אברהם ארנסון: “דפקתי אגרוף למרגי”

אברהם ארנסון הוא כבר לא אמיל הנשמה מ"הפלמ"ח" עם הלב הגדול, אחרי שלוהק תמיד לתפקידים של חתיך, טוב לב, הוא מגלם בריון מרושע, שמרביץ למרגי בסדרה החדשה PPS. האם אברהם במציאות הוא יותר אמיל או יותר חוסן? אתם תשפטו

 Qsha
מתוך האינסטגרם של אברהם ארנסון. | צילום: צילום: טלי שמל

בזמן שכולנו ישבנו בבית וחיכינו לפרק הבא בבינג' השבועי שלנו, אברהם ארנסון בנה לעצמו רזומה מפואר. אחרי התפקיד הראשון ב"בית הכלבים" בערוץ ניקולודיאון ותפקידים ראשיים בסדרה "פלמ"ח" לצידו של עומר חזן ובסרט "פול ספיד" בכיכובו של קווין רובין, אפשר להגיד שאברהם מטפס בדרך הנכונה למעלה. עכשיו, רגע לפני עליית הסדרה החדשה "PPS" לצידו של מרגי, תפסנו אותו לראיון שיעזור לכם להכיר אותו. אברהם ארנסון (23) התחיל כיוצר ברשת, כותב ובמאי כבר מגיל קטן. "הייתי כותב ומביים כבר מגיל יסודי, ראיתי פרסומת לחוג בכפר הירוק למי שרוצה ללמוד קולנוע, וזה ממש הדליק אותי. אחר כך אמרו לי שיש תיכון בשם 'תלמה ילין' ויש בו את מגמת הקולנוע הכי טובה בארץ ואחרי שהתקבלתי האהבה נשארה".

ואיך מתחבר לזה תחום המשחק?

"אם היית שואלת אותי לפני שנתיים אם אני רוצה להיות שחקן, הייתי אומר שבחיים לא. בצבא פתאום זה תפס אותי, התאהבתי במשחק, בלהיות בצד השני של המצלמה- זה הרבה פחות מלחיץ למרות שגם בזה יש לחץ".

ארנסון שירת בלוחמה אלקטרונית, ולקראת סוף השירות החליט שחוץ מליצור ולביים, הוא רוצה גם לשחק. הוא הגיע לבית ספר 'טכניקה' ושם למד את כל סודות המקצוע ואיך לגשת לאודישן, משהו שלא באמת הבין בו לפני כן. "הדרך שלי הייתה מלאה ב'לא'. אתה חייב ללמוד לא לתת לזה להפיל אותך. יש ממש מעט אנשים שעל האודישן הראשון מצליחים. לפני 'טכניקה' הייתי נוראי באודישנים, אודישן טוב מבחינתי היה אחד כזה שאמרתי בו את כל הטקסט, אמרתי הכול וחשבתי לעצמי, 'יש, עכשיו אני דיקפריו'. כשהתחלתי ללמוד, הבנתי שיש יותר מזה והתחלתי להשתפר, ואני ממש מודה ליוגב יפת על זה שהוא לקח אותי לתפקיד ב'בית הכלבים' ונתן צ'אנס לשחקן שזה התפקיד הראשון שלו".

Avraham Arenson 180048650 1437
מתוך האינסטגרם של אברהם ארנסון | צילום: ''הדרך שלי הייתה מלאה ב'לא'. אתה חייב ללמוד לא לתת לזה להפיל אותך. יש ממש מעט אנשים שעל האודישן הראשון מצליחים״.

לאחר התפקיד הזה הגיע התפקיד הגדול שהעלה את אברהם דרגה, תפקידו של אמיל בסדרה 'פלמ"ח':

"הסדרה הזו הייתה כמו מכונת זמן, זו חוויה שלא אשכח בחיים. כשאתה שם עם כל התלבושות והשלייקעס ופתאום עושה סצנה מול יצחק רבין, אתה נכנס לזה ומרגיש שאתה עושה היסטוריה. אני חושב שזו הסדרה הטובה ביותר שנעשתה לנוער בארץ, אפילו שאני משוחד - אני באמת חושב ככה".

עבור התפקיד חווה אברהם לא מעט אתגרים, כמו ירידה במשקל ולימוד הולנדית, אבל גם אותם הוא לקח בקלילות ובהומור, דבר שמאפיין אותו מאוד.

"הייתי יורד במשקל במוקדם או במאוחר. התקופה של הפלמ"ח זו תקופה שלא היה בה הרבה אוכל, ונראיתי לא אמין, לא מקצועי. אתה משחק מעפיל ואתה צריך שזה יראה אמין, אז לא נעלבתי מהבקשה לרדת במשקל".

ומה עם לימודי ההולנדית?

"זו שפה נוראית, לא יודע למה היו חייבים לבחור שנהיה דווקא הולנדים. אני ונאיה (בינשטוק) שמשחקת את אלינור, עבדנו צמוד עם מורה, היא עברה איתנו על השורות והמבטא - הקלטנו אותה ושמענו בלופים, זה היה ממש מאתגר".

Avraham Arenson 153401569 1917
מתוך האינסטגרם של אברהם ארנסון | צילום: ''הייתי יורד במשקל במוקדם או במאוחר. התקופה של הפלמ''ח זו תקופה שלא היה בה הרבה אוכל, ונראיתי לא אמין, לא מקצועי״

עם הסדרה הזו, הגיעה ההצלחה הגדולה, המעריצים וההכרה כשחקן וכוכב נוער. איך הגיבה הסביבה הקרובה שלך?

"אנשים היו בהלם שהתחלתי לשחק. הם תמיד אמרו שאצליח בתחום היצירה בתור במאי ויוצר, אבל הם לא חשבו שבתור שחקן. כשחברים שלי רואים שמבקשים ממני סלפי ברחוב, הם עדיין אומרים 'מה זה אברהם, רוצים להצטלם איתך מה נסגר?'. ההורים שלי בכלל לא בכיוון, אנחנו באופן כללי לא משפחה שקשורה למוחצנות, אפילו ברמה של בגדים. רק לפני שנתיים התחלתי להתעניין במה אני לובש. פעם הייתי פשוט לוקח את מה שהכי גבוה בארון, מה שזמין לי ביד באותו הרגע. לא יודע מתי קרה השינוי, אבל ההורים שלי סופר מפרגנים ואנחנו בקשר מצוין".

חוץ מהחברים והמשפחה, אברהם נמצא בזוגיות מזה שנתיים עם מדריכת הפילאטיס, הדר וולנטיס, עלייה הוא מעדיף שלא לדבר יותר מדי.

"היא הכי מפרגנת וסופר מתלהבת, היא מעריצה של פלמ"ח ורואה את כל הפרקים וזהו, החברה הכי טובה בעולם".

ארנסון מתגורר עם ההורים שלו בביתם שבתל אביב, וזו גם העיר בה הוא גדל, אחרי שהגיע מקנדה.

"נולדתי בקנדה, אבל אני סתם מתלהב, הייתי שם כולה עד גיל חצי שנה. ההורים שלי עשו שם תואר שני והגחתי בזמן הזה".

איך היית בתור ילד?

"הייתי מאוד ביישן, הייתי ילד שמן רוב החיים. תמיד העריכו את השנינות שלי והייתי מצחיק והיו לי הערות מצחיקות והייתי מקובל, אבל שונה מאוד מהדמויות שאני משחק היום".

Avraham Arenson 123290562 4821
מתוך האינסטגרם של אברהם ארנסון | צילום: ״החברה הכי טובה בעולם''.

השנינות הפכה לסרטוני רשת, אותם ביים ויצר אברהם וברובם גם שיחק בעצמו. הסרטונים הם בסגנון הומוריסטי ואפילו שטותי, אבל לגמרי משעשעים.

"אני אוהבת קומדיות ונונסנס, עשיתי סרטון ביוטיוב בו השתתפו כל החברים וזה תפס, יש יותר מ-700 אלף צפיות וזה נהיה קאלט, אנשים ציטטו אותי והתחילו לזהות אותי. ערוץ 'טדי' נדלקו על הרעיון והתחלתי לעשות עבורם סרטונים. גם היום, כל פעם שיש לי זמן פנוי בין צילומים אני מנסה לקדם את הדברים שאני יוצר. אני אוהב את הניגוד בין שחקן מקצועי לבין מישהו שעושה שטויות, שאנשים יחשבו 'מה נסגר איתך?'".

מאוד מוזרה לי העובדה שאתה כבר הרבה זמן ברשת וב-Youtube, אבל בחרת בהתחלה לא להיות באינסטגרם, למרות שקהל היעד שלך נמצא שם..

"לא התחברתי לאפליקציה. כשהתחלתי לשחק, עמית הכטר ונאיה פדרמן אמרו לי, 'מה זאת אומרת אין לך אינסטגרם? זה הדרך בה מתקשרים, זה חובה' אז פתחתי. זה פשוט לא בא לי בטבעי, אני רואה שחקנים צעירים שבטבעי עושים סלפי או מצלמים את האוכל שלהם ואני מרגיש דבילי, אבל עם הזמן הבנתי שזה חלק מהעניין ואני סבבה עם זה".

האם יש על הפעילות שלך ברשת היום איזושהי צנזורה, כי אתה כוכב נוער שמייצג תדמית מסוימת?

"אין איזו הנחייה של משהו שאני לא יכול לעשות, אבל אני יותר חושב עכשיו לפני שאני עושה משהו. נגיד שאני חושב על הסרטון של 'סופר קוסקוס', בטח ילדים יחשבו שהתפלפלתי, אבל אני חייב לעשות את האומנות שלי".

גם בזמן פריצת מגפת הקורונה והסגר, הוא המשיך ליצור ולנצל את הזמן כמה שיותר.

"כל פעם שלא הייתה עשייה בגלל הקורונה, ניצלתי את הזמן לכתיבת מערכונים וליצירה. יש משהו מאוד מאוד גדול שיצא בקרוב, משהו שאני כותב וגם משחק בו והוא נורא קרוב ללב שלי".

Avraham Arenson 126050737 4932
מתוך האינסטגרם של אברהם ארנסון. צילום: אור דנון. | צילום: ״אין מבאס מזה שהיינו באמצע העשייה ופשוט עוצרים אותך, אתה יוצא מכל הלופ של העשייה״.

חוץ מזמן יצירה, הקורונה הביאה איתה גם בשורות פחות טובות, בעיקר בהקשר של הסרט 'פול ספיד' בו משחק אברהם לצידו של קווין רובין - סרט שלא ברור מתי יצא אל המסכים ולקח המון זמן לצלם.

"אין מבאס מזה שהיינו באמצע העשייה ופשוט עוצרים אותך, אתה יוצא מכל הלופ של העשייה. אני מת לראות את זה, אבל אי אפשר לדעת מה קורה והיה ממש בלגן בצילומים, כאילו העולם לא רצה שנסיים, אבל למרות הכול סיימנו לצלם. אני לא יודע אם אפשר להגיד שהסרט קרה, כי אף אחד לא צפה בו, אבל לפחות סיימנו".

ומה עם העובדה שבגלל הקורונה אין השקות, אין מפגשי מעריצים וכל ההטבות של הפרסום?

"יצא לי סך הכול די טוב, כי באתי לשחק, לא להיות מפורסם. התקופה הזו רק חידדה לי את ההבנה שמה שאני רוצה לעשות זה לשחק, ולא להינות מיתרונות כמו ילדים שמזהים אותך והשקות, אלו רק דברים שוליים - העיקר זה לשחק וליצור".

התגובות ברשת היו מצוינות, אברהם זכה למלא פירגונים בעקבות תפקידו כאמיל ב'פלמ"ח'.

"יש לי כמה עמודי מעריצים, וזה הזוי ואני צוחק מזה - אני מסתכל על זה מלמעלה, בצורה חיצונית וצוחק. התכוננתי נפשית לתגובות רעות, אבל סורי שאני מבאס אותך, קיבלתי רק תגובות טובות".

בסוף חודש דצמבר, תעלה למסך סדרה חדשה בכיכובו של אברהם ומרגי בשם "PPS - personal pop star" בערוץ טין ניק, ושם אברהם כבר לא מגלם את הדמות הטובה והנעימה, אלא בריון בשם חוסן גוטמן.

"הסדרה נקראת פרסונל פופ סטאר, שהוא מרגי, והוא בעצם רובוט בדמות בן אדם ואף אחד לא יודע שהוא רובוט. אני משחק את חוסן גוטמן, ילד בריון אלים כזה שחושב שהכול מגיע לו, שהוא מלך הכפר הבדיוני 'משעולי לב' בו מתרחשת העלילה. אני המלך החתיך של הכפר שכולם רוצים ופתאום מגיע מרגי והמעמד של חוסן מתערער, הוא מתחיל לפתח קנאה ושנאה ומאוד מאוים מהבחור הזה ומשם הוא יוצא למסע מאוד מעניין".

Avraham Arenson 117861034 1742
״ממש מרגש אותי לשחק את הילד הרע. כבר בטריילר אני דופק אגרוף למרגי''. | צילום: מתוך האינסטגרם של אברהם ארנסון. צילום: טלי שמל

איך היה לשחק את הרע, את הבריון?

"זו דמות מאוד מעניינת, היא לא שטוחה, היא עוברת שינוי בסדרה, זה לא עוד איזה בריון שדוחף את הילד החננה ללוקר וזהו, הוא מתפתח ומאוד נהניתי לשחק דמות כל כך שונה, ממש קיצונית ממני. זו חוויה מטורפת ואני מת לראות איך יצא. בהתחלה חששתי מלשחק דמות כל כך אחרת ממני, אבל הייתי חייב לצאת מאזור הנוחות. זה שונה לגמרי מאמיל המעפיל ששיחקתי בפלמ"ח שהוא לב גדול ונשמה, וחוסן הוא משהו אחר - ממש מרגש אותי לשחק את הילד הרע. כבר בטריילר אני דופק אגרוף למרגי".

אתה יודע שדמות כזו רעה יכולה לעורר את התגובות הרעות שעוד לא קיבלת?

"יהיה בסדר, אני אוהב את האזור האפור שבין לשחק את האהוב בסדרה ואחר כך לשחק את הרע, זה טוב לערבב ואני מחכה לזה".

ומה עם מעבר לעולם המבוגרים, חושב על זה?

"כל תפקיד וכל פרויקט שאני מתחבר אליו, אני נותן בו את המאה אחוז שלי ומנסה. אם יש אודישן או סדרה לא משנה לאיזה קהל. אם זה מעניין אותי, אעשה הכול כדי להתקבל וברור שמעניין אותי לשחק גם בסדרות למבוגרים, זה עוד יגיע".

לסיום, טיפ לבני הנוער שמחפשים כמוך, להגשים חלומות וליצור?

"זה הכי קלישאה אבל באמת נכון, תעשו מה שאתם אוהבים ותאמינו שאם משהו מצחיק אתכם או אתם אוהבים משהו, אז כולם יאהבו וכולם יצחקו - זה מתחיל בך ואתה צריך לעשות כמה שיותר ולא לוותר על מה שאתה אוהב".