"גוף חטוב וגזרה מושלמת הם לא מדד להצלחה בחיים"

גייל זאבי בטור אישי על אידיאל היופי המשתנה, ועל החיפוש אחר דמוית מעניינות ולא שיגרתיות.

בר רפאלי
בר רפאלי | צילום: צילום מסך - youtube

כמה בנות רוצות שיער חלק בלונדיני ועיניים כחולות? או גלי ורך עם עיניים ירוקות? כמה בנים היו רוצים להיות גבוהים, שריריים, חדי מבט ובעלי פנים מפוסלים? כמה אנחנו רוצים כל הזמן מה שאין לנו?

או שאולי אשאל אחרת – כמה מרוצים מאיך שהם נראים במאה אחוזים? כמה לא רוצים לשנות כלום במראה שלהם? סביר להניח, שהתשובה היא, שמעטים עפים על עצמם ברמה הזו וזה מייד הופך אותם  לנרקיסיסטים.

אני מסתכלת על הפוליטיקאים שלנו, הנשים והגברים, שמנהיגים את המדינה, שנמצאים בעמדות הבכירות ביותר – האם כולם נראים כמו אלים יוונים וברביות? לחלוטין לא! יש ביניהם שמנים ורזים, גבוהים ונמוכים, עם שיער כזה ואחר, מה שמוביל אותי לזה שיופי מוערך יתר על המידה.

מה חושבים הגולשים על הפוליטיקאים?
מה חושבים הגולשים על הפוליטיקאים? | צילום: רויטרס, נעם משקוביץ, flash 90, יהונתן סינדל

האם לא הגיע הזמן שנדבר יותר במושגים של כריזמה? ביטחון עצמי? כשרון? ופחות במושגים של יפה או מכוער?

היום זה ברור לחלוטין – אף קטן וסולד או עיניי איילה חומות משגעות הם לא מדד להצלחה בחיים. גוף חטוב וגזרה מושלמת הם עטיפה יפה ותו לא. אפילו בעולם הדוגמנות והמשחק אנחנו רואים היום שינוי מהותי בליהוק. מחפשים היום דמויות מעניינות, לא שגרתיות, פרצופים זכירים (לאו דווקא יפים), מחפשים היום אופי ולא רק את היופי. היום יש אפילו אפליה מתקנת. את בלונדינית גבוהה עם עיניים כחולות וגוף מושלם? לא מעניין! אתה ג'ינ ג'י עם מלא נמשים, שמנמן ועם משקפיים? מעולה! ומי אם לא אמיתי ארמן, הדוגמן והשחקן שמתהדר בכתמי מחלת עור, להוכיח זאת.

קחו אפילו את כוכבי הרשת. כדי לצבור היום עוקבים לא מספיק להיות בעלי לוק מושלם, אלא צריכים להביא הרבה מעבר – תוכן מעניין, חדשני, מקורי, אחר. כוכבי רשת רבים הם דווקא דמויות ססגוניות ומגוונות, שהדבר היחידי שמאפיין את כולם – זה שהם עובדים קשה כדי להגיע לקהל שלהם.

סלבס מבשל | משחקי השף עונה 5 פרק 3
מי מבשל? | צילום: shutterstock

אז למה אנחנו עדיין שואפים להיות "יפים"?

ההגדרה בכלל של מה נחשב ליפה ומה שנחשב ללא יפה נהייתה כבר לא רלוונטית. אפשר להיות היום "מכוערת" ומדהימה, "מושלם" וטיפש וכדי לא להעליב אף אחד לא אביא פה דוגמאות ספציפיות מהארץ. אבל, מהעולם תחשבו אופרה ווינפרי או אלן דג'נרס, וודי אלן או ווינסטון צ'רצ'יל. אף אחד מהם לא נחשב ל"אידיאל היופי", אבל כולם שופעים כריזמה מטורפת, שהביאה אותם לטופ בתחומם.

אז בפעם הבאה שאתם מביטים במראה ומתבאסים, תתחילו לחשוב על "החולשות" שלכם כחוזקות שלכם. האף נשרי? זה לא מנע מקמיל קוטין (אנדראה מרטל ב-״10 אחוז״) לקבל תפקיד ראשי ולהפוך לאחת השחקניות הצרפתיות הכי מדוברות היום. שמנים ונמוכים? דני דה ויטו עשה מזה קריירה. יש לכם שומה שמפריעה לכם? תזכרו באילנית לוי או סינדי קרופורד. ואולי, במקום לחשוב כל הזמן על מה אין בכם, תתחילו להשקיע במהות, כי המראה היום הוא כבר לא תירוץ לשום דבר...

Lkunno