים במזרקה בעיר טביליסי
שני בנים נהנים מתחת למים במזרקה בעיר טביליסי | צילום: רויטרס

בעוד הרעיון של נופש בטורקיה בקיץ הקרוב, צולל לו במים עכורים הרחק מעבר לאופק, עולה השאלה, מה נעשה הקיץ, ואיפה אפשר לנפוש באותו הכסף (פחות או יותר) ולא להיות מוקף בישראלים? פנינו אל כמה מהקודקודים בסוכנויות הנסיעות המובילות בארץ והנה ההמלצות שלהם לקיץ הקרוב:

 

"כל הבולגריות והרומניות למיניהן"

 

יוסי פתאל מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות טוען "כי מי שייקח את הבכורה הם יוון ומערב אירופה. טורקיה לא רק ירדה מהפרק, אלא התחלקה על השכל. לדעתי, הקיצוניות הזו והזיקה לאיראן יפגעו לה בתיירות בכלל. מי שילך חזק במקומם זה יוון, קפריסין, מזרח אירופה כל הבולגריות והרומניות למיניהן".

"מערב אירופה הולכת להתחזק"

"מבחינת נופשונים יוון, בולגריה וקפריסין יהיו החלופות לטורקיה". מצהיר רונן קרסו מנכ"ל איסתא "האופציות היותר יקרות הם ספרד, פלמה דה מיורקה, מלאגה ואיביזה. מערב אירופה הולכת להתחזק. שבוע ימים בספרד נע סביב ה-900 דולר לאדם כשבטורקיה היו יכולים לנפוש ב-650 דולר. מערב אירופה-ספרד, בצרפת אפשר לנסוע לכפרי נופש ב-1100 דולר לאדם. למי שיש יותר כסף, אורלנדו ותאילנד באים בחשבון, אבל אז קופצים לרמה של כ-1800 דולר לאדם".

 

 

"התעניינות חזקה באזור גאורגיה"

 

"כרגע כחלופה לטורקיה יש אצלנו התעניינות חזקה באזור גאורגיה". אומר גולן לובנוב מנכ"ל אקו טיולים גיאוגרפיים "שזה שעתיים ועשרים טיסה מת"א. זה לא יכול להיות תחליף לנופשונים, אלא לטיולים. היעד הוא הקווקז הגבוה והנמוך בכ-1600 דולר לאדם.

גם רומניה מאוד הולכת כרגע במחיר של כ- 1200 יורו לאדם. בגלל עניין של זמן טיסה קצר. הייחוד בגאורגיה שהם מאוד אוהבי ישראל ובכל מלון מתנוסס דגל ישראל בגאון וגם האנשים עצמם מאוד פרו ישראלים".

"נופש באיים שאין אליהם טיסה ישירה מכאן"

יהודה זפרני המשנה למנכ"ל אופיר טורס טוען גם הוא שהתחליפים המתבקשים לטורקיה הם קפריסין ויוון, אבל לשאלתנו איפה נוכל לנפוש ללא הישראלים האחרים, הוא עונה: "באיים שאין אליהם טיסה ישירה מכאן, שזה האי אוויה ביוון שלא היו בו הרבה ישראלים כי זה לא יעד שתפס ועכשיו חושבים עליו. איים נוספים הם קורפו שאין לשם טיסה ישירה, אז אין הרבה ישראלים. האיים הרחוקים יותר הבהאמס וכרתים ששם מוצאים בקטנה ישראלים אבל בדרך כלל מגיעים אליהם יותר מארה"ב, פלורידה".

 

"לגבי המחירים", אומר זפרני, "באיים המחירים זולים ואפשר להגיע לחופשה של שבוע במחירים של כ-1000-3000 דולר. באיים האקזוטיים - זנזיבר, מאורציוס, סיישל והאיים המלדיביים החופשות יקרות יותר, כ-2000 דולר לאדם. מי שעושה השוואה נכונה, מבין שבאוגוסט קלאב יוקרתי בטורקיה עלה בין 2000-2500 דולר, כך שבכל מקרה, טורקיה  לא הייתה יעד זול בקיץ.  גם בסיציליה לא יהיו הרבה ישראלים. חופשה לשבוע בקלאב תעלה בין 2000-2500 דולר".

"לרודוס, כרתים, לוקוס - טיסה כל יום"

אריאל אטיאס מנכ"ל וואלה טורס: "פותחים יעד חדש - קורפו ביוון, שהיה יעד מאוד פופולרי בסוף שנות ה-80 והולכים לעלות שתי טיסות בשבוע כך שהוא לא יהיה מפוצץ ישראלים. יהיו כמה מאות. זה  אי יווני קלאסי שנחשב ליותר יוקרתי מרודוס, כרתים ומאוד מתאים לזוגות, פחות למשפחות. לפלמה דה מיורקה עד עכשיו הייתה טיסה פעם בשבוע, והולכים לעלות את זה לשתיים בשבוע בעקבות הביקוש והירידה של טורקיה".

 

לשאלתנו, איפה יהיו המסות הגדולות של הישראלים הקיץ, הוא אומר ש"הם יהיו ברודוס, כרתים, לוקוס - אליהם תהיה טיסה כל יום. סלוניקי, גם  עלתה ל-5-6 טיסות בשבוע בנופשונים של הכל כלול. ורנה ובורגס בבולגריה הולכות להתחזק עם כמויות משמעותיות של טיסות. ברלין מאוד מתחזקת בקרב הישראלים, בלי שום קשר לסיפור של טורקיה. כבר במאי הוסיפו עוד 4-5 טיסות בשבוע".

 

אז חלופות לא חסר. מסתבר שאנחנו נסתדר בלי טורקיה, השאלה אם בדוכני הדונאר יסתדרו בלעדינו.

לינקים

עוד תחליפים והצעות לנופש בקיץ שלא כולל את טורקיה

 

וגם ספיישל שמוקדש ליוון שהפכה בין רגע ליעד הכי מבוקש השנה

 

נופש חמישה כוכבים באיים המלדיביים

 

בחזרה לערוץ התיירות>>