התאמה בקליק: זה האתר שימצא לכם מטפל בלחיצת כפתור אחת

לא עוד להגיע למטפל בעקבות "טרנדים" או המלצות מפה-לאוזן: אתר אינטרנט ישראלי מציע מבחר מטפלים מעולמות ידע והשכלה שונים ומגוונים. כל מה שתצטרכו לעשות זה לענות על שאלון קצר ואנונימי שלא משאיר עקבות, בסופו תקבלו את איש המקצוע המתאים לכם ביותר

Man,as,a,designer,sitting,at,his,table,and,working

SOMEBUDDY הוא יוזמה ופרי פיתוח של הפסיכולוגית מיכל יערון, מחלוצות פסיכולוגיית הספורט בישראל, והד"ר שלי זיתוני, בוגרת האוניברסיטה העברית, בעלת ניסיון בתפקידי ניהול וייעוץ רפואי בחברת תרופות בין לאומית. שתיהן נשים שבאמתחתן פעילות רבת שנים ועשייה התנדבותית ומעורבות קהילתית מרשימה. האתר מסייע למחפש לזהות את הקושי שלו ולהבין מיהו המטפל המתאים ביותר עבורו, תוך התייחסות לצרכיו ורצונותיו.

מה זה SOMEBUDDY?

הפלטפורמה מבוססת אלגוריתם חכם, שנועד לבצע חיפוש והתאמה אישית של פסיכולוגים ומטפלים מתחום בריאות הנפש, ההתפתחות האישית, העסקית והמקצועית שתכליתו להתאים לכל אחד מאיתנו את המטפל המדויק ביותר. האתר, שהוא מעין ה"בוקינג" של עולם הנפש, מציע שאלון התאמה המבוסס על מאפיינים אישיותיים ומרכיבים אובייקטיביים נחוצים, שאותם מגדיר המחפש לאחר שהוא משיב על השאלון הקצר והאנונימי באתר.

את סמבאדי הקימו מיכל ושלי, איך לא - מתוך ניסיון אישי, ולאחר שנים רבות שבהן פעלו כל אחת בתחומה, והתנדבו בקהילה; היום נהוג שאנשים מחפשים מטפל על פי "טרנדים" או המלצות מפה-לאוזן, והדבר מוביל לכך שרבים מתחילים טיפול עבור ילדם או עבור עצמם – ובשל חוסר הבנה מקדימה של שיטת הטיפול שאותו חיפשו, וחשוב מכך – חוסר התאמה פרסונלי, כימייה, עם המטפל ושיטת העבודה שלו – התהליך נגמר בכישלון. לא רק שבוזבזו כאן זמן וכסף לא מבוטלים – אלא שהושקעו כאן אנרגיות ומוטיבציה מצד המטופל, ואלה ירדו לטמיון ויצרו חוסר אמון בכל תהליך אפשרי עתידי.

somebuddy - מיכל יערון וד''ר שלי זיתוני
מייסדות SOMEBUDDY - הפסיכולוגית מיכל יערון וד''ר שלי זיתוני

איך זה עובד?

בתום מענה על שאלון קצר ואנונימי לחלוטין באתר, מגיעים לעמוד שבו מניפת כרטיסי המטפלים שנמצאו כעונים לבקשה ושמותאמים לנו מבין כולם. בכל כרטיס כזה ישנו פירוט על אודות המטפל שנמצא כאופציונלי, תוך ירידה לרזולוציות מהותיות כמו למשל: האם המטפל הזה מתבסס בעיקר על העבר שלי או מתמקד דווקא בהווה? האם הוא יותר מאזין לי או שנוטה יותר לדבר? ועוד פרמטרים שבדרך כלל לא נלקחים בחשבון בעת חיפוש אחר איש מקצוע.

אם אתם מעדיפים מענה אנושי - באתר קיים גם שירות טלפוני, קו האדום, שיקשר את המטלפן למתן ייעוץ ראשוני ללא עלות מצוות אנשי מקצוע מיומן, שיסייעו באבחון ובחיבור ללא שהות עם איש המקצוע המתאים ביותר למקרה.

 

מהחוויה שלנו בתוך האתר - השאלון אכן היה ידידותי, אנונימי וממוקד. כל המידע על הפלטפורמה מונג בצורה נעימה ומופשטת. בנוגע לשאלון ההתאמה - ניכר היה שהאלגוריתם מכסה את רוב התחומים המשפיעים בחיפוש אחר המטפל המתאים, והתקבלה יותר מתוצאה אחת בסוף השאלון שכלל 11 שאלות סך הכל.

שווה לנסות!