30 שניות זוז: גאדג'טים לשמירה על כושר

מד שינה, אפליקציות מגבירות מוטיבציה, שעון שמודד שריפת קלוריות ומכשיר שנותן פידבק: לא חייבים להתאמן לבד, הנה כמה גאדג'טים שיכולים להחליף כל מאמן כושר

נכנסת לכושר
נכנסת לכושר | צילום: אימג' בנק / Getty Images

1. מד צעדים פלוס
בשונה ממודדי הצעידה האחרים, Striiv Smart Pedometer נראה יותר כמו סמארטפון קל, והוא מגיע עם מסך מגע צבעוני גדול (יחסית) ומעבד מובנה, שמאפשרים לו לעשות יותר: לא רק לנטר את האימון ולהציג נתונים מספריים אלא להציג גרפים, אפליקציות ומשחקים מגבירי מוטיבציה שמסייעים להפוך את האימון לתהליך אינטראקטיבי ואפקטיבי יותר. החל מ־99.95 דולר באמזון, striiv.com.

2. מעקב צמוד
BodyMedia FIT, בעל האפיל הרפואי משהו, מתלבש על הזרוע (בדומה למד לחץ דם) ומספק מדידה מדויקת של טמפרטורת העור, הזעה, פיזור חום הגוף והתנועה במרחב, כדי לייצר תמונת מצב מדויקת של שריפת הקלוריות ומדדים נוספים. המכשיר יודע לעקוב גם אחר איכות השינה, וכך הוא מספק מידע מדויק ביותר, שיכול לסייע בתכנון וביצוע תוכניות אימונים ודיאטה. החל מ־100 דולר באמזון, bodymedia.com.

צילום: יח"צ

3. מהמסלול למחשב
ה־Zip הוא החבר האחרון והפחות יקר במשפחת עזרי הכושר הדיגיטליים של FitBit. אביזר הפלסטיק דמוי הטמגוצ'י יושב על החגורה או בתיק, מודד באמצעות חיישן תנועה את מספר הצעדים והמרחק שנעשו בכל יום, וגוזר מהם את מספר הקלוריות שנשרפו. הוא מציג את הנתונים על מסך קטן ומעביר אותם אלחוטית למחשב או לסמארטפון כדי לספק גרפים של הפעילות הגופנית, שמאפשרים מעקב והצבת יעדים. המכשיר והתוכנות הנלוות לו מספקים כלים שימושיים להגברת המוטיבציה, כגון ציונים לשבח על הישגים ואפשרות להתחרות מול חברים. החל מ־59.85 דולר באמזון, fitbit.com/zip.

צילום: יח"צ

GPS לספורטאים
חברת Garmin מציעה מגוון רחב של שעוני GPS למדידת ביצועים שמותאמים לצרכים של אצנים, שחיינים וספורטאים אחרים. ה־Forerunner 10 החדש והצבעוני, לדוגמה, מבצע מעקב אחר מרחק וקצב הריצה או ההליכה וכמות הקלוריות שנשרפה, ובדגמים היקרים יותר ישנם חיישנים ונתונים נוספים בהתאם לענף הספורט. 599 שקל ברונלייט, garminway.com.

צילום: יח"צ

5. מאמן דיגיטלי

MyTrak SlimCoach זכה לתהילה כששולב בעונה האחרונה של "לרדת בגדול" האמריקאית. הוא משלב חיישן תנועה מתוחכם במיוחד עם תצוגה פשוטה שמבוססת על מעגל זוהר - אם נמצאים בחלק הירוק אתם עומדים ביעדי האימון, ואם בחלק האדום אתם בפיגור. 35 דולר באמזון.

צילום: יח"צ