החיים לפי הכוכבים: מהי אסטרולוגיה, ואיך האמונה בה משפיעה על התפיסה שלנו?

יצא לכם פעם לחשוב מהי בעצם אסטרולוגיה? על מה מבוסס הורוסקופ? ישבנו עם גל לשיחה, והיא סיפרה לנו איך האמונה באסטרולוגיה משפיעה על חייה.

Image by Gerd Altmann from Pixabay

בואו נודה באמת, אף אחד מאיתנו לא מהסס לקרוא את ההורוסקופ שלו כשנופלת בחלקו ההזדמנות. כשתגיעו לעמוד הזה בעיתון או כשתיתקלו בפוסט בנושא ברשתות החברתיות, רוב הסיכויים שהמבט שלכם ינדוד אוטומטית לבחון מה צופן העתיד לבני מזלכם. אתם אולי לא לוקחים את זה ברצינות, אבל אין ספק שזה כיף, מסקרן ומשעשע. אך עבור אנשים רבים אסטרולוגיה היא אינה שעשוע, אלא דרך חיים.

אז מה בכלל פירוש המילה? אסטרו – כוכב ולוגיה – תורה, בעצם – תורת הכוכבים. אסטרולוגיה היא אמונה שיש קשר בין גרמי השמיים לתכונות האופי של בני אדם ואף טוענת שניתן לחזות את העתיד לפי מיקומם של הכוכבים השונים.

Image by James Wheeler from Pixabay

גל, בת 21 מירושלים, מתעניינת בנושא האסטרולוגיה ועקרונותיה מאז שהייתה מתבגרת. היא קוראת ספרים על מנת להרחיב את אופקיה בנושא ועם השנים, ככל שהעמיקה יותר, הבינה גל שהאסטרולוגיה מעניקה לה כלים להבין טוב יותר את החוזקות והחולשות שלה ושל האנשים סביבה. בראיון קצר, היא מסבירה לנו מהי אסטרולוגיה ואיך האמונה בה משפיעה על חיי היום יום שלה.

 

אז גל, מהי אסטרולוגיה?

״אסטרולוגיה היא סוג של מדע שמדבר על איך הכוכבים משפיעים על החיים שלנו, האישיות שלנו ומערכות היחסים שלנו. בגדול, זה מבוסס על מיקומי הכוכבים בשמיים והזוויות שנוצרות ביניהם״.

 

אז כשאנחנו רואים הורוסקופ בעיתון, מה זה בעצם אומר?

״הורוסקופ הוא דרך לחזות את העתיד הקרוב שלך ולתת לך עצות בנוגע לאיך לתפקד, בהתחשב למיקומי הכוכבים וההשפעה שלהם על המזל שלך. לכל מזל יש תכונות אחרות וכוכבים שונים ש "משחקים תפקיד" בחיים שלו, לכן כל תזוזה של הכוכבים תשפיע אחרת על כל מזל. אני באופן אישי פחות מאמינה בהורוסקופים״.

 

אז במה את מאמינה?

״אני בעיקר מאמינה במפת לידה אסטרולוגית. מפת לידה מורכבת ממספר דברים, כאשר העיקריים ביניהם הם קבוצת הכוכבים של המזלות, כוכבים במערכת השמש ובתים. שילוב של כל אחד משלושת האלמנטים האלה יוצר את אוסף התכונות והיכן הן יתבטאו. כל מזל מהווה קובץ של תכונות, כוכב הלכת הוא האספקט בו זה יבוא לידי ביטוי והבתים משקפים כיצד זה ישפיע על החיים שלך״.

from Pixabay
from Pixabay

איך נחשפת ונשאבת לעולם הזה של האסטרולוגיה?

״בהתחלה זה באמת היה בשבילי משהו קצת טיפשי שמסתכם בהורוסקופים שלא האמנתי שבאמת יתממשו. 

אבל אז יצא לי לדבר עם חברה על מזלות והתחלנו ממש לבדוק באינטרנט מזה אומר. בהתחשב למזלות שלנו - איך החברות בינינו אמורה להיות? איך מערכות יחסים עם אנשים שהיינו בעניין שלהן יכלו להיות? העלנו כל מיני שאלות כאלה ולאט לאט התחלתי ללמוד מזה באמת המון דברים על אנשים. הבנתי כמה זה מתחבר לחיים״.

 

איך זה באמת מתחבר לחיים? את מרגישה שהאמונה בזה משפיעה על קבלת ההחלטות שלך ביומיום?

״כן. זה פועל גם לטובה וגם לרעה. זה יכול להיות נורא קל "להאשים" את מפת הלידה שלי בצדדים בי שאני פחות אוהבת. אני למשל מזל מאזניים ומאזניים ידועים בחוסר ההחלטיות שלהם. הרבה פעמים כשקשה לי לקבל החלטה אני נשאבת למקום של "בסדר, זאת אני, אני לא אצליח להחליט" - ואני לא מעריכה את זה. כן יש איך לשנות גם את התכונות האלה בנו, זו לא גזירת גורל ולפעמים נוח להאמין שכן״.

 

ואיפה זה כן משפיע לטובה?

״זה עוזר לי לראות חוזקות שיש בי ולהזכיר לעצמי דברים שאני יודעת שאני מסוגלת לעשות וזה עוזר לי לראות אספקטים באנשים שלא חשבתי עליהם לפני. אם אני מדברת עם אדם על מפת הלידה שלו, אני מגלה עליו הרבה דברים חדשים. האמת היא שהרבה פעמים אני גם מנחשת מאוד מהר מה מפת הלידה של אנשים, מתוך ההיכרות איתם. זה כן עוזר להבין אנשים סביבי יותר טוב ואת עצמי יותר טוב, זה עוזר לגלות דפוסים בהתנהגות של אנשים, וברגע שלומדים את זה לעומק זו דרך הסתכלות חדשה לגמרי על העולם״.