פה חשדתי! ככה תדעו לזהות שמשקרים לכם

מתברר ששפת הגוף שלנו יכולה להסגיר אותנו כשאנחנו משקרים. איך תדעו שמשקרים לכם? יש כמה דגלים אדומים אפשריים. כך הגוף שלכם מגיב כשאתם משקרים

Side,view,of,elegant,man,looking,surprised,when,being,caught

שקר והונאה הן התנהגויות אנושיות נפוצות. עד לא מזמן, לא היה כמעט מחקר ממשי על התדירות שבה אנשים משקרים. סקר של Reader's Digest משנת 2004 מצא כי עד 96% מהאנשים מודים בשקר לפחות לפעמים ועוד מצא שאנשים משקרים לפחות 10 פעמים ביום. חלק מהשקרים האלה הם שקרים לבנים קטנים שנועדו להגן על רגשותיו של מישהו אחר ("לא, החולצה הזו לא גורמת לך להראות שמנה!"). במקרים אחרים, שקרים אלה יכולים להיות חמורים בהרבה (כמו לשקר בקורות חיים) או אפילו מרושעים (לכסות פשע).

שקר יכול להיות קשה לזיהוי

אנשים גרועים באופן מפתיע בזיהוי שקרים. מחקר אחד, למשל, מצא כי אנשים הצליחו לאתר במדויק שקר ב- 54% מהמקרים בסביבת מעבדה. ברור שקשה למדוד את ההבדלים ההתנהגותיים בין אנשים כנים לשקרנים. חוקרים ניסו לחשוף דרכים שונות לאיתור שקרים, אמנם לא יכול להיות סימן פשוט, אך הם מצאו כמה אינדיקטורים מועילים.

כמו דברים רבים, גילוי שקר מסתכם לעיתים קרובות בדבר אחד - אמון באינסטינקטים שלך. על ידי ידיעה אילו סימנים עשויים לזהות שקר באופן מדויק, ייתכן שתוכלו להיות טובים יותר בזיהוי.

עוד ב"בריאות"

כאבי ראש, שינויים בצבע עור וקוצר נשימה: זה מה שמחכה לכם אם תדליקו מדורה

שלא יעבדו עליכם: איך מוסיפים גלידה לתפריט מבלי להעלות במשקל

אתם יושבים? 10 עובדות שלא ידעתם על כאבי גב

 

דגלים אדומים שמישהו עשוי לשקר

כמה מהדגלים האדומים האפשריים שחוקרים זיהו שעשויים להצביע על כך שאנשים מתעתעים כוללים:

 

 

סמכו על האינסטינקטים שלכם

תחושות הבטן המיידיות שלכם עשויות להיות מדויקות יותר מכל גילוי שקר מודע שתיתקלו בו. המציאות היא שאין שום סימן אוניברסלי ובטוח שמישהו משקר. כל הסימנים, ההתנהגויות והמדדים שחוקרים קישרו לשקר הם פשוט רמזים שעשויים לחשוף אם אדם הוא גלוי. בפעם הבאה שאתם מנסים לאמוד את אמיתות סיפורו של האדם שמולכם, הפסיקו להסתכל ב"סימני השקר" הקלישאתיים ולמדו כיצד לזהות התנהגויות עדינות יותר העשויות להיות קשורות להונאה.

לבסוף, ואולי הכי חשוב, סמכו על האינסטינקטים שלכם. יכול להיות שיש לכם תחושה אינטואיטיבית נהדרת של כנות מול חוסר יושר. למדו להתייחס לתחושות הבטן האלה.

הכתבה תורגמה מאתר verywellmind