המדריך המלא לעזרה ראשונה רגשית

מי מאיתנו לא חווה תחושות פחד וחרדה בימים המורכבים, המלחיצים, המפחידים והמטרידים האחרונים. אם הרגשתם את אחת מהתחושות האלו, המדריך הבא הוא בשבילכם. אתם פשוט חייבים את זה לעצמכם

עזרה רגשית

המדריך הבא יעזור לכם לאזן את מערכת העצבים ולהחזיר את השליטה כשאנחנו מוצפים יותר מידי מכדי להבין מה קורה. זה משהו שאתם יכולים להשתמש בו במשך כל חייכם. בסרטון שאורכו כ-10 דקות, ג'ינה רוס, נשיאה ומייסדת המרכז הבינלאומי לטראומה, מראה לנו איך לשחרר מתח וטראומה על המקום, בכל זמן ובכל מקום.

בזמנים של לחץ או איום, פחד או כעס, הגוף שלנו מכין את עצמו להגן על עצמו והוא משחרר המון הורמוני לחץ כמו אדרנלין וקורטיזול. ההורמונים האלו, למעשה, מסוגלים להעיק לנו כמות עצומה של אנרגיה במטרה להכין את הגוף שלנו "להילחם" או "לברוח". אם אנחנו ברי מזל ויכולים להגן על עצמנו ולהילחם או לברוח, כל האנרגיה הזו מנוצלת והתחושות פשוט הולכות, קל לנו להתאושש מהר ולחזור לשגרה. אבל אם איננו יכולים להילחם או לברוח, התחושות האלו נשארות לכודות בגוף שלנו. כל אלו הן תגובות טראומה טבעיות, אך אנחנו חייבים לשחרר אותן. בשביל עצמנו.

החדשות הטובות הן שהתחושות האלו יכולות להירגע ולהשתחרר על המקום. אנחנו נעזרים במה שנקרא "טכניקת עזרה ראשונה רגשית", והכלים לטכניקה הזו מסייעים לנו להרגיע את עצמנו, להרגיש טוב יותר, לישון טוב יותר ולתפקד טוב יותר.

תכירו את חמשת הצעדים לשחרור מתח וטראומה: