"רק דרך הסטורי שלו הבנו שהוא היה במסיבה": סיפורו של אורי טשרניחובסקי

משפחתו של אורי טשרניחובסקי לא ידעה שהוא נמצא במסיבה שהסתיימה בטבח. משיחות עם חבריו הם הבינו כי הוא נמלט מהמחבלים והתלבט האם להתחבא בשיחים או להמשיך לברוח. הטלפון שלו אוכן בחניון רעים, אך הקשר עימו נותק מאז שבת בבוקר

אורי טשרניחובסקי

כל מי שיש ברשותו מידע לגבי מקום הימצאה של אורי טשרניחובסקי מתבקש לפנות לגיסו שניר בהקדם האפשרי במספר: 050-8884908

אורי טשרניחובסקי בן 29, הוא סטודנט באוניברסיטת בן גוריון. במהלך הסופ"ש הוא עבד כברמן במסיבה ברעים "נובה". הוא נסע לשם לבד ברכב שלו מבאר שבע בסביבות 2 בלילה. בשעה 7:00 בבוקר הוא שלח לאחותו הודעה שהכול בסדר אצלו ובאותה שעה התקשר גם לאמא שלו בלחישות לעדכן שהכול בסדר.

"אנחנו לא ידענו שהוא באותה מסיבה כי הוא לא סיפר לנו והיינו בטוחים שהוא נמצא בבאר שבע בממ"ד. צפינו בחדשות במה שקורה ולא קישרנו את זה אליו כי מבחינתנו הוא היה בבאר שבע עם האזעקות", סיפר שניר גיסו. "בשעה 10:00 בבוקר חברה של אשתי ראתה סטורי באינסטגרם שלו שהוא במסיבה הזאת, אז היא שלחה לה הודעה אם הכול בסדר איתו. רק ככה בעצם גילינו שהוא היה במסיבה".

אורי טשרניחובסקי
צילום: באדיבות המשפחה

אחותו של אורי התחילה להתקשר לאנשים קרובים אליו ולחבר הכי טוב שלו שלא היה איתו באותה המסיבה ואותו חבר אישר לנו סופית שהוא אכן היה במסיבה ושהם התכתבו ביניהם כשהתחיל כל הבלאגן.

"בערך מ-8:00 עד 8:30 אורי תיאר לו שהוא מבין מה קורה ושיש חדירת מחבלים, יריות ופצועים. באיזשהו שלב הוא הפסיק לענות, ולאחר כמה דקות המשיך לכתוב לו 'נכנסו למסיבה וברחנו לחנייה' ואז הוא הקליט הודעה מהאוטו בשעה 8:30 בבוקר", סיפר שניר.

לדבריו, "באותה הודעה הוא תיאר לחבר שלו בצורה רגועה יחסית את זה שיש יריות ושהוא נמצא באוטו ליד איזשהו יער. הוא התלבט איתו מה לעשות ואם כדאי לו לברוח או להתחבא בשיחים. בכל מקרה אנחנו יודעים שהייתה לו את ההבנה לא לברוח עם האוטו משם".

שניר הוסיף כי המשפחה יודעת שבמקביל אורי התכתב עם ידידה שלו שנמצאת בהודו וסיפר לה מה קורה וכי הוא התקשר לאנשים ומנסה להזהיר אותם לא לברוח עם המכוניות".

המשפחה לא יודעת מה עלה בגורלו של אורי. האיכון של הטלפון הראה כי המכשיר נמצא בחניון רעים, אך יכול להיות שהוא נלקח ע"י כוחות הביטחון. "אנחנו בסימן שאלה גדול. כל דפיקה בדלת מלחיצה, כל צלצול בטלפון. במוצאי שבת אפילו התקשרו לטלפון של אשתי בגלל שפרסמנו את המספר שלה, והתחילו לדבר בערבית ושאלו כל רגע "אתה רוצה אורי, אתה רוצה אורי"? אנחנו מבינים שמדובר בהטרלות והצקות אבל לקחנו את זה מאוד קשה וגם הבאנו פרמדיקים שיטפלו באמא שלו שהייתה במצב רע מאוד".

כל מי שיש ברשותו מידע לגבי מקום הימצאה של אורי טשרניחובסקי מתבקש לפנות לגיסו שניר בהקדם האפשרי במספר: 050-8884908