ט"ו בשבט - לא רק פירות יבשים

ט"ו בשבט קיבל בשנים האחרונות מעמד של יום שבו מותר ורצוי לאכול פירות יבשים משמינים ותו לא. אפילו הנטיעות הפכו להיות וירטואליות, היום אפשר לנטוע עץ תמורת כך וכך שקלים דרך האתר של קק"ל - כבר לא מרגש במיוחד. בואו לקבל השראה מעניינת לאירוח קצת אחר שכולל הרבה מתוק וצבע

טו בשבט
טו בשבט | צילום: אילאיל זיו,

חג הט"ו בשבט בכלל לא התחיל כחג, הוא מוזכר כ"יום קובע" המבדיל שנה לחברתה. תחילתה של שנת מס חדשה אם תרצו.

 

צמיחתו של ט"ו בשבט כחג היתה דווקא על רקע הניתוק הפיזי של העם מן הארץ. כמיהתו של העם לאדמת הארץ והגעגועים לפריחתה הביאו לצמיחת המנהג לאכול פירות בט"ו בשבט ובעיקר פירות יבשים שסמלו את שבעת המינים שהיו חסרים בארצות הגולה.

 

פירות יבשים
פירות יבשים

אז למה בעצם הפך ט"ו בשבט לחג נטיעות? מנהג זה החל בימי העלייה השנייה, טובי המחנכים שעלו לארץ היו מלאי כיסופי גאולה שספגו בביתם בגולה, בעת אכלו את הפירות היבשים בט"ו בשבט. וכאשר זכו לעלות לארץ, יכלו לממש את מצוות יישוב הארץ ונטיעתה בפועל ולא רק להתגעגע אליה כפי שעשו בגולה. מכיוון שלא היו בקיאים בתנאיה החקלאיים של הארץ לא דקדקו ב"קטנות" וקבעו את ט"ו בשבט כיום נטיעה לתלמידי בתי הספר.

 

כיום כחג ככל החגים, אנו נוטים לחגוג בסעודה וארוחה ביתית - אז במקום להסתפק בפירות יבשים, בואו נקיים את מנהג סדר ליל ט"ו בשבט עם שולחן מתוק.

 

טו בשבט
טו בשבט | צילום: אילאיל זיו,
טו בשבט
טו בשבט | צילום: אילאיל זיו,
טו בשבט
טו בשבט | צילום: אילאיל זיו,

 

עיצוב וסטיילינג- עינת קפלן >>> "מתוקתקות-שולחנות אחרים לאירועים"