הריון ותופעות אחרות

שערות על הגוף, כאבים בחזה ובפטמות, רגלים נפוחות ונפיחות שמתפלקות. זה לא סרט אימה, זה הריון. כל מה שרצית לדעת ולא סיפרו לך

תמיד סיפרו לנו שהריון הוא אחת מהתקופות היפות בחייה של כל אישה, מכרו לנו קלישאות על זוהר פנימי, עור קורן ונשיות מתפרצת. אז נכון שההריון טומן בחובו רגעים של שמחה עילאית, סיפוק וצפייה לאוצר הקטן שגדל שם בפנים, אך בדרך אל האושר נאלצת ההריונית הממוצעת להתמודד, ללא כל אזהרה מראש, עם תופעות גופניות מוזרות שמספקות לא מעט רגעים של תסכול, כאב ומבוכה.

על הבחילות והעייפות של השליש הראשון תמיד מדברים ומנחמים אותך שזה תיכף יעבור, הכבדות המפורסמת ונדודי השינה של השליש האחרון ידועים לכולם, אך סביב מפגעים לא פחות נפוצים שכמעט כל אישה חווה ומכירה יש קשר סמיך של שתיקה. בפעם הבאה שמישהו יבטיח לך שבהריון תהיי יפה וקורנת, דעי כי מלבד הזוהר המובטח תזכי גם לפטמות ענק, התקפי גזים בלתי נשלטים ועוד שלל חוויות גופניות מסעירות שנמצאות עמוק בתוך הארון.

אספנו עבורכן מדגם צנוע של קיטורי הריון נפוצים וכמה מיתוסים מנופצים שמוכיחים סופית שהריון הוא אמנם לא מחלה, אבל לפעמים הוא בהחלט מרגיש ככה.

אשת זאב

חודשי ההריון מחזירים את המין הנשי כמה אלפי שנים אחורה במורד האבולוציה. לא מדובר כאן בטמטמת ההריון המפורסמת שפוגעת בזיכרון וגורמת לך לבכות מול פרסומות מטופשות בטלוויזיה אלא בתופעה מחרידה לא פחות, מכת שערות סוררות, עבות ועקשניות שצצות להן במקומות הכי לא צפויים. שיעור היתר שמלווה את ההריון פוגע גם בברביות חלקלקות ובלונדיניות שבימים כתיקונם טורחות לגלח רק פעם בשנה, גם הן יהנו מתלתלים שובבים על הבטן, החזה, הפנים וכמובן אזור המפשעה שמתרחב לכדי משולש ברמודה אימתני.

לרוב מדובר באיברים נסתרים מעיני הציבור ורק את ובעלך תדעו כי מתחת לבגדים מסתתרת אשת זאב מפחידה, אך אם את שייכת לז'אנר ההריוניות שנהנות לחשוף את כרסן המתעגלת מוטב שתקפידי להסיר מראש את שביל הראסטות החינני שצמח לו במפתיע. לתופעה השעירה יש גם יתרון בולט, שיער ראשך יראה נפלא ומלא ברק ממש כמו בפרסומת לשמפו ובכל מקרה השערות המיותרות ינשרו לרוב מעצמן כאשר מתקפת ההורמונים תרד, לאחר הלידה המיוחלת.

בצקות

תשכחי מסנדלי סטילטו מעודנים, כפכפי המעצבים או מגפי העור הסקסיים שאת כל כך אוהבת, ככל שתתקדמי לעבר הלידה את עלולה שלא לזהות עוד את אותם גזעי עצים רחבים שהיו רק לפני כמה חודשים קרסולייך המעודנים. בצקות ההריון הן בסך הכל מצבורי נוזלים הצצים תדיר בכפות הרגליים והידיים, מכאיבים בהליכה, ומשווים גם להריונית חטובה במיוחד מראה של בובת כרוב מדושנת. כאילו לא סבלנו מספיק מהעלייה התלולה במשקל, מהאף התופח ומההליכה הברווזית, הבצקות יעניקו את הטאץ' הסופי ללוק המנצח של בלון הליום על סף פיצוץ.

יש לא מעט שיטות להלחם בתופעה המציקה, תחבושות מעלי כרוב, הפחתה בצריכת מלח ואמבטיות קרח לכפות הרגליים אשר יוכלו להקל על הנפיחות. אל דאגה, כפות רגלייך יחזרו לבסוף למצבן המקורי וטבעת הנישואין שהסרת בעוד מועד תוכל לשוב למקומה הטבעי על האצבע מיד לאחר הלידה.

מאותגרת חזיתית

נשים מאותגרות חזיתית מחכות בצפייה לרגע בו יכנסו להריון ויוכלו סוף סוף למלא בכבוד את גופיות הדוקות, לנענע בחמוקיים ולהרגיש כמו דוגמנית שופעת של בגדי ים ולו רק לכמה חודשים. חבל שאף אחד לא סיפר להם על הורידים הכחולים שירשתו את המחשוף העמוק, על רגישות היתר שתהפוך גם נגיעה קלה לעינוי, על השערות המביכות שיצוצו להן בין השדיים ועל פטמות הענק הכהות והזקורות שיגדלו למימדים מפלצתיים. אל דאגה מדובר בסך הכל בבלוטות חלב שיעברו לאחר תקופת ההנקה.

אך הנורא מכל עוד לפנייך, עם תום חודשי ההנקה את צפויה להתהלך עם חזה נפול ומדולדל כזוג שקיות שוקו מרוקנות ולפתע חזיות הפוש אפ מרופדות שלפני ההריון לא חלמת לרכוש יהפכו לפריט חובה בארון הפוסט הריוני. תתנחמי בכך ששדייך ממילא יהפכו בקרוב למפעל הזנה פעיל של עולל תובעני, ולתינוק שלך ממש לא יהיה אכפת איך נראה החזה שלך.

בועות

החזה המפותח, הבטן המתעגלת והרגשות האימהיים יעניקו לך במהלך חודשי ההריון תחושה נשית ורכה מתמיד, רק תופעה אחת יכולה להעיב על התדמית הנשית והמעודנת, התקפי גזים סוררים וחסרי שליטה שמאיימים להיפלט ברגעים הכי פחות מתאימים. אם טרחת כל השנים להסתיר מבן זוגך את פעילות המעיים שלך, תשכחי מזה, הסוד הנורא צפוי להיחשף בכל תרועה, בעיקר לקראת השליש האחרון של ההריון, אז לוחץ הרחם התופח על איזור המעיים ומביא איתו תחושת נפיחות, צרבות וכאמור גם גזים ריחניים שיסגירו את סודותייך הכמוסים.

כדי להקטין את מימדי המבוכה, מומלץ להקפיד על פעילות גופנית ולהמנע ממאכלים מסוכנים כמו שעועית, כרובית, ומשקאות מוגזים. התופעה הריחנית לא עוברת לחלוטין לאחר הלידה ואת צפוייה להתקל בבריחת גזים בלתי נשלטת גם בהמשך, אך עם תינוק קטן על הידיים המבוכה הרבה יותר קלה, פשוט תאשימי את הפעוט, תרחרחי את עכוזו ותנזפי בו בחיוך, כי כשהוא מפליץ בציבור זה הרבה יותר חמוד ומקובל.

מאותגרת מאחור

אם כבר פלשנו לאיזורים אחוריים אינטימיים, בעיית הטחורים היא בודאי הכאובה והמטרידה ביותר מכל תחלואי ההריון שפירטנו עד כה. מדובר בסך הכל בורידים תפוחים הבולטים החוצה מפי הטבעת בשל העלייה הנכבדת במשקל, בעיות עצירות אופייניות וכובד הרחם הדוחס אותם למטה. אותם ורידים קטנים הופכים כל ביקור תמים בשירותים לסרט אימה עתיר צרחות ודם. למכאובי האסלה הללו אין פתרונות קסם, רטיות קרח, אכילת מזון עשיר בסיבים והימנעות מישיבה ממושכת ובגדים הדוקים מדי יכולים מעט לעזור להריונית הסובלת.

גם אם הצלחת לצלוח את חודשי ההריון מבלי להתקל באותם טחורים חצופים, אל תנשמי לרווחה, אצל נשים רבות מתפרצים אותם ורידים סוררים דווקא במהלך הלידה בשל הלחץ הרב המופעל על האיזור בזמן הצירים. הטחורים הם אמנם מקור נפוץ לסבל וכאבים, אך זמן קצר לאחר הלידה יחזרו אותם ורידים בולטים למקומם הטבעי ויחכו שם בסבלנות עד להריון הבא.

זה לא הכל

זוהי רק דגימה צנועה של תופעות הריון נפוצות אשר הופכות את חודשי ההריון לטיול אתגרי מלא בהפתעות וריגושים, עוד לא נגענו בצרבות, גירודים, סימני מתיחה וכאבי גב טורדניים שמכינים את האם לעתיד לקראת הטירונות האמיתית של החיים, מכאובי הלב והגוף, הדאגות והלילות טרופי השינה שמחכים בסוף המרוץ לכל אמא טרייה.

כבר בספר בראשית הזהירו אותנו שהדרך אינה קלה והבטיחו כי "בעצב תלדי בנים" אך למרות שכולן עוברות את זה, נשים רבות זוכרות בנוסטלגיה את תקופת ההריון המתוקה ומחכות לרגע בו יזכו שוב להנות מחודשי ההתעגלות הארוכים. כנראה שכל הגזים, הבצקות ושאר המיחושים נשכחים, ברגע שהפלא החדש נולד ומביא איתו תרופה ומרגוע לכל מכאובי העולם.