"כמה מטרים מאחוריה, ראו מחבל שרודף אחרי כל הקבוצה": סיפורה של שירה אילון

שירה אילון, בת ה-23, בדיוק התחילה את החיים שלה, והייתה אמורה לעבור לבאר שבע כדי להתחיל ללמוד פסיכולוגיה. בשישי האחרון היא נסעה עם 2 חברותיה למסיבת הטבע נובה: "היא כתבה לנו בבוקר בוואטסאפ שהיא שמעה יריות. ומאז הטלפון כבוי", סיפרה אחותה

כל מי שיש ברשותו פרטים נוספים מתבקש לפנות לאחותה - אדר אילון 054-6628823

ביום שבת ב-7:00 בבוקר, עם תחילת ההפצצות, שירה התקשרה לאביה כדי להגיד לו שהיא בסדר. אביה אמר לה להיכנס לאוטו ולהתחיל לנסוע, אך היא אמרה לו שהיא תחכה שיירגע קצת, כי היא מפחדת לצאת כשיש הפצצות, בשלב שהיא טרם ידעה שיש מחבלים.

"היה המון בלאגן שיצר עומס על היציאה", סיפרה אחותה הגדולה אדר. "אבי אמר לה שברגע שהיא יכולה, שתצא משם והיא ניתקה את השיחה. אבי התקשר אליי, הייתי באילת וחשבנו שאבוא לאסוף אותה, אבל היא כבר לא ענתה. שירה הספיקה לכתוב לאבי בוואצאפ שהיא שמעה יריות, ומאז לא ענתה לנו. בהתחלה הטלפון צלצל, ולאחר מכן כבר הטלפון היה כבוי", הוסיפה אדר. "מאזור 9-11 בבוקר, היו יריות ואנשים ברחו. היו פעמיים יריות - פעם ראשונה שירה אמרה לאבא שלה שהיא שומעת יריות, ובפעם השנייה, שהיריות כנראה היו קרובות יותר אל שירה, הן ברחו.

צילום: באדיבות המשפחה

מאז, אדר דיברה עם כמה מחבריה של שירה ושמעה כמה גרסאות למה שקרה לאחר מכן.

ברגע שהתחילו היריות כולם התפזרו, אחת החברות של שירה נפצעה - ובגלל שהעמידה פני מתה, אזרח ישראלי הצליח להגיע אליה אחר כך ולהציל אותה. שירה, יחד עם חברה אחרת שלה, נשארו מאחור והחלו לרוץ, וכל החברים שלהן לא מצאו אותן, כי כל אחד רץ למקום אחר.

אחד הבנים אמר לאדר שהוא הסתכל אחורה וראה את שירה וחברתה רצות כמה מטרים מאחוריו, אבל הוא רץ מהר יותר מהן ואיבד אותן - אך הוא שמע אותן צועקות. כמה מטרים מאחוריהן, הוא ראה מחבל שרודף אחרי כל הקבוצה. מעבר לזה, אין לי עוד מידע על מה שהתרחש ועל מה קורה עם שירה כעת.

באותו היום (שבת) איכנו את הטלפון של שירה, וב-11 בבוקר הטלפון שלה נמצא בעזה.

צילום: באדיבות המשפחה

"אני בטוחה שכל אחד יגיד את זה על אחותו, אבל היא באמת מהממת, בחורה טובת לב, היא מאוד אוהבת חיות, התנדבה עם חיות, טבעונית, היא לא מזמן חזרה מהודו, היא בדיוק התחילה את החיים שלה, והייתה אמורה לעבור לבאר שבע כדי להתחיל ללמוד פסיכולוגיה", מספרת אדר. "היא הבן אדם הכי עדין שאני מכירה. הדבר שהכי מפחיד אותי זה שהבנתי מהחברים שלה שכנראה החברה שלה נפצעה, ואני בטוחה שאם זה אכן נכון - שירה פשוט לא עזבה אותה, נשארה כדי להגן עליה - כי זה הבן אדם שהיא, טובת לב", הוסיפה. "היא כל כך עדינה שוחרת שלום. אני לא יכולה לדמיין אותה בסיטואציה אלימה, אני לא יודעת איך היא יכולה לשרוד באטמוספירה כזאתי , היא מאוד עדינה״

מאז שנותק הקשר, אדר דיברה עם המון חברים של שירה ושמעה סיפורי זוועות שהם התחבאו מתחת לטנקים ומכוניות במשך שעות, ואף אחד לא בא לעזור להם. בסופו של דבר החברים ניצלו על ידי אזרחים. "כל המידע שאנחנו מקבלים הוא לא משום הודעה מגורם מדיני - כל המידע היה מחברים שחיפשו בטלגרם , שהעבירו אחד מהשני, ״ממש התגייסות של העם״. לא קיבלנו שום מידע ושום עזרה לא מהצבא, לא מפיקוד העורף ולא מהמשטרה.

קישור לפייסבוק של שירה

כל מי שיש ברשותו פרטים נוספים מתבקש לפנות לאחותה - אדר אילון 054-6628823