חיים תחת לחץ תמידי? כל הדרכים להפחית מהתופעה הנפוצה וההרסנית שכבשה את העולם

החיים המודרניים מלחיצים במיוחד. אם היינו נולדים על איזה אי בסיישל החיים שלנו היו אולי יותר רגועים, אבל פה בישראל, לא חסרות סיבות להיות כל הזמן בלחץ. אם אי אפשר לנטרל את הלחץ אפשר לפחות פחות להילחץ וככה תעשו את זה

Businessman Screaming Via Megaphone To Another Man

הלחץ מזיק לבריאות. באינסוף מחקרים גילו פעם אחר פעם את השלכותיו ההרסניות של הלחץ על חיינו ובריאותנו. בכדי לצמצם עד כמה שאפשר מהמזיק הכל כך מזיק הזה, יצרנו את הכתבה הבאה שתנסה להדריך אתכם איך להפחית מהתופעה הנפוצה וההרסנית הזאת שכבשה באופן כמעט מוחלט את עולמנו המודרני.

כשההורים שלנו דוחקים

ההורים שלנו רוצים תמיד את הכי טוב בשבילנו. אנחנו חושבים שעם הטענה הזאת כולנו יכולים להסכים, ועל העובדה הקיימת הזאת אין ויכוח. הבעיה מתחילה כשהדרך שבה ההורים שלנו מביעים את דאגתם לעתידנו או למצבנו היא באמצעות לחץ. למשל: ההורים שלנו לא רוצים שנסתובב במקום מסוים, או עם אדם מסוים, ומתחיל מכבש לחצים עלינו שבסופו של דבר יוצר קרע ומריבות. גם אם חשבתם עד עכשיו שאין לכם יד בהגעה למצב העגום הזה שבו אתם רבים עם הוריכם בויכוחים בעלי טונים צורמים – אנחנו רוצים לחדש לכם ולהגיד לכם שדווקא כן יש לכם חלק בעניין. אתם יכולים להחליט איך להגיב ללחץ שמופעל עליכם. במקרה הזה שהלחץ מופעל על ידי ההורים, הכי נכון הוא להגיב בצורה של הסברה. ההורים לוחצים עליכם לא לעשות משהו מסוים כי הם חוששים מפניו? במקום לכעוס עליהם, תסבירו להם את המצב בצורה רגועה, ונסו לגרום להם לסגת ולשחרר מעמדתם. בקשו מהם שיסמכו עליכם ועל החלטותיכם. הפגינו מולם את הבגרות המתבקשת והוכיחו את טענותיכם ובכך תפחיתו באופן ניכר את הלחץ המופעל עליכם.

Parent Teens Discipline And Be

כשמופעל עלינו לחץ חברתי

לחץ חברתי עלול להוביל אותנו לא פעם למקומות רעים. הוא יכול לגרום לנו לעשות דברים שאנחנו לא רוצים לעשות, להימצא במקומות שאנחנו לא רוצים להיות ובגדול להפוך אותנו לאנשים עצובים שעושים הכל רק על מנת לרצות ולהיות פחות נלחצים. פה אין לנו דרך קלה להציע לכם. הדרך הנכונה והטובה ביותר להתמודד עם לחץ חברתי היא באמצעות עמידה יציבה ובטוחה מול אותם לחצים, ואנחנו יודעים שזה לא פשוט ואפילו די קשה. למה אנחנו מתכוונים? פשוט לא לוותר ולהיכנע לאותו לחץ. לסרב להצעות שלא נראות לכם שמטיבות איתכם, לסרב להשתתף בפעילויות שאתם לא רוצים להשתתף בהן וגם להבין שאולי תשלמו "מחיר חברתי" על כך, אבל גם לדעת שהוא שווה את זה. הוא שווה את זה כי נשארתם נאמנים לעצמכם. מי שמעמיד לכם אולטימטום אינו חבר ראוי. וכך נכון וצריך להסתכל על זה.

Teens Pressuring Girl To Drink

כשאנחנו לפני מבחנים

מי אוהבים להתייצב מול מבחן? אף אחד, נכון? זה מלחיץ, זה לא נעים, זה מעמיד אותנו במקום לא נוח ולא נחמד. מבחנים הם חלק מהחיים, כולנו עוברים לא מעט כאלה בדרך שלנו לצמיחה, להתפתחות, ללמידה, ונכון לעכשיו עוד לא נמצאה שיטה אחרת טובה יותר, לחשב כמה אנחנו יודעים או טובים בנושא הספציפי שעליו אנחנו נבחנים. הלחץ מלווה כמעט כל מבחן, והדרכים להתמודד עם אותו לחץ יכולות להיות מגוונות. ישנה אפשרות למשל לעשות תרגילים גופניים נשימתיים להורדת הלחץ, ישנה אפשרות להחליט שאנחנו חושבים על המבחן פחות לפני ההגעה אליו, שאנחנו מעסיקים את עצמנו בדברים אחרים, או פשוט לחשוב על האפשרות של הכישלון ולהבין שהיא אמנם לא המצב הרצוי, האידיאלי והמועדף עליכם אבל היא גם לא סוף העולם. כל אחת מהדרכים שציינו כאן מעולה ויכולה לסייע, בחרו בדרך הטובה לכם.

 

Too Tired To Think

כשאנחנו האויב של עצמנו

עד עכשיו תארנו מצבים שבהם מופעל עלינו לחץ מבחוץ בעקבות אנשים או מצב נתון, אבל מה קורה שהלחץ מגיע, ללא כל סיבה נראית לעין או מוסברת, דווקא מאיתנו? לפעמים אנחנו אלה שגורמים לעצמנו את הנזק הכי גדול, כשאנחנו מלחיצים את עצמנו מבלי בכלל להבחין בכך או לשים לב. לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו ממהרים למקום מסוים או להשיג דבר מסוים כשאין באמת סיבה לכל הנחפזות הזאת. מול המצב הזה אנחנו צריכים לעצור ולשאול את עצמנו "למה?", "למה אנחנו בוחרים להתנהג בצורה כזאת, כשאין באמת סיבה? למה אנחנו לא רגועים כשאין שום סיבה להיות לחוצים? התשובה לכך נמצאת אצל כל אחת ואחד מכם ובמקרה הזה רק אתם יכולים לפתור את המצב הלא בריא הזה על ידי שינוי התנהגותי. בידיכם להפחית לחץ מעצמכם על ידי חשיבה בריאה, עצירת המרוץ הסתמי, והגעה למסקנה המתבקשת: הורדת הרגל מהגז במקרים שאין כל צורך להאיץ.