7 דברים שהשיער שלכם מספר על בריאותכם

הרעמה שלכם חכמה יותר ממה שאתם חושבים. הנה מה שהשיער שלכם יכול לחשוף על כל דבר, החל ממה שאתם אוכלים ועד אם יש לכם בעיות בבלוטת התריס

נשירת שיער

אתם צריכים להשתמש יותר בהגנה SPF

יש לכם שיער יבש שנשבר בקלות? שקלו כמה זמן אתם מבלים בחוץ. חשיפה רבה מדי לשמש עלולה לייבש ולפגוע בשיער, במיוחד אצל אנשים עם פיגמנט בלונדיני או אפור.

בנוסף, אם יש לכם שיער דק, הקרקפת שלכם חשופה לכוויות שמש. כשאתם בחוץ, חבשו כובע עם בד מגן שמש בעל UPF (מקדם הגנה אולטרה סגול) של 30.

אתם אוכלים יותר מדי ג'אנק פוד

תזונה עמוסה במזונות מעובדים מאוד יכולה להוביל לרעמת שיער דקה. ללא תזונה מאוזנת, הגוף מעביר את כל החומרים המזינים שהוא יכול להגיע ללב ולאיברים חיוניים אחרים, ומשאיר את השיער מאחור.

התמקדו במזונות שלמים וצבעוניים (כן, פירות וירקות). אם השיער שלכם צומח לאט, אתם יכולים להיות דלים בחלבון, אבן הבניין העיקרית של השיער. השתדלו לסחוט שתיים עד שלוש מנות חלבון בכל יום דרך מזונות כמו בשר, עוף, ביצים, דגים, טופו, דגנים מלאים ואגוזים.

הפרפקציוניזם שלכם יוצא מכלל שליטה

על פי מחקר שפורסם, כאשר פרפקציוניסטים אינם עומדים בסטנדרטים הגבוהים שלהם, הם מתמודדים עם התסכול וחוסר שביעות הרצון על ידי נשירת השיער, הגבות או אפילו הריסים, על פי החוקרים. התנהגות מסוימת זו היא הפרעה כפייתית הידועה בשם טריכוטילומניה.

טיפול התנהגותי קוגניטיבי יכול לסייע על ידי לימוד אסטרטגיות אחרות להתמודדות עם לחץ.

אתם נוטים לבעיות שיניים

לאנשים הסובלים מהפרעות שיער עקב מוטציות של חלבון השיער קראטין - למשל תסמונת שיער anagen, שבה השיער נשלף בקלות - יש סיכון גבוה לנשירה.

קראטין הוא אבן בניין חיונית הן לשיערכם והן לאמייל השן שלכם, ומוטציות של החלבון גורמות גם למשטח שן רך יותר הרגיש לחיידקים וריקבון.

אם יש לכם הפרעת שיער ידועה, עדיף לנקוט צעדים כדי להיות ערניים במיוחד לגבי בריאות השיניים (כגון שימוש בחוט דנטלי יומי ותיאום ביקורי שיניים קבועים).

עוד ב"בריאות"

כמה רע זה לישון עם שיער רטוב

10 דברים שאתם צריכים לזרוק מהמטבח שלכם עכשיו

לא מצליחים ללכת 10,000 צעדים ביום? עשו את זה במקום

 

אתם לחוצים להפליא

באופן טבעי אנחנו מאבדים כ- 80 עד 100 שיערות ביום. אבל אם אתם מבחינים בנשירה יוצאת דופן, זה יכול להיות שפך טלוגני - תקופה של דילול שיער הנגרם על ידי גורמי סטרס פסיכולוגיים ופיזיים (מחלה, הריון או דיכאון).

למרבה המזל, זה הפיך לחלוטין, אבל זה יכול להיות מסובך לקבוע מה גרם לנשירה מכיוון שהשינוי לא מורגש עד שלושה עד שישה חודשים לאחר שהגורם ללחץ מתרחש.

אתם צריכים להיות ערניים לגבי בריאות העין

על פי מחקר קלאסי בכתב העת Ophthalmology, אנשים עם שיער בלונדיני ועיניים כחולות מייצרים פחות מפיגמנט המלנין המגן מאשר ברונטיות. זה הופך את הבלונדיניות למוטות יותר לניוון מקולרי הקשור לגיל-הגורם המוביל לאובדן ראייה בלתי הפיך.

לא משנה מה צבע השיער שלכם, מומלץ תמיד להגן על העיניים מפני חשיפה לאור השמש על ידי הרכבת משקפי שמש.

עין
צילום: shutterstock

יכול להיות שיש לכם בעיות בבלוטת התריס

דילול שיער יכול להיות קשור גם לחוסר איזון הורמונלי הקשור לתסמונת השחלות הפוליציסטיות (PCOS), המשפיע על אופן תפקוד השחלות של האישה. זה יכול להוביל לנשירת שיער ולדלדול יתר של הקרקפת, במיוחד אצל אנשים שיש להם נטייה גנטית, על פי מאיו קליניק.

*מקור - thehealthy