ד"ר רונית אלמוג: "אנשים לא מבינים מה באמת עובר על הרופאים"

ד"ר רונית אלמוג, רופאת נשים בכירה שהשתתפה בעונה הקודמת של איכילוב, מסכמת את החוויות מהצילומים והחיים שאחרי העונה

זמן צפייה: 00:48

העונה החדשה של איכילוב, שתעלה בחמישי הקרוב (8.12) בערוץ 2, לוקחת את הצופים לעומק הדילמות המוסריות הרפואיות, חושפת סיטואציות אנושיות, כואבות ומורכבות, ואת מערכת היחסים האינטימית בין האחיות והרופאים למטופליהם ומשפחותיהם. דרך עבודתם של שלושה רופאים ושתי אחיות, אנו נחשפים לחיים האמיתיים של הצוות הרפואי בתוך מסדרונות בית החולים, חדרי הטראומה, חדרי הניתוח ומחלקות האשפוז.

בעונה החדשה שתשודר בחמישי הקרוב (8.12), משתתפים ד"ר פביאן גרסטנהבר, בן 38, מתמחה בחטיבה הכירורגית, רועי גיגי, בן 37, מתמחה באורטופדיה, ד"ר ענת מילמן, בת 37, רופאה מתמחה בקרדיולוגיה, מיכל לוגסי, בת 42, אחות מתאמת השתלות ומנו ולר, בת 41, אחות אחראית אשפוז יום אונקולוגי.

מי שמכירה את החשיפה, בשל השתתפותה בעונה הקודמת של "איכילוב", היא ד"ר רונית אלמוג, רופאה בכירה בבית החולים "ליס" ליולדות המתמחה בגינקולוגיה, מיילדות ופיריון. ד"ר אלמוג מסכמת את החוויה כדרך מצוינת להראות לאנשים מה עובר על הצוות הרפואי: "זה גרם לאנשים להבין עד כמה העבודה שלנו היא אורח חיים ומחויבות".

אנשים לפעמים מגיעים למיון ויש באמצע הלילה עומס ולחץ, אך הם לא מבינים מה באמת עובר על הרופא, עד שהוא מגיע לשעה הזו. הסדרה הזו גרמה לאנשים להבין עם מה אנחנו מתמודדים באמת.

איך היו התגובות מאז שידור הסדרה?

אנשים אמרו לי שהם עכשיו מבינים עד כמה העבודה שלנו קשה אבל מספקת. אני חושבת שזה גרם לאנשים להבין ולקבל הצצה לעולם הרופאים. הסדרה הזו גרמה לאנשים להבין את זה עם מה אנחנו מתמודדים באמת. עד כמה אתה צריך לאהוב באמת את מה שאתה עושה כדי להצליח לעשות אותו.

ד''ר רונית אלמוג
הסדרה הזו גרמה לאנשים להבין את זה עם מה אנחנו מתמודדים. ד''ר רונית אלמוג


הרגשת שמתייחסים אליך אחרת מאז השידור?

לא הייתה לי אף פעם בעיה של יחס מצד אנשים, אבל הרגשתי שכעת אנשים יותר מבינים מה באמת עובר עלינו, עד כמה אתה צריך לאהוב את מה שאתה עושה, וכמה זה סוג של שליחות.

את ההחלטה להשתתף בסדרה ולהכניס מצלמות שיעקבו אחר עבודתה בבית החולים, היא לא לקחה ממקום של חשיפה אישית, אלא ממקום של העברת מסר: "היה לי חשוב לתת הצצה למה שעובר עלינו הרופאים, עד כמה המקצוע שלנו הוא לא רק מקצוע, הוא שליחות ודרך חיים"

"מי שעוסק במקצוע הזה חייב מאוד לאהוב אותו, כי ההקרבה האישית היא מאוד גדולה. אם אתה לא אוהב את זה  אתה לא יכול להצליח בזה. צריך באמת לראות בזה דרך חיים. זה נתן ממש לאנשים אפשרות לראות ולהזדהות. להבין מה עובר עלינו גם כבני אדם".

ד"ר רונית אלמוג, המשמשת כרופאת נשים בכירה בבית החולים ליס, בביה"ח איכילוב- המרכז הרפואי תל אביב, מלווה נשים בכל טווח הגילאים: גיל העשרה, גיל הפריון, הריון ולידה וגיל המעבר. החיבור שלה לתחום הגניקולוגיה, מסביר ד"ר אלמוג, הוא מאז ומתמיד. "גניקולוגיה זה אחד התחומים הכי מדהימים שיש בעולם, אנחנו בעצם מטפלים בשני מטופלים, גם בתינוק וגם באמא".

הוא מכיל בתוכו הכל. גם כירורגיה, גם קצת רפואה פנימית. יוצא לנו למעשה ללוות נשים לאורך כל מעגל החיים שלהן- מהיותן נערות שצריכות אמצעי מניעה, אחכ בגיל הפריון בשלבי ההריון והלידה,  ואחכ עד גיל המעבר. לפעמים יוצא לי ללוות משפחות שלמות, כשאני מטפלת גם בסבתא, באמא, בבת ובנכדה. זה מאוד מרגש. זה מאפשר ליצור קשר מאוד אישי עם המטופלות.

ד''ר רונית אלמוג
אין יום שאני לא שומעת איזה כיף שאת אישה. ד''ר רונית אלמוג


האם לדעתך נשים עדיפות לתחום הגינקולוגיה?

אין יום שאני לא שומעת "איזה כיף שאת אישה". גם גברים יכולים להיות עדינים ומבינים. מי שבוחר בתחום הזה חייב להיות רגיש ומבין עניין, אבל כאישה אני יכולה להזדהות יותר עם נשים, להבין מה עובר עליהן. גם אני ילדתי,  גם אני יודעת מה זה צירים, גם אני חוויתי את חווית הלידה. אין ספק שזה עוזר לי להזדהות איתן.

מספרים כי בחייו של כל רופא, יש מקרה אחד שנחרט אצלו בלב ובזיכרון. בין אם הוא משנה חיים, מגביר את תחושת השליחות או מפרק לגורמים. ד"ר אלמוג מספרת על שני מקרים שלא תשכח לעולם: "היכרתי אישה צעירה, שחלתה בסרטן במהלך הריונה השני והייתה צריכה להתחיל טיפולים. היא משכה את תחילת הטיפול כדי ללדת, ובסופו של דבר היא גם ילדה מוקדם וגם נפטרה לאחר הלידה. היא הייתה אישה מדהימה, הערצתי אותה, ליוויתי אותה לאורך כל הדרך, לא אשכח אותה לעולם"

עוד מקרה שלא אשכח הוא עם אישה מבוגרת שטיפלתי בה במשך הרבה שנים, שחלתה בסרטן השחלות. בזמן שאני הייתי בהריון, היא סרגה לבת שלי כובע וגרביים, במהלך הטיפולים הכימותרפיים שלה. היא נפטרה לאחרונה וזה מאוד מאוד עצוב לי, עד היום אני שומרת את מה שסרגה. אבל האמת שיש לי הרבה סיפורים כאלו, העבודה שלנו היא משהו שאי אפשר לנתק כשמגיעים הביתה.

האם בכל זאת מצליחים לשמור על סדר יום כרופאה?

זה לא פשוט בכלל. כל יום זה שדה קרב. חייב להיות הכל מסודר, אחרת לא מספיקים כלום. היום אני משלבת גם עבודה בבית חולים, גם בשתי מרפאות, גם אמא לשלושה ילדים. זה לג'נגל, אבל כשרוצים ומאמינים אז מצליחים. החיים שלי לא פשוטים, מאתגרים וקשים, אבל אני באמת עושה את מה שאני אוהבת, ולכן אני חושבת שאני עושה את זה הכי טוב שאני יכולה. זה גם הערכים שאני מקנה לילדים שלי – כשאתה מאמין במה שאתה עושה, ואוהב את זה,  גם אם קשה לך, אתה תצליח לעשות את זה.

ד''ר רונית אלמוג
החיים שלי לא פשוטים, אבל אני עושה את מה שאני אוהבת. ד''ר רונית אלמוג


אילו טיפים יש לך לתת לנערות שחולמות להיות רופאות?

תמיד לעשות את מה שאת מאמינה בו. אם את מאמינה במשהו בכל ליבך, הולכת אחריו ומצליחה לעשות אותו, את תהפכי לאדם מאושר. לא משנה כמה קשה תעבדי. מאוד מאמינה בלא לוותר ולעשות את מה שאוהבים לעשות.

לקראת העונה החדשה שתתחיל בחמישי הקרוב (8.12) מעבירה ד"ר אלמוג את שרביט השליחות לצוות הרפואי של העונה החדשה: "הסדרה נתנה לי את האפשרות לתת לאנשים לראות מה באמת עובר עלינו. הם צריכים להמשיך כרגיל להיות מי שהם".

איכילוב, העונה החדשה, יום חמישי 8.12, ערוץ 2

>>הכירו את הצוות הרפואי בעונה החדשה של איכילוב