1 מכל 2 זוגות בוגדים: מה הסיבה השכיחה ביותר לבגידות?

למה כל כך הרבה זוגות בוגדים זה בזה, איך ניתן למנוע את הבגידה ולמה גם אם ממש אבל ממש בא לכם, לא כדאי לכם לבגוד כנקמה?

רגע לפני הולדת בתם הבכורה טרו

כבר בעשרת הדיברות מופיע הציווי "לא תנאף". ובכל זאת, תופעת "רומן מחוץ לנישואין" הינה תופעה שכיחה ורווחת. כל כך רווחת  שמחקרים מראים שבכ- 50% מהזוגות לפחות אחד מבני הזוג בגדו ושכ75% חשבו על בגידה (הנתונים זהים לנשים וגברים). מדכא? בהחלט!  בדרך כלל כשהבגידה מתרחשת אנחנו נוטים להפיל את רוב האשמה על הצד הבוגד, אך כמו בכל דבר שקשור לזוגיות- צריכים שניים לטנגו.  אז למה בעצם מתרחשות בגידות?

1. ירידה ברגשות ובמשיכה

במסגרת מחקר שנערך בארה"ב, נראה כי ירידה ברגשות ובמשיכה כלפי בן או בת הזוג הינן שתי הסיבות המרכזיות שמובילות לרומן מחוץ לנישואין. הנחקרים סיפרו על תחושות של חוסר הערכה, התעלמות וחוסר תשוקה ומשיכה כלפי בן/ת הזוג. הם שיתפו שכבר לא אוהבים או נמשכים אל בני הזוג כמו בעבר.

2. תחושת מיצוי וחוסר עניין משותף

תחושת שיעמום, מיצוי, חוסר עניין, הרגשה שאין על מה לדבר, אין תחומי עניין משותפים, כבר לא מתחשק לצאת ביחד, לבלות, ולהעמיק את הקשר - כל אלו עלולים להוביל לבגידה. ישנה תחושה שנגמרו הריגושים שהכל שיגרתי, קר ומוכר. תוסיפו לזה את תקופת ההסגרים הביתיים ותראו כמה בקלות השגרה יכולה להרוד את הזוגיות. מחקר שהתפרסם בשנת 2010 מראה שרוב הזוגות חושבים "שכולם בוגדים", מה שנותן להם את הלגיטימציה לעשות זאת ולחשוב שיצאו מזה בשלום.

3. צרכים אינטימיים שונים

לעיתים יש פערים בצרכים המיניים, כשהאחד זקוק ליותר סקס מהשני, הצורך הגבוה של האחד מייצר תחושת לחץ על בן/ת הזוג והתוצאה היא דחייה. התחושה של להיות דחוי הולכת ומצטברת אצל בן הזוג והוא אינו יכול לעמוד בכך יותר ופונה לפתרון אחר. מצד אחד צרכיו לא מתממשים ומהצד השני האגו, הערך, הדימוי והביטחון העצמי שלו נפגעים, תחושת הבדידות הולכת ומתגברת ובמקום לטפל בבעיה עם בן/ת הזוג, "הדחויים"  בסוף מוצאים את עצמם בוגדים.

4. מחפשים תשומת לב במקום אחר

עם הזמן, אנו הופכים פעמים רבות למובן מאליו עבור בני ובנות הזוג. חוסר יחס, היעדר חיזור, חום, תשומת לב, פירגון והעצמה גורמים לתחושה שהפכנו לשקופים, לבלתי נראים. חום ואהבה הינם הישרדותיים וברגע שאנחנו מפסיקים לגעת, לחבק, לפרגן, לחזר, להתייחס האחד לשנייה, נוצרת תחושת ריקנות ומתחילים לחפש את תשומת הלב במקורות אחרים.

5. כך ידידות הופכת לה לרומן

פתיחות, שיח מקדם, שיתוף בתחושות וברגשות הינם קריטיים לשמירה על מערכת יחסים תקינה. כאשר קיים חוסר תקשורת, תחושה שאין הקשבה, שצד אחד לא מעניין או מתעניין בשני, נוצר ריחוק. במצב כזה בן או בת הזוג יחפשו מישהו שיקשיב להם, שיתעניין בהם ויגרום להם להרגיש מוערכים. קשר שמתחיל בידידות מחוץ לנישואין יכול להתפתח לרומן, והרומן לא מתחיל בסקס אלא לפעמים בהודעת טקסט פשוטה שלאט לאט עברה את הגבול שלה.

נקמה היא לא הפתרון( פוטוליה)
נקמה היא לא הפתרון( פוטוליה) | צילום: פוטוליה

עוד כתבות בנושא:

10 סימנים שהבן זוג שלך עדיין מאוהב באקסית שלו

מה לעשות אם החבר שלך עדיין מאוהב בחברה שלו לשעבר

איך למצוא אהבה בזמן המגפה המדריך השלם

החוקים | 10 טיפי לרענון חי הסקס שלכם

 

איך נמנע מבגידות ?

1. משקיעים בהורמון הנכון

אוקסיטוצין הינו הורמון "האהבה", הוא מופרש ממבט עיניים, מגע של עור בעור, נשיקה, חיבוק, צחוק וחוויות נעימות משותפות. ההורמון הזה מופרש באופן מוגבר בתחילת קשר וככל שאנו נוגעים פחות, מסתכלים בעיניים פחות, מבלים פחות וכו הפרשתו מתמעטת. ככל שנדאג שיופרש יותר אוקסיטוצין, אנו נדאג לשמר את הרגשות ותחושת האהבה בתוך הזוגיות.

2. מחזירים את הריגושים לקשר

חשוב לזכור שמערכת יחסים טובה ומספקת דורשת מאמץ תמידי- אל תיכנעו לשגרה ואל תאמרו משפטים כמו "אין לי כוח", "יהיה בסדר" וכו, שום דבר לא יהיה בסדר אם לא תדאגו לכך. דאגו לחדש, לעניין, לחוות, לפרגן לחזר ולהפתיע את בני הזוג.

3. מחדשים במיטה ולא במצעים

גם סקס יכול להפוך לשיגרתי ומשעמם. חשוב להיות פתוחים, לחדש, לנסות תנוחות חדשות, מקומות חדשים, להיות הרפתקנים ברצון לענג אחד את השנייה. ניתן להכניס אביזרי סקס, סרטים שמעוררים תשוקה, להתחפש, להחליף תפקידים וכו'. ספקו את הפנטזיות שלכם בתוך הזוגיות ולא מחוץ לה.

4. שיחות מקרבות

חשוב לקיים בכל יום שיחה זוגית של 20 דקות ללא מסכים או הפרעות. דברו באופן פתוח וסומך על התחושות, הרגשות, הצרכים והבקשות שלכם אחד מהשנייה. חשוב להימנע מביקורת ולהרבות במגע והכלה בשיחות הללו.

5. נקמה היא לא הפיתרון

לעיתים ישנו רצון לבגוד בבן או בבת הזוג כנקמה על חוסר יחס, על תחושת בדידות, על בגידה שלהם, על חוסר במתן תשומת לב או הקדשת זמן וכו. בגידה כזו רק תחמיר את המצב ולא תאפשר לצמוח ולחזור לזוגיות תקינה. במקרה וישנה תחושה של רצון לנקום בבן או בבת הזוג ההמלצה היא לפנות לגורם שלישי מקצועי (טיפול או ייעוץ זוגי).