המקומות החדשים בתל אביב שאתם חייבים להכיר

לכבוד חופשת הקיץ, אספנו עבורכם את כל המקומות הכי מעניינים שנפתחו לאחרונה בעיר הגדולה וגם אחד בפתח תקווה האחות, כל היעדים הקולינריים שכל גרגרן חייב לעבור בהם לפחות פעם אחת ולו רק כדי לסמן V. כתבה ששווה לשמור ולהשמין.

Whatsapp Image 2021 04 05 At 1
זומם להכיר לכל העולם את הקובלה שלו. אסף גרניט | צילום: יחצ מחניודה

פריז כבר כאן:
מקום חדש שמייצר פחמימות הוא תמיד בשורה טובה עבורנו, על אחת וכמה וכמה כשמדובר באחד כזה שיפתח בקרוב השף- קונדיטור המוערך, ערן שרויטמן. שרויטמן הוא אופה בעל שם, שעד לא מזמן הקדיש את רוב זמנו לייעוץ קולינרי למסעדות, אבל לשמחתנו לא עוד. במאפיה החדשה שלו תוכלו למצוא לחמים, קרואסונים, ושלל מאפים עתירי קלוריות עם טעם ואיכות שיזכירו לכם בולנז'רי מצוין בפריז.

את המאפים המעולים של שרויטמן (עצה מאיתנו: אל תוותרו על הפרעצלים!) תוכלו למצוא החל מחודש יולי ברחוב גאולה 44 תל אביב, במקום שבו פעל עד לא מזמן בית הקפה "שלג".

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ערן שרויטמן (@shroitmann)

אסיה ברחוב הארבעה:
במקום שבו שהתה עד לא מזמן מסעדת "קוואטרו" (גם היא של השף אביב משה), נפתחה בימים האחרונים להרצה מסעדת "MAKOTO" המציעה אוכל אסייתי עם טוויסט. לא מדובר באוכל אסייתי נאמן למקורות, אלא במעין מטבח פיוז'ן שיציע מנות כמו "קריספי פיש בורמזי" שהוא דג לברק מטוגן שבגדול מתובל בתיבול אסייתי בתוספת בייקון טלה, כבד אווז (כי איך אפשר בלי כבד אווז כשמדובר באביב משה) עם אננס מקורמל, בריוש צלוי, פטריות שיטאקי, שמן קארי וסירופ כוסברה, וגם מנה טבעונית תהיה שם בתפריט המקורי שלו, והיא תכלול דף סויה ממולא באורוגלה, בטטה, נענע, גזר, סלק, קריספי שאלוט, מלפפון ואבוקדו. לנו כל הטוב הזה נשמע כמו מסיבה בלתי נגמרת של טעמים מפוצצים בפה שנשמח גם נשמח לארח.

מקוטו, הארבעה 21, תל אביב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Makoto.Tlv (@makoto.tlv)

כוכב מישלן בדוכן:
השף האגדי, ומעתה יש לומר גם בעל כוכב המישלן אסף גרניט, מכבד את תל אביב בנוכחותו הקולינרית ופותח לראשונה דוכן סופר מסקרן העונה לשם "ג'יג'י קובלה" בשרונה מרקט. אם חששתם שלא יהיו בכתבה הזאת מספיק פחמימות, אז תנו לנו ראשית להרגיע אתכם ולומר שגם כאן מדובר באוכל שבסיסו איך לא: בצק. לתוך הפחמימה השערורייתית של גרניט (שמוגדרת כמעין הכלאה בין חלת שישי לקובנה של שבת) תוכלו לבקש שיעמיסו לכם קורנביף כבוש עם תערובת תבלינים סודית, איולי צ'יפוטלה וכרוב כבוש או דג ירושלמי (אין על הים בירושלים!) בלאבנה מטבוחה וסומק בצל, שניצל קריספי עם סלט קיסר ואיולי, קבב בקר טורקי עם מחלוטה וטחינה וישנה גם אפשרות טבעונית (כי בכל זאת אנחנו בתל אביב) של כרוב שרוף על פחמים. אנחנו כבר קבענו אימון כושר אינטנסיבי שיעזור לנו לשרוף את כל השערורייה הזאת.

GGKUBALA, שרונה מרקט, תל אביב


שתי אופות מאוחדות:
ממשיכים בגזרת הפחמימות. הקונדיטוריות מיכל בוטון ואנה שפירו, שבמשך שנים רבות היו אחראיות לקינוחים משובחים שהוגשו בשלל מסעדות ברחבי הארץ, החליטו להיפרד משיתופי הפעולה שליוו את הקריירה שלהן עד כה, ולפתוח מקום חדש באופן עצמאי. בקונדיטוריה/מאפיה/מעדניה שלהן תוכלו למצוא קינוחים, לחמים נתלשים, עוגות קלאסיות, עוגיות נוסטלגיות של פעם, קרואסונים, ובורקסים במילוים סופר יצירתיים (למשל בורקס עם תבשיל חצילים ברוטב עגבניות/מטבוחה וגבינת פטה ובורקס אנשובי עם גבינת שמנת שום ועלי מרווה).

עמיתה, שלמה 10, תל אביב.


מרכז לתרבות קולינרית:
טוב, זאת כנראה הייתה רק שאלה של זמן עד שיפתח מקום כזה בתל אביב, שהיא בעיני רבים, הבירה הקולינרית הבלתי מעורערת של ישראל. במקום שבו שכנה המסעדה L-28, ייפתח בעוד כמה שבועות מיזם קולינרי מרתק לתרבות אוכל ישראלי בשם "אסיף". המיזם הקולינרי יפתח בבניין סטארט אפ ניישן וירכז בתוכו בין היתר מטבח לשימור מתכונים, חוות ירק (שתמוקם על גג הבניין), גלריות, ספריה ובית קפה/מעדניה שיתבסס על תוצרת ישראלית מקומית וגם הרצאות וארוחות בשיתוף פעולה עם שפים, אופים וטבחים מהארץ וגם מהעולם. פרויקט שללא ספק יגדיר מחדש את המושג אוכל ואת חווית הצריכה שלו.

לילינבלום 28, תל אביב.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Asif: Culinary Institute (@asif.tlv)


גולדה, בורוד:
טוב, אי אפשר לדבר רק על תל אביב, לפעמים גם צריך ונכון להסתכל קצת החוצה מגבולות הסנטר והסביבה, והאמת שיש לנו הפעם סיבה מצוינת לעשות את זה. מי מאיתנו לא מכור לרוטב הבייגלה המלוח והמפורסם של רשת הגלידריות 'גולדה'? אז אנחנו שמחים לבשר לכם שרשת הגלידריות הפופולארית לא מסתפקת בלמכור לכם רק גלידות בתוספת רטבים מפילים, והיא עכשיו יוצאת במיזם חדש שלוקח את כל העסק צעד אחד קדימה. בפינק גולדה (שכוללת בחנות למעלה ממאה מוצרים שונים) תוכלו להתפנק במוצרי פטיסרי, בקינוחי ויטרינה מדהימים, בפיצוחים מקורמלים, במרמלדות (איזו מילה של שנות ה60), בפרלינים, בעוגיות, במאפינסים ועוד ועוד מתוקים שיהפכו אתכם בן רגע לילדים קטנים ומרוגשים שנחטפים למסע קולינרי בממלכה של שוקולד ומתוק בלתי נגמרים על כל צורותיו וטעמיו האפשריים.

פינק גולדה, השחם 30, פתח תקווה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Pink Golda (@pink_golda)